Gå til innhold

digital psykologtime

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres erfaringer med digital psykologtime? 

Er redd det kommer til å føles veldig rart og unaturlig og ser for meg at det bare er bortkasta bruk av tid. Hovedmålet med timene er at jeg skal opp i vekt, så jeg veier meg på disse timene også snakker vi naturlig nok en del rundt det. Ved digital time får vi jo ikke sjekka vekta og da er liksom litt av poenget borte.. Andre med spiseforstyrrelser som har måtte gå over til digital behandling? Hvordan har det gått? 

Alternativet er å møte opp men å sitte med munnbind under hele timen. Det orker jeg ikke. Så lengde man må gå med munnbind isolerer jeg meg hjemme.  Orker ikke gå med det selv eller se alle andre gå med det overalt. 

Kjenner dette var enda et slag i magen med reality check på hvor fucka verden er og begynner å miste troa på at ting blir bra igjen. Hvor lenge skal vi leve sånn her? Jeg orker ikke leve i en verden hvor alle går med masker, man aldri kan få en klem, må praktisere sosial distansering og aldri kan "gjøre noe" med andre. (ikke steng tråden - jeg er ikke suicidal!)

Anonymkode: 09863...f22

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt timer på telefon ikke video, men for meg fungerer det likegodt som vanlige timer. Jeg ville forsøkt og så heller snakket med behandler om du føler det ikke fungerer.

Anonymkode: 8e0c3...274

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har hatt timer på telefon ikke video, men for meg fungerer det likegodt som vanlige timer. Jeg ville forsøkt og så heller snakket med behandler om du føler det ikke fungerer.

Anonymkode: 8e0c3...274

Så bra at det har fungert! Takk for tilbakemelding. 

Tror liksom behandlingsfremgangen stopper opp ved digitale timer uansett, så da kan jeg jo like godt ta en pause.. Skal tenke på det i helgen.  

Tar gjerne imot flere erfaringer - særlig om noen med sf har hatt effekt av digital behandling..

Anonymkode: 09863...f22

Skrevet

Jeg har overspisningslidelse så jeg er i andre enden av deg, men jeg har hatt digitale samtaler med psykiateren min siden mars i fjor. Det har gått helt fint. Det er ikke det samme som irl men jeg har hatt utbytte av terapien. Jeg syntes det var rart og ikke særlig greit de første gangene men så ble det lettere etterhvert.

Jeg hadde ikke tatt pause fra behandlingen. Det er en grunn til at du har den. Prøv det ut 4-5 ganger så det du hvordan det fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...