AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Ikke lenge til vår datter fyller 6 år, og familie og venner begynner å spørre etter ønskeliste. Jeg liker å ha en fyldig ønskeliste, så folk som ønsker å kjøpe noe fra den har gode valgmuligheter - i alle prisklasser. Dette er det vi har hittil: - Klær (alt fra yttertøy, penklær og hverdagsklær) - Utkledningskostymer - Innesko til skolen - Hama perle-sett - Sovepose - Hodelykt - Matboks / termos til skolen Hos oss skal hun få ny sykkel. Noen konkrete forslag til hva som er fint å ønske seg? Anonymkode: 787c9...80e
Gjest Rosendahl Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Tenker at dere har en veldig fin ønskeliste allerede 👍
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Skolesekk ? (Kan jo være et gavekort om at hun kan velge nærmere skolestart) og evt pennal. Bøker, bøker, bøker. Brettspill eller puslespill Tegnesaker Anonymkode: 14893...f59 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 Dersom datteren deres har så mye ting at foreldrene hennes må spørre fremmede mennesker på internett om hva hun kan ønske seg, så er hun kanskje allerede i overkant bortskjemt eller? For en ufyselig problemstilling. Anonymkode: 8de12...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 22.13): Dersom datteren deres har så mye ting at foreldrene hennes må spørre fremmede mennesker på internett om hva hun kan ønske seg, så er hun kanskje allerede i overkant bortskjemt eller? For en ufyselig problemstilling. Anonymkode: 8de12...a0b Hun er på ingen måte bortskjemt. Men det er en gang sånn at når man fyller 6 og har bursdag så ønsker besteforeldre, tanter, onkler, foreldre og søsken å gi henne gave. Jeg har venninner også som gir mine barn bursdagsgave, og det er hyggelig at de vil det. De er i vår nære omgangskrets. Hvis de spør 6-åringen min selv "hva ønsker du deg til bursdagen da vennen?" så får hun helt blackout og aner ikke hva hun skal svare der og da (dette kan vel vi voksne også relatere oss til). Så da hjelper vi litt til. Hun blir veldig glad for alt hun får! Men for å unngå at folk 1) bare kjøper småting fra lekebutikk som blir ødelagt raskt og 2) at ikke alle kjøper akkurat det samme (er litt kjedelig for en 6-åring å åpne den fjerde hodelykten på rad) så syns jeg det er greit med en fyldig ønskeliste. Dette er ikke en KRAVsliste, herlighet. Men forslag til hva som kunne vært fint og kjekt og ha. For en ufyselig forhåndsdømming. Anonymkode: 787c9...80e 2
Gjest Trynefaktor Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 21.05): Ikke lenge til vår datter fyller 6 år, og familie og venner begynner å spørre etter ønskeliste. Jeg liker å ha en fyldig ønskeliste, så folk som ønsker å kjøpe noe fra den har gode valgmuligheter - i alle prisklasser. Dette er det vi har hittil: - Klær (alt fra yttertøy, penklær og hverdagsklær) - Utkledningskostymer - Innesko til skolen - Hama perle-sett - Sovepose - Hodelykt - Matboks / termos til skolen Hos oss skal hun få ny sykkel. Noen konkrete forslag til hva som er fint å ønske seg? Anonymkode: 787c9...80e Du hadde mye fornuftig allerede. Nærmer seg sommer, så hva med badedrakt, badehåndkle, noe uteleker (kritt, drage,såpeboblemaskin) ?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 Er vel en samtale du bør ta med datteren din, heller enn fremmede voksne på nett som ikke aner hva hun hverken har fra før, hvilke interesser hun har eller hva hun ønsker seg. Å ta en prat med henne gjør henne jo også bevisst og forberedt når venner og familie spør henne. Anonymkode: 04595...01a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå