Gå til innhold

Dere erfarne flergangsmødre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger råd. Hva gjør dere med baby når dere henter eldre barn i barnehagen?  Vi må kjøre til barnehagen, og så er de nå ofte ute når jeg henter. Det går ikke an og trille en vogn inn på uteområdene, så jeg får ikke med meg baby når hun nå har vokst ut av bilstolen. Eldstemann forlater som regel ikke barnehagen frivillig, så det ender med at jeg må bruke masse tid, eller bære han til bilen, der vi bruker dobbelt så lang tid på å få han inn i bilstolen (treårstrass på sitt verste😭

det har til nå funket med babystolen og så har jeg satt fra meg babyen når jeg har måttet deale med eldste, men nå har hun vokst ut av babystolen. Bæresele føler jeg ikke funker, da jeg må være så fysisk på en sparkende og slående 3 åring +kulden de dagene vi greier å vente det ut. 

hva gjør dere andre? Jeg kan da ikke være eneste som har vært i denne situasjonen? 

Anonymkode: 9e82b...c35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte bæresele på rygg.

Anonymkode: dfc04...20c

• Liker 2
Skrevet

Bæresele! Det var den eneste måten jeg trygt kunne transportere babyen samtidig som at jeg skulle lempe to kranglete barn ut av barnehagen og inn i bilen 😅

• Liker 2
Skrevet

Og i forhold til kulde, så blir det ikke så kaldt for babyen på 10-15 min hvis du har på tykk ulldress/lue og varme fra deg :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Allier deg med de ansatte, hvis de feks er ute når du kommer så kan de følge barnet til deg så går det kanskje lettere å få med seg barnet ut. Men går det virkelig ikke få en vogn inn på uteområdet? Ellers må man bare bruke den tiden det tar noen ganger, jeg har vært der selv. Skal innrømme at jeg noen ganger hadde en liten snack på lur i veska, feks noe oppskjært frukt han var glad i, et par kjeks eller noe sånt. Det var mitt hemmelige våpen til de verste trassdagene 😅

Anonymkode: 125db...555

AnonymBruker
Skrevet

Bæresele brukte vi også. Når minste ble mer mobil selv, så gikk vi inn sammen, og så surret minste rundt oss mens vi ordnet vi skulle ordne. 

Pleide å bruke lang tid på henting, vi hadde ikke noe å stresse til eller fra på den tiden. Minste ble også kjent på den måten i barnehagen, og oppstarten ble veldig enkel. Vet ikke om dette er innafor under koronarestriksjoner da, i vår barnehage ville det gått greit særlig utendørs. 

Anonymkode: 4589f...ea1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også brukt bæresele på ryggen. Den første tiden vekslet jeg mellom å ta med bilstolen og å bære babyen på magen, og syns egentlig begge deler var rimelig upraktisk i kombinasjon med en toåring som ikke ville hjem eller også ville være baby. Da jeg etter hvert kunne ha babyen på ryggen, hadde jeg armene fri. Det hendte jeg endte med å bære begge pluss sekk og diverse tøy, men vi kom oss da ut i bilen. Nå er den yngste blitt et år og en rolig og forsiktig type som sitter og venter på gulvet/bakken mens jeg henter (men det hadde aldri den eldste gjort på samme alder, tror jeg).

Anonymkode: 2a278...2a4

AnonymBruker
Skrevet

Bæresele på rygg har jeg prøvd, og får ikke til. Jeg syntes det er heftig nok å få babyen opp i bæresele på mage når jeg er alene, men takk for tips. 

noen andre?

ts

Anonymkode: 9e82b...c35

AnonymBruker
Skrevet

Hei:)

Jeg brukte også bæresele. Ser du har fått mange tips om det. En liten periode, da mellomste slo seg vrang pleide jeg å bestikke ham😂🤦‍♀️ «Når vi har kommet oss ut av barnehagen skal du få en pakke rosiner, en sjokoladebit eller noe annet søtt han likte. Det funket som bare det og jeg fikk sjansen til å rose for god oppførsel og han ble etterhvert raskere. Etter en stund flyttet jeg premien slik at han fikk den hjemme. Da fikk han en skive eller banan i hånda utenfor med lovnad om litt sjokkis hjemme. Dette funket også😅. Ofte glemte han premien da vi endelig var kommet hjem. Det varte ikke så lenge, og det er jo ikke rett pedagogisk sett, men jeg gjorde det læll. Har tre barn. De er hverken bortskjemte eller får for mye snop i hverdagen. Det er lov med enkle og raske løsninger en gang innimellom for familiens ve og vel.

Og KG... Nå kommer det vel kommentarer om at jeg er en dårlig mor og blablabla. Det utgår med høye kneløft og Jeje😂😂 Jeg er en fin mamma, som noenganger tenker at en svett og stressa mamma kan få litt hjelp av enkle løsninger. Lykke til👍

Anonymkode: f622a...44b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei:)

Jeg brukte også bæresele. Ser du har fått mange tips om det. En liten periode, da mellomste slo seg vrang pleide jeg å bestikke ham😂🤦‍♀️ «Når vi har kommet oss ut av barnehagen skal du få en pakke rosiner, en sjokoladebit eller noe annet søtt han likte. Det funket som bare det og jeg fikk sjansen til å rose for god oppførsel og han ble etterhvert raskere. Etter en stund flyttet jeg premien slik at han fikk den hjemme. Da fikk han en skive eller banan i hånda utenfor med lovnad om litt sjokkis hjemme. Dette funket også😅. Ofte glemte han premien da vi endelig var kommet hjem. Det varte ikke så lenge, og det er jo ikke rett pedagogisk sett, men jeg gjorde det læll. Har tre barn. De er hverken bortskjemte eller får for mye snop i hverdagen. Det er lov med enkle og raske løsninger en gang innimellom for familiens ve og vel.

Og KG... Nå kommer det vel kommentarer om at jeg er en dårlig mor og blablabla. Det utgår med høye kneløft og Jeje😂😂 Jeg er en fin mamma, som noenganger tenker at en svett og stressa mamma kan få litt hjelp av enkle løsninger. Lykke til👍

Anonymkode: f622a...44b

Jeg synes du virker som en god mor, jeg 😊 

Anonymkode: b6493...26b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant ut at det letteste var vogn jeg. Hadde vogna i bilen, og hev babyen oppi der. På vei ut av barnehagen hadde jeg ofte 3åringen oppå vogna og babyen i armene. Da kunne jeg få med meg lass med klær som skulle vaskes også. 

Anonymkode: a4d44...583

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...