AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Er rett over termin nå, og synes det har blitt mindre og mindre liv siste uken. Ikke bare endret karakter, men mindre liv rett og slett. Var på føden forrigeuke fordi jeg var urolig, og det ble tatt sparketest og andre undersøkelser. Alt fint. Hos jordmor på tirsdag, og hjertelyd var fin. I går var jeg igjen urolig, og fikk høre fin hjertelyd hos fastlegen. Nevnt alle ganger at jeg synes det dabber av med bevegelser. Burde jeg bare slutte å uro meg siden ingen reagerer på det? Hvordan er det med bevegelser hos dere andre som er i uke 40? Anonymkode: c21b2...d80
Kenelz Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Opplevd det samme og måtte ta sparketesten på sykehuset 2 ganger. Føler det er lite liv selv, men alt har jo blitt sjekket flere ganger så har bare bestemt meg for å bli mindre bekymret. 🙃
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Kenelz skrev (4 minutter siden): Opplevd det samme og måtte ta sparketesten på sykehuset 2 ganger. Føler det er lite liv selv, men alt har jo blitt sjekket flere ganger så har bare bestemt meg for å bli mindre bekymret. 🙃 Godt å høre at vi er flere. Føler jeg blir mer urolig jo kortere tid til fødsel det er. Er det betydelig mindre hos deg også? Anonymkode: c21b2...d80
snehvit88 Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 Har du fått målt blodgjennomstrømningen i navlestrengen?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 snehvit88 skrev (7 minutter siden): Har du fått målt blodgjennomstrømningen i navlestrengen? Nei 😕 Bare sjekk uten ultralyd 😕 Anonymkode: c21b2...d80
Kenelz Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 46 minutter siden, AnonymBruker said: Godt å høre at vi er flere. Føler jeg blir mer urolig jo kortere tid til fødsel det er. Er det betydelig mindre hos deg også? Anonymkode: c21b2...d80 Ja, brukte å vær myeee bevegelser tidligere! Så synes det fort ble merkelig at han ble så stille.. Men men.. 1
AmalieW Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Det er kjempebra at du følger med. Stol på magefølelsen og stå på krava. De har det jo trangere på slutten, så naturlig at det blir litt mindre bevegelse. Men bedre å sjekke tusen ganger for mye enn én for lite ❤️ 2
Mumsa Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 Enig med Snehvit. God fosterlyd er ikke tilstrekkelig ved gjentagende lite liv. Ring føden, få ny kontroll. Fortell hvor mange episoder med lite liv du har hatt og si at du ikke blir beroligget av lytting med doppler. Har du i det minste fått CTG-registrering? Det er på sin plass med ultralydundersøkelse med måling av flow i navlestrengen.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #9 Skrevet 6. mars 2021 På slutten av svangerskapet, i uke 39, var jeg av andre årsaker inne til kontroll. Den siste gangen jeg var inne før fødsel, mener det var 39+6, var det lite bevegelser registrert på ctg. På ultralyd så alt fint ut, der så de både fosterbevegelser og fine gjennomstrømninger. Jeg ble likevel sendt i kiosken for juice og is før en ny ctg-måling. På den så alt fint ut. Om du er usikker ville jeg tatt kontakt med føden så du kan få en skikkelig ctg-måling og ultralyd. Anonymkode: 7fe69...21f
cerruti Skrevet 6. mars 2021 #10 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er rett over termin nå, og synes det har blitt mindre og mindre liv siste uken. Ikke bare endret karakter, men mindre liv rett og slett. Var på føden forrigeuke fordi jeg var urolig, og det ble tatt sparketest og andre undersøkelser. Alt fint. Hos jordmor på tirsdag, og hjertelyd var fin. I går var jeg igjen urolig, og fikk høre fin hjertelyd hos fastlegen. Nevnt alle ganger at jeg synes det dabber av med bevegelser. Burde jeg bare slutte å uro meg siden ingen reagerer på det? Hvordan er det med bevegelser hos dere andre som er i uke 40? Anonymkode: c21b2...d80 Ikke gi deg - krev å bli totalsjekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå