AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Hei! Driver og kikker på bedside crib, og det er jo et haaav av muligheter. Skal nevnes at vi har IKEA Brimnes som seng, noe som kan skape litt utfordringer mtp feste. Noen som har en bedside crib de er meget fornøyd med? 😄 Anonymkode: 85e3c...33f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Dytter! Har også Ikea Brimnes og trenger tips om en liten babyseng. Anonymkode: a772f...f6f
mr.popcorn Skrevet 6. mars 2021 #3 Skrevet 6. mars 2021 Kjenne ikke IKEA Brimnes, men her har vi babybay bedsidecrib. Og er superfornøyd. Den kan justeres lett i høyden og festene sitter "rundt" spillene sånn at den kan tilpasses nøyaktig madrassen i senga.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #4 Skrevet 6. mars 2021 Sprinkelseng fra ikea, med en side tatt av. Stroppet fast til vår seng. Anonymkode: 890d9...1f3 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #5 Skrevet 6. mars 2021 Hadde brimnes selv. Husker ikke hvordan jeg festet sengen, men måtte rulle et dynetrek som en pølse mellom kanten av sengen og bedside-criben. Anonymkode: d7b62...883
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #6 Skrevet 6. mars 2021 Barna hus «Bedside Crib Two». Kan justeres på høyden og har hjul med låsemekanisme. 😊 Anonymkode: d0600...d26
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #7 Skrevet 6. mars 2021 Chicco Next2Me hadde vi til begge våre. Fornøyd Anonymkode: a6321...dd1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #8 Skrevet 6. mars 2021 Tok av den ene siden på sprinkelsenga, hadde sengebunnen på høyt nivå og satte på sikkerhetsbjelken under. Dette er ikke anbefalt men nå skulle den jo stå inntil vår seng. Vår seng er ganske tung, så jeg satte sprinkelsengen helt inni veggen og skubbet vår seng helt inntil. Rullet et helseteppe i sprekken mellom sprinkelsengen og vår seng. Fungerte veldig fint 😊 Anonymkode: f7efb...389 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #9 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sprinkelseng fra ikea, med en side tatt av. Stroppet fast til vår seng. Anonymkode: 890d9...1f3 Samme her, det funket fint. Anonymkode: b2a29...c7c 2
Regnbuefisk Skrevet 6. mars 2021 #10 Skrevet 6. mars 2021 Det er også lov å vente til baby kommer og se hva dere trenger! Det var totalt umulig å flytte vår baby etter amming uten at han våknet, så det ble samsoving og bedside criben ble kun brukt til oppbevaring 😅 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #11 Skrevet 6. mars 2021 Jeg har baby nr 4 nå og har vært gjennom både sprinkelseng ved siden av senga, samsoving i min seng og bedside crib. Nå har jeg funnet en perfekt løsning for oss og det er denne jeg er mest fornøyd med; kjøpte en IKEA barneseng (70x160) med to madrasser og bygde den litt opp i høyden så den er like høy som vår seng (innser at jeg like gjerne kunne ha kjøpt en seng med 2 m lengde, da hadde jeg nok ligget enda bedre men hadde ikke hatt plass til nattbord) Satt den mellom vår seng og vegg så den står støtt. Nattbord ved hodeenden og gjerde på senga ved fotenden. Baby sover i denne, og når hun skal ammes legger jeg meg ved henne med dyna mi i ryggen for støtte. Denne løsningen funker til hun starter å bevege seg. Jeg ligger godt både i hennes seng og har god plass i min egen, og det er enkelt å rulle seg frem og tilbake. Hun har også på seg en sovepose som gjør at jeg ikke trenger å bekymre meg for om hun har sparket av seg dyna. Lykke til! Anonymkode: df94e...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #12 Skrevet 6. mars 2021 Vi ønsker en bedside crib/liten babyseng først og fremst for å slippe å ha den store sprinkelsenga på soverommet vårt i starten Vi hadde en liten 40x90 vugge de første 6-7 mnd med førstemann og det funket fint, men vi likte ikke selve vugga, så solgte den. Det er ikke så viktig å måtte ha bare tre vegger, så lenge babysenga kan stå helt inntil og det er lett å se og holde hånd til baby og løfte inn og ut av. Det vanskeligeste syntes jeg er å finne noe som kan funke til den type sengen vi har, altså som er hel helt ned til gulvet. Venninner har god erfaring med chicco next2me, så i utgangspunktet tenker jeg å prøve å få den til å funke. Ulempen er at det ser ut til være vanskelig å få tak i riktig størrelse på madrass, som er dumt da det er mange senger til salgs brukt. Anonymkode: a772f...f6f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #13 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sprinkelseng fra ikea, med en side tatt av. Stroppet fast til vår seng. Anonymkode: 890d9...1f3 Dette! Da varer den også mye lengre, bedside cribs vokser de fort ut av. Anonymkode: 4c6af...d07 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #14 Skrevet 6. mars 2021 Hvordan stropper dere fast Ikea sengen da? Anonymkode: 59e39...c2d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #15 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvordan stropper dere fast Ikea sengen da? Anonymkode: 59e39...c2d Helt vanlige lastestropper. Anonymkode: 890d9...1f3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #16 Skrevet 6. mars 2021 49 minutter siden, AnonymBruker said: Dette! Da varer den også mye lengre, bedside cribs vokser de fort ut av. Anonymkode: 4c6af...d07 Man har jo uansett en sprinkelseng, men det er sikkert fler enn oss som ikke har allverdens plass på soverommet og kunne tenke seg noe mindre i starten. Med forrige var det også fint å ha en liten seng å flytte rundt på ved behov. Anonymkode: a772f...f6f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #17 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan stropper dere fast Ikea sengen da? Anonymkode: 59e39...c2d Har samme løsning og har dratt lastestropper rundt senga. Anonymkode: b8c30...589
Gåsemor Skrevet 7. mars 2021 #18 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 6.3.2021 den 11.24): Sprinkelseng fra ikea, med en side tatt av. Stroppet fast til vår seng. Anonymkode: 890d9...1f3 Kan du ta av en side på sprinkelsengen når den er i øvre posisjon?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #19 Skrevet 7. mars 2021 Gåsemor skrev (6 timer siden): Kan du ta av en side på sprinkelsengen når den er i øvre posisjon? Ja Anonymkode: 890d9...1f3
Gåsemor Skrevet 7. mars 2021 #20 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja Anonymkode: 890d9...1f3 Seriøst? Hvordan? Det hadde jo vært fantastisk! Hvilken type sprinkelseng? Vi har sundvik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå