AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Er utdannet vpl og har angret siden jeg fikk vitnemålet i hånda. Var i tvil under studiet, men fullførte bare for å ikke være en «drop out». Angrer bittert på det idag. Vil helt bort fra helsevesenet. andre som har vært i samme situasjon?Hva gjorde du? Anonymkode: 55759...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Du har jo veldig mange muligheter til etterutdanninger. For å komme deg helt bort fra den praktiske utøvelsen av yrket, hva med f.eks. helseinformatikk? Anonymkode: 5b135...aae 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #3 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er utdannet vpl og har angret siden jeg fikk vitnemålet i hånda. Var i tvil under studiet, men fullførte bare for å ikke være en «drop out». Angrer bittert på det idag. Vil helt bort fra helsevesenet. andre som har vært i samme situasjon?Hva gjorde du? Anonymkode: 55759...3fc Ta en videreutdanning eller en master i sosialt arbeid/barnevern? Anonymkode: 5a098...8e5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #4 Skrevet 6. mars 2021 Jeg utdannet meg til sykepleier og angret. Hadde det som deg, skjønte det mens jeg studerte, men jeg er en som fullfører det jeg starter på. Jeg jobbet i et par år og måtte bare slutte. Begynte å studere juss i stedet, og jobber som jurist nå. Beste jeg har gjort 😊 Anonymkode: 019bb...c29 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #5 Skrevet 6. mars 2021 Som vernepleier har du jo mange flere muligheter enn bare i helsevesenet. Du kan jobbe på skole for eksempel. Eller barnevern. Men det blir jo litt av samme arbeidsoppgavene mtp atferd. Anonymkode: 28715...353 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #6 Skrevet 6. mars 2021 Studer noe helt annet er mitt råd. Med helsebakgrunn kommer man seg aldri «bort» uansett arbeidssted eller videreutd. Anonymkode: 709b8...a51 4
Majer Skrevet 6. mars 2021 #7 Skrevet 6. mars 2021 Velg noe helt annet. Ikke tenk tanken på videreutdanning om du ikke er veldig interessert.
Sunshineyellow Skrevet 7. mars 2021 #8 Skrevet 7. mars 2021 Hva ønsker du å jobbe med da? Finnes jo spesialskoler og barnehager..
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #9 Skrevet 7. mars 2021 Angrer også på yrkesvalg, sosionom. Anonymkode: fccce...4e0
Eneri Skrevet 7. mars 2021 #10 Skrevet 7. mars 2021 Jeg jobber på en videregående skole ( er ikke vernepleier selv), og her har vi to vernepleiere ansatt. Hun ene har administrativ jobb med å lage opplegg for elever med særskilte behov, du sammen timeplaner for de som jobber med disse elevene og er litt i undervisning selv. Hun andre jobber hele tiden med elever. Ulikt fra år til år om det er elever som trenger stell eller kun undervisning. Vi har hatt elever i rullestol som trenger å få tøyeøvelser og noen har trengt hjelp til å spise. Men de fleste trenger undervisning i dagliglivslære: lage mat, handle, håndtere penger, dekke bord osv Så det er jobber innenfor skoleverket også vil jeg si. Tidligere hadde vi også en lærer med vernepleie+ ped.utdanning som underviste innenfor helsefag.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #11 Skrevet 7. mars 2021 Du trenger jo ikke jobbe innen helsevesen. Hva med nav eller barnevern? Anonymkode: 36dda...89d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #12 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 20.10): Er utdannet vpl og har angret siden jeg fikk vitnemålet i hånda. Var i tvil under studiet, men fullførte bare for å ikke være en «drop out». Angrer bittert på det idag. Vil helt bort fra helsevesenet. andre som har vært i samme situasjon?Hva gjorde du? Anonymkode: 55759...3fc Jeg er sykepleier, i helt lik situasjon. Fullførte for å fullføre, hater yrket. Vil så gjerne ha en ny jobb, men usikker på hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 678e6...931
Chantielle Skrevet 8. mars 2021 #13 Skrevet 8. mars 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #14 Skrevet 9. mars 2021 Hva annet kunne du tenke deg å gjøre? Det er mulig, jeg kjenner flere som gjør noe annet enn å jobbe i helse i dag, men som er utdannet vernepleier. Anonymkode: dc449...ff1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #15 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva annet kunne du tenke deg å gjøre? Det er mulig, jeg kjenner flere som gjør noe annet enn å jobbe i helse i dag, men som er utdannet vernepleier. Anonymkode: dc449...ff1 Jeg er også utdannet vernepleier og vil bort så fort som mulig. Vet du om noen som jobber innen IT? Kanskje en av stillingene på sykehuspartner sine sider. Vet du i så fall hvordan de kom inn der? Anonymkode: 1a276...a5b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #16 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er også utdannet vernepleier og vil bort så fort som mulig. Vet du om noen som jobber innen IT? Kanskje en av stillingene på sykehuspartner sine sider. Vet du i så fall hvordan de kom inn der? Anonymkode: 1a276...a5b De jeg kjenner som jobber innenfor IT har gjerne tatt på seg å være superbrukere på systemer på arbeidsplassen sin og gått videre derfra. Kjenner og noen som tok bachelor i IT mens hen jobbet deltid, og fikk jobb i helseforetak etter det. Anonymkode: dc449...ff1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå