Gå til innhold

Jeg skal fikse brudehåret mitt selv - hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det handler om økonomi, og litt prinsipp. Føler at det må være overkommelig å klare dette selv, men har ikke anelse om hvordan ennå. Det er jo en del youtube-videoer, men jeg lurer på om dere har fikset deres eget hår/planlegger å gjøre det? Hvordan?

Jeg er rimelig sikker på at jeg vil ha oppsatt hår, men det må være veldig enkelt. Alt som har med donut å gjøre blir mislykket på meg, men jeg har dette: Krølltang, rettetang, ulike strikk og spenner, tørrsjampo og hårspray.

Har dere noen tips til en fin og lettvint frisyre som ikke tar en time å lage og som er "idiotsikker", altså at den ikke faller raskt sammen igjen?

Anonymkode: 4f436...931

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde krøllet det og satt det opp, kanskje ha en krøll hengende ned på hver side ved pannen.

Kanskje bruke en sånn klemme med metall som man får i alle slags farger, til å ha som hestehale, og ha håret på ene siden.

Skrevet

Hva med en form for flettefrisyre? Det er relativt lett å lære og med noen grunnleggende fletteteknikker kan du få til noe som er både vakkert og praktisk. Fletting kan gjøre en enkel hestehale om til en nydelig frisyre for eksempel, spesielt hvis du også bruker litt hårpynt som blomster eller dekorative hårspenner. 

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 17.26):

Det handler om økonomi, og litt prinsipp. Føler at det må være overkommelig å klare dette selv, men har ikke anelse om hvordan ennå. Det er jo en del youtube-videoer, men jeg lurer på om dere har fikset deres eget hår/planlegger å gjøre det? Hvordan?

Jeg er rimelig sikker på at jeg vil ha oppsatt hår, men det må være veldig enkelt. Alt som har med donut å gjøre blir mislykket på meg, men jeg har dette: Krølltang, rettetang, ulike strikk og spenner, tørrsjampo og hårspray.

Har dere noen tips til en fin og lettvint frisyre som ikke tar en time å lage og som er "idiotsikker", altså at den ikke faller raskt sammen igjen?

For å få frisyren til å sitte må du vel ha i en del produkter. Jeg er svært lite bevandret i produktverdenen, men det har jeg skjønt iallfall 😄

Noe nede ved røttene som kan løfte og noe ute i håret som lager tekstur...

Forslaget om fletting syns jeg var lurt. Øv deg godt på forhånd med produkter du skal bruke. Også tenker jeg at enkelt blir enklest og best. 

• Liker 2
Skrevet

Har du langt hår? 
Veldig enkelt å sette opp hår hvis man først

1. hold ved røttene (føn tørt med saltvannsspray/skum i. Tuper tørt hår hvis det er for lite)

2. krøll litt i lengdene. Børst ut disse. 

3. begynn oppsetting ved å samle håret der du ønsker å ha det, og fest med singelspenner (de lange tynne klemmene) der du føler det trengs å feste en lokk. 

4. voilà! 

Gjest førstedamen
Skrevet

Øv mange ganger før selve dagen! 

Har du ikke en venninne som kan hjelpe deg? Min søster flettet og satt opp mitt hår. 

AnonymBruker
Skrevet

Saltvannsspray kan hjelpe deg med at håret ikke sklir så lett ut av spenner/stikker ved at det blir mer tekstur på det.

Anonymkode: 71578...1a7

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
førstedamen skrev (På 17.3.2021 den 13.16):

Øv mange ganger før selve dagen! 

Har du ikke en venninne som kan hjelpe deg? Min søster flettet og satt opp mitt hår. 

Nei, jeg er relativt ny i byen og kjenner veldig få her, dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
Natta1980 skrev (På 7.3.2021 den 13.06):

Jeg hadde krøllet det og satt det opp, kanskje ha en krøll hengende ned på hver side ved pannen.

Kanskje bruke en sånn klemme med metall som man får i alle slags farger, til å ha som hestehale, og ha håret på ene siden.

Ja, jeg tenkte egentlig noe sånt. Har du bilde av en sånn klemme du tenker på?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 17.26):

For Guds skyld: ta deg råd til frisør!!

Det kommer til å bli et svette-gråte-helvete når du står foran speilet, kjemper mot klokka og forbanner hårnålene som ikke vil sitte slik du vil. For ikke å snakke om når håret imploderer 10 minutter etter at du har gått opp midtgangen. 

Og tenk alle bildene i ettertid! 

Anonymkode: 5ae7b...30a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ønske frisørtime av dine foreldre.. 

Anonymkode: 7d287...399

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 23.16):

For Guds skyld: ta deg råd til frisør!!

Det kommer til å bli et svette-gråte-helvete når du står foran speilet, kjemper mot klokka og forbanner hårnålene som ikke vil sitte slik du vil. For ikke å snakke om når håret imploderer 10 minutter etter at du har gått opp midtgangen. 

Og tenk alle bildene i ettertid! 

Anonymkode: 5ae7b...30a

3000,- for noen spenner og litt hårspray blir bare for dumt for meg, rett og slett! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 23.21):

Hva med å ønske frisørtime av dine foreldre.. 

Anonymkode: 7d287...399

Hadde det vært fornuftige priser, så jo, kanskje. Men det er jo ikke akkurat umulig å lage noen krøller selv, tenker jeg. Må bare bestemme meg for frisyre og øve litt.

AnonymBruker
Skrevet
alli634 skrev (17 minutter siden):

Bruk Pinterest 😄 

Et eksempel ved søk på «easy hair updoes» https://pin.it/2Jekr69 

36FD0E3F-3519-4719-80F9-A802AAE0CF94.jpeg

Tusen takk! Elsker når jeg faktisk får svar på det jeg spør om :)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tusen takk! Elsker når jeg faktisk får svar på det jeg spør om :)

Ingen problem :) 

Anbefaler å øve gjennom frisyren du bestemmer deg for mange ganger før den store dagen! Har selv opplevd og ikke få det til selv om jeg har fulgt oppskriften.. 

AnonymBruker
Skrevet
alli634 skrev (8 timer siden):

Ingen problem :) 

Anbefaler å øve gjennom frisyren du bestemmer deg for mange ganger før den store dagen! Har selv opplevd og ikke få det til selv om jeg har fulgt oppskriften.. 

Ja, egentlig derfor jeg trenger en enkel oppskrift som "ikke kan bli feil". En god ting er at jeg foretrekker romantisk/avslappet stil over stiv, så det er kanskje litt mindre rom for kriser 😅 Men jeg tenker at i verste fall så er det jo vel så fint med en krøllet hestehale med hårpynt, og noen krøller ned i ansiktet. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...