AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Del Skrevet 5. mars 2021 Hei! Lurer på om noen her kan hjelpe meg litt. Jeg pleide få servert laks med poteter og masse smeltet smør når jeg spiste hos nabovennen min tidlig på 2000 tallet. jeg er usikker på om de pleide å dampe laksen eller steke den men jeg har lenge prøvd å få til den samme smaken uten å lykkes! Jeg husker at laksen hadde en deilig saltet smak og var veldig mør. Som jeg kan huske det så hadde den ikke stekeskorpe. er det noen her som vet hva den tradisjonelle måten å lage laks med poteter,gulrøtter og smør er ? Evt hvilke type laks og hvilken type smør? setter Stooor pris på svar ! hilsen en sulten jente som ikke klarer å glemme smaken:) Anonymkode: 42241...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palma Skrevet 5. mars 2021 #2 Del Skrevet 5. mars 2021 Var det filet eller lakseskiver med beinet i midten du fikk?? Om det var lakseskive så blir den som regel trukket i saltet vann. Kan jo være de har hatt over smeltetc smør over før servering. Og smør er smør.. da står det smør på pakka og er laget på fløte. Nå er det mange forskjellige typer smør i butikken men Kviteseidsmør eller meieriets eget er jo veldig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Del Skrevet 5. mars 2021 Synes også det høres ut som kokt eller trukket laks. Anonymkode: 24379...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Del Skrevet 5. mars 2021 Jeg syns laks blir skikkelig skikkelig god når man steiker den 1-2 min på hver side i en steikepanne før du hiver de i ovnen og lar de stå der til de er ferdige😋 Anonymkode: 47693...761 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Del Skrevet 5. mars 2021 Var det helstekt laks eller stykker? Jeg pleier å helsteke laksen i folie. Krydrer og slenger med noen smørklatter før fisken pakkes i folie og inn i ovnen. Om det var stykker uten stekeskorpe så var den nok dampet. Anonymkode: 3c1d9...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå