Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jollyroom bedside crib, dream. Veldig fornøyd med den :)

Anonymkode: d68b8...ac3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Gåsemor skrev (1 time siden):

Seriøst? Hvordan? Det hadde jo vært fantastisk! Hvilken type sprinkelseng? Vi har sundvik. 

Vi he Gulliver fra ikea. :)

Anonymkode: b8c30...589

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Vi ønsker en bedside crib/liten babyseng først og fremst for å slippe å ha den store sprinkelsenga på soverommet vårt i starten Vi hadde en liten 40x90 vugge de første 6-7 mnd med førstemann og det funket fint, men vi likte ikke selve vugga, så solgte den.

Det er ikke så viktig å måtte ha bare tre vegger, så lenge babysenga kan stå helt inntil og det er lett å se og holde hånd til baby og løfte inn og ut av.

Det vanskeligeste syntes jeg er å finne noe som kan funke til den type sengen vi har, altså som er hel helt ned til gulvet. 

Venninner har god erfaring med chicco next2me, så i utgangspunktet tenker jeg å prøve å få den til å funke. Ulempen er at det ser ut til være vanskelig å få tak i riktig størrelse på madrass, som er dumt da det er mange senger til salgs brukt. 

Anonymkode: a772f...f6f

Hvis du bare bekymrer deg for madrass, så er det ingen problem! Jysk og Ikea selger helt enkel skummadrass  i en sprinkelseng-størrelse til knappe 150 kroner, tror jeg. Jeg kjøpte en slik og klippet den til Bedside-kriben.

Bedside lagde samboeren min selv av et lite kontorskap som vi hadde, bare tok ned en vegg, festet tre andre. Jeg syntes det var kjekt å ha den, men brukstid på den er så kort, at jeg har aldri angret at jeg ikke brukte mer penger.. Vi brukte sprinkelseng senere, men pga hvordan soverom formet, kunne den ikke stå ved siden av senga, bare ved beina. :) 

Anonymkode: 35ac6...699

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi he Gulliver fra ikea. :)

Vi har faktisk 2 sprinkelsenger, men den andre er ikke i bruk nå, men det er en gulliver. Da må jeg kanskje bytte om, men syntes sundvik var finere. Har du link til bilde eller beskrivelse hvordan man gjør det? På ikea sin nettside er det ikke vist at dette går ann. 

AnonymBruker
Skrevet
Gåsemor skrev (1 time siden):

Vi har faktisk 2 sprinkelsenger, men den andre er ikke i bruk nå, men det er en gulliver. Da må jeg kanskje bytte om, men syntes sundvik var finere. Har du link til bilde eller beskrivelse hvordan man gjør det? På ikea sin nettside er det ikke vist at dette går ann. 

Du skrur den sammen som den med kryss over her: http://amumslife.nl/wp-content/uploads/2017/07/ikeagulliverhack.jpg

Det er «feil» måte å gjøre det på, derfor finner du det ikke på ikea sine sider. Det ser ut som om du kan gjøre det samme med Sundvik. :)

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Gåsemor said:

Jeg er helt sikkert på at du kan gjøre det på Sundvik også, Ikea viser jo bildene av senga der madrass er festet oppe, bare med alle fire vegger? Og jeg tror vi hadde Sundvik selv.. https://www.ikea.com/no/no/p/sundvik-sprinkelseng-hvit-00248567/

Det jeg tror, er at ikea ikke viser bilder uten en vegg og seng oppe, fordi det er farlig, babyen kan falle ut. Men det er jo ikke farlig når senga brukes som bedside-crib og står bindet/limt/skrudd fast inntil voksenseng. Ellers så måtte vi trikse noe, men jeg klarer ikke å huske nå, ungen er alt blitt fire år gammel, og senga er for lengst solgt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du bare bekymrer deg for madrass, så er det ingen problem! Jysk og Ikea selger helt enkel skummadrass  i en sprinkelseng-størrelse til knappe 150 kroner, tror jeg. Jeg kjøpte en slik og klippet den til Bedside-kriben.

Bedside lagde samboeren min selv av et lite kontorskap som vi hadde, bare tok ned en vegg, festet tre andre. Jeg syntes det var kjekt å ha den, men brukstid på den er så kort, at jeg har aldri angret at jeg ikke brukte mer penger.. Vi brukte sprinkelseng senere, men pga hvordan soverom formet, kunne den ikke stå ved siden av senga, bare ved beina. :) 

40x90 madrass er null problem å få tak i selvfølgelig, det hadde vi til forrige barn også 40x80 er også lett å få tak i :)

Poenget mitt var at madrassen som passer i Chicco next2me, som er senga vi har lyst på, er 83x50, altså ikke standard i det hele tatt og ikke like lett å få tak i. Å bruke en madrass som ikke passer optimalt er uaktuelt, faller jo hele poenget med å ha en trygg og godkjent sengeløsning helt bort.  :) Men det er selvfølgelig ikke et stort problem, finner vi ikke noen som har inne så kjøper vi jo bare ny seng med ny madrass i stedet for brukt seng. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

40x90 madrass er null problem å få tak i selvfølgelig, det hadde vi til forrige barn også 40x80 er også lett å få tak i :)

Poenget mitt var at madrassen som passer i Chicco next2me, som er senga vi har lyst på, er 83x50, altså ikke standard i det hele tatt og ikke like lett å få tak i. Å bruke en madrass som ikke passer optimalt er uaktuelt, faller jo hele poenget med å ha en trygg og godkjent sengeløsning helt bort.  :) Men det er selvfølgelig ikke et stort problem, finner vi ikke noen som har inne så kjøper vi jo bare ny seng med ny madrass i stedet for brukt seng. 

men jeg sa jo, kjøpe sprinkelseng madrass (den er 60 x120) og klippe til den størrelse du trenger. Den kan klippes.

fant ikke hos jysk nå, selv om jeg selv kjøpte nettopp der. Men fant hos stoff og stil - https://www.stoffogstil.no/hobby/skum-and-fyll/madrass-baby-60x120x5cm

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

men jeg sa jo, kjøpe sprinkelseng madrass (den er 60 x120) og klippe til den størrelse du trenger. Den kan klippes.

fant ikke hos jysk nå, selv om jeg selv kjøpte nettopp der. Men fant hos stoff og stil - https://www.stoffogstil.no/hobby/skum-and-fyll/madrass-baby-60x120x5cm

Jeg synes som sagt ikke det er noe god løsning å kjøpe en madrass som egentlig ikke passer, selv om de kan klippes i :) Vi har også slike madrasser du linker til på hytta også, men jeg vil ikke klippet i de heller. Jeg hadde mareritt om krybbedød gjennom 2 år med førstemann, så det er viktig for meg å vite at alt utstyret er i orden og godkjent til bruk :) Eller faller for meg vits med bedside crib bort - det skal være et trygt alternativ til samsoving. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt. Dette er madrass godkjent for bruk i sprinkelseng, og den kan klippes/kuttes i riktig størrelse. Det er bare skumgummi, den er lik hele veien gjennom.  Jeg forstår ikke hva i verden er du redd for, hva kan gå galt. Er du redd du klipper den litt feil, litt for liten? Hvis det går helt galt med klippinga, kan du kjøpe enda en og prøve igjen. 

Å bruke gammel skumgummi madrass fra hytta er ikke helt det samme, hvis du er redd for nettopp det - å bruke gammel madrass. Da kan du like godt kjøpe brukt madrass og vaske trekke på 60 grader i vaskemaskin, og la skumgummi-kjernen stå ute i minusgrader over natta. Evt ligge i fryser. 

Madrassene til alle vugger og bedside-crib er skumgummi, jeg tror ikke det finnes en fjærmadrass til de. Skumgummi er fastere og antas å være mer trygg.

Gjest EmKay
Skrevet

Vi har kjøpt denne: https://www.barnashus.no/yngri/tova-bedside-crib-grey?gclid=Cj0KCQiAs5eCBhCBARIsAEhk4r6h3CXIZutFelYOQzALvjZJwoHiuhIMgIaNbRSo4PJ6Oiznn-y696IaAuEjEALw_wcB

Barnet er ikke født enda, så om den er god kan jeg ikke svare på. Men den virker solid, står støtt på gulvet (vi har også seng som går helt ned til gulvet, kommer med transportveske så den er enkel å pakke ned og ta opp igjen når neste barn kommer, og virker generelt som en god seng. Så håper vi blir fornøyd :) 

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner ikke helt. Dette er madrass godkjent for bruk i sprinkelseng, og den kan klippes/kuttes i riktig størrelse. Det er bare skumgummi, den er lik hele veien gjennom.  Jeg forstår ikke hva i verden er du redd for, hva kan gå galt. Er du redd du klipper den litt feil, litt for liten? Hvis det går helt galt med klippinga, kan du kjøpe enda en og prøve igjen. 

Å bruke gammel skumgummi madrass fra hytta er ikke helt det samme, hvis du er redd for nettopp det - å bruke gammel madrass. Da kan du like godt kjøpe brukt madrass og vaske trekke på 60 grader i vaskemaskin, og la skumgummi-kjernen stå ute i minusgrader over natta. Evt ligge i fryser. 

Madrassene til alle vugger og bedside-crib er skumgummi, jeg tror ikke det finnes en fjærmadrass til de. Skumgummi er fastere og antas å være mer trygg.

Det er ikke en gammel skumgummi madrass fra hytta,det er en som er akkurat lik den du linket til vi kjøpte på Jysk i fjor for å bruke i reiseseng med de målene. Og jeg syntes ikke å klippe til en sånn er en god løsning :) Det er min mening, du kan få ha din. 

Og ja, så hysterisk er jeg at jeg ikke stoler på egne klippe-egenskaper. Jeg vil ha noe som er tilpasset av noen med kompetanse. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi fikk kjøpt løs madrass til Chicco Next2Me. Kontaktet en av nettbutikkene som fører denne senga (husker ikke helt hvilken) og de kunne bestille opp madrass til oss. Madrassen til Chicco Next2Me er egentlig bare en hard greie med en sponplate under, så den er annerledes enn andre madrasser (en skummadrass må i så fall plasseres oppå den sponplate-madrassen som følger med senga) 

Anonymkode: a6321...dd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi fikk kjøpt løs madrass til Chicco Next2Me. Kontaktet en av nettbutikkene som fører denne senga (husker ikke helt hvilken) og de kunne bestille opp madrass til oss. Madrassen til Chicco Next2Me er egentlig bare en hard greie med en sponplate under, så den er annerledes enn andre madrasser (en skummadrass må i så fall plasseres oppå den sponplate-madrassen som følger med senga) 

Anonymkode: a6321...dd1

Takk for tips! :) Er nok litt leveranseproblemer om dagen (som med det meste!), men forhåpentligvis finner vi noen som.har inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...