Gå til innhold

Vanlig med sånne regler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen bekjente av meg har så klart faste leggetider for barna, det er jo vanlig,  men barna får ikke legge seg før det klokkeslettet.  I helgene er det jo litt senere, men ikke før.  Hva om barna vil legge seg før men ikke får lov. Jeg ser ikke problemet med å legge seg før. Er sikkert ikke så vanlig at barn vil legge seg før leggetid, men kan jo skje. Mulig de er redd barna våkner for tidlig neste dag...

Vanlig med sånne regler?

Anonymkode: e3bca...1ca

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Eller at de våkner midt på natten fordi de la seg for tidlig... 

Rutiner er veldig viktig for noen barn. Hvorfor bryr du deg om deres leggerutiner? 

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (Akkurat nå):

Eller at de våkner midt på natten fordi de la seg for tidlig... 

Rutiner er veldig viktig for noen barn. Hvorfor bryr du deg om deres leggerutiner? 

Ok. Skjønner. Jeg blander meg ikke. Jeg var bare nyskjerig på om det var vanlig så spurte her inne.  Men folk gjør som de vil.

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Skjønner. Jeg blander meg ikke. Jeg var bare nyskjerig på om det var vanlig så spurte her inne.  Men folk gjør som de vil.

Ok, har du barn selv? 

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (2 minutter siden):

Ok, har du barn selv? 

Ja. Men har aldri hørt om dette før.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke. Men om mitt barn hadde bedt om å få legge seg før leggetid så hadde jeg nok blitt imponert.  Noen ganger er man ikke i form eller er ekstra sliten og da er det godt å få legge seg tidligere, det gjelder både barn og voksne.  Jeg hadde nok ikke nektet mitt barn det.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nå er jo ikke jeg akkurat  spåkÅne, men jeg er jo sjonkel, og selv om jeg aldri selv har vært borti problemstillingen "legge seg for tidlig", går ut i fra at  foreldrene kanskje har lyst til å sove litt lengre enn til kl6 i helgen :opplyser: :vetikke:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna? For meg har det mye å si.

Anonymkode: ad422...849

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gamle er barna? For meg har det mye å si.

Anonymkode: ad422...849

Ikke så små akkurat. 10 og 12.

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja. Men har aldri hørt om dette før.

Noen barn sliter skikkelig med søvn og dette vet jo foreldrene best. Om min sovner før 19 er helvete løs ved midnatt. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke så små akkurat. 10 og 12.

Når må de legge seg? 

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (2 minutter siden):

Når må de legge seg? 

20 på hverdager og 22:30 i helger så vidt jeg husker de sa. Det tok jo opp dette temaet selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, men noen kan ha søvn restriksjon som behandling av søvn vanske

Anonymkode: b9266...be3

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Noen bekjente av meg har så klart faste leggetider for barna, det er jo vanlig,  men barna får ikke legge seg før det klokkeslettet.  I helgene er det jo litt senere, men ikke før.  Hva om barna vil legge seg før men ikke får lov. Jeg ser ikke problemet med å legge seg før. Er sikkert ikke så vanlig at barn vil legge seg før leggetid, men kan jo skje. Mulig de er redd barna våkner for tidlig neste dag...

Vanlig med sånne regler?

Egoistisk system, det er jo selvfølgelig bare fordi mor og far vil sove lengre.
Barnet skal få sove på kvelden når en er trøtt, man kan ikke tvinge et barn til å holde seg våken til kl 21 på kvelden, bare fordi du vil sove lenge.. Barn trenger mye søvn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
bestelvenn skrev (6 minutter siden):

Egoistisk system, det er jo selvfølgelig bare fordi mor og far vil sove lengre.
Barnet skal få sove på kvelden når en er trøtt, man kan ikke tvinge et barn til å holde seg våken til kl 21 på kvelden, bare fordi du vil sove lenge.. Barn trenger mye søvn.

Enig!

AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt. Særlig når de er såpass store og greier å sovne selv. 

Anonymkode: 27da8...577

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt spesielt 

Anonymkode: dfc9b...e49

AnonymBruker
Skrevet

Min 10-åring hadde vært dautrøtt klokka 22.30! 😱

Anonymkode: e74d8...0bb

Skrevet

Jeg har alltid vært kveldstrøtt. Om jeg ikke hadde fått lagt meg før 2230 i helgen hadde jeg sovet på sofaen. Når jeg var 10-12 år var jeg aldri våken lenger enn 21 i helgene. 

AnonymBruker
Skrevet

Underlig regel. Det kan jo tenkes at foreldrene vil sove lenger i helgene, men man må jo ikke stå opp samtidig med en 10- og 12-åring, så jeg ser ikke problemet med at barna står opp kl 7, selv om foreldrene vil sove til 9?

Anonymkode: dcdb4...db7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...