AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 graviditet er ingen sykdom, sier legen. Går med konstante frostanfall, bæsjer 6 ganger om dagen, spyr om jeg ikke får i meg mat tidsnok. Neida, føler meg helt frisk jeg. Anonymkode: 8091a...248 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Hvordan hadde du forventet at et svangerskap skulle være? Selvsagt blir du påvirket av hormoner - men du er ikke syk🙄 Anonymkode: a5f3c...84f 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Du er ikke syk nei, du er gravid Anonymkode: 95b6b...bd5 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan hadde du forventet at et svangerskap skulle være? Selvsagt blir du påvirket av hormoner - men du er ikke syk🙄 Anonymkode: a5f3c...84f å gå rundt som om man har fått norovirus i 2 måneder - neida, ikke syk! 🤣 Anonymkode: 8091a...248 13
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 For en teit lege. Nei, men man kan bli ganske dårlig av graviditet. Matforgiftning er heller ikke en sykdom, men går man på jobb for det?🤪 Jeg er gravid og fortalte nylig om formen min til legen. Slapp, kvalm, trøtt, svimmel, uvel osv. Fikk tilbud om sykemelding selv om jeg ikke spyr en gang. Var heller ikke pga dette jeg kom. Men jeg sa jeg ikke trengte det nå som jeg var hjemme uansett pga korona. Fikk i hvert fall høre at det var lurt å ta det med ro, og ta hensyn til kroppen. Tar på å lage et barn! Anonymkode: ec56f...776 15
Oslodamen Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 Selv om graviditet ikke er en sykdom kan man selvfølgelig bli syk av å være gravid likevel. Når man spyr hver dag, må ligge hele dagen og bare klarer å gå maks hundre meter fordi man er så kvalm, så er man selvfølgelig syk. Noen blir så syke at de må ligge på et mørkt rom hele svangerskapet, noen får voldsomme bekkenløsningssmerter og blir handikappede, mens andre får svangerskapsdiabetes. Og atter andre blir psykotiske eller klinisk deprimerte. Selvfølgelig kan man bli syk av å være gravid! Man kan til og med dø av det. 16
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): å gå rundt som om man har fått norovirus i 2 måneder - neida, ikke syk! 🤣 Anonymkode: 8091a...248 Hadde du ikke hørt om svangerskapskvalme før du ble gravid? Anonymkode: a5f3c...84f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du ikke hørt om svangerskapskvalme før du ble gravid? Anonymkode: a5f3c...84f Tror kanskje ikke det var det som var poenget her😅 Man bør da bli tatt på alvor om man sliter med dette av legen og eller? Det fins faktisk medisiner og andre ting man kan gjøre for å lette det. I verste fall blir jo folk innlagt på sykehus, da det i noen tilfeller kan bli ganske alvorlig. Anonymkode: ec56f...776 9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror kanskje ikke det var det som var poenget her😅 Man bør da bli tatt på alvor om man sliter med dette av legen og eller? Det fins faktisk medisiner og andre ting man kan gjøre for å lette det. I verste fall blir jo folk innlagt på sykehus, da det i noen tilfeller kan bli ganske alvorlig. Anonymkode: ec56f...776 Det hørest ikke akkurat ut som om TS har behov for sykehusinnleggelse. Anonymkode: a5f3c...84f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hørest ikke akkurat ut som om TS har behov for sykehusinnleggelse. Anonymkode: a5f3c...84f Det sa jeg da ikke heller ikke. Stått opp med feil fot i dag? Anonymkode: ec56f...776 12
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde du ikke hørt om svangerskapskvalme før du ble gravid? Anonymkode: a5f3c...84f Haha, snakk om å åpenbart misse poenget til TS fullstendig. Anonymkode: 2f0ac...1a5 13
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #12 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha, snakk om å åpenbart misse poenget til TS fullstendig. Anonymkode: 2f0ac...1a5 TS spyr om hun ikke får i seg mat tidsnok - vanlig med svangerskapskvalme det, kan ikke bli verken mett eller sulten.... så poenget ditt var...?? Anonymkode: a5f3c...84f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS spyr om hun ikke får i seg mat tidsnok - vanlig med svangerskapskvalme det, kan ikke bli verken mett eller sulten.... så poenget ditt var...?? Anonymkode: a5f3c...84f Hva var ditt poeng med å hoste opp spydige kommentarer egentlig? TS er åpenbart selv klar over at hun er gravid altså. Men takk for dine kjempenyttige bidrag her... Anonymkode: ec56f...776 14
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS spyr om hun ikke får i seg mat tidsnok - vanlig med svangerskapskvalme det, kan ikke bli verken mett eller sulten.... så poenget ditt var...?? Anonymkode: a5f3c...84f Hva er poenget ditt? Ingen motstrider at kvalme og oppkast er uvanlig ved graviditet - det er jo snarere det som er selve poenget her. TS skriver ikke «skulle ønske jeg ikke ble gravid fordi det er så ubehagelig å spy», men at kommentarer som «graviditet er ingen sykdom» er veldig lite intelligente når graviditet kan gi de samme symptomene som ved sykdom. Anonymkode: 2f0ac...1a5 12
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva var ditt poeng med å hoste opp spydige kommentarer egentlig? TS er åpenbart selv klar over at hun er gravid altså. Men takk for dine kjempenyttige bidrag her... Anonymkode: ec56f...776 Er vel ikke spesielt spydige kommentarer. TS er gravid, ikke syk. Det er vanlig med svangerskapskvalme og det å bli påvirket av hormoner - noe fastlegen heldigvis vet😉 Burde kanskje skrive i innlegget sitt; vennligst kunn kommenter dersom du er enig med meg..... om hun ikke vil ha andre meninger🤓 Anonymkode: a5f3c...84f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #16 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hadde du ikke hørt om svangerskapskvalme før du ble gravid? Anonymkode: a5f3c...84f åh! nei! Hva er det! Aldri hørt om 😆 Såklart, fordi man skal "forvente" seg å spy hver dag, bæsje på seg og fryse som om man hadde 40 i feber, så kan man ignorere det også? Anonymkode: 8091a...248 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #17 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er poenget ditt? Ingen motstrider at kvalme og oppkast er uvanlig ved graviditet - det er jo snarere det som er selve poenget her. TS skriver ikke «skulle ønske jeg ikke ble gravid fordi det er så ubehagelig å spy», men at kommentarer som «graviditet er ingen sykdom» er veldig lite intelligente når graviditet kan gi de samme symptomene som ved sykdom. Anonymkode: 2f0ac...1a5 Så det du skriver her er at graviditet gir samme symptom som sykdom, men er ikke sykdom..... de som mener noe annent er mindre intelligente. TS mener jo at hun er syk....så du mener at TS er mindre intelligent? Anonymkode: a5f3c...84f 4
Mnjah Skrevet 5. mars 2021 #18 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hadde du ikke hørt om svangerskapskvalme før du ble gravid? Anonymkode: a5f3c...84f Haha. For en teit kommentar? Sier du det til de med svangerskapsforgiftning eller revning også? "Hadde du ikke hørt om det før du ble gravid?" Jeg hadde hørt om svangerskapskvalme, men hadde ikke hørt om svangerskapsomgangssyken selv, der jeg satt med bøtte på do fordi det kom fra alle kanter i 2 måneder. 10
Sinsiew Skrevet 5. mars 2021 #19 Skrevet 5. mars 2021 Graviditet er ingen sykdom, men man kan bli syk av å være gravid. 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #20 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): TS spyr om hun ikke får i seg mat tidsnok - vanlig med svangerskapskvalme det, kan ikke bli verken mett eller sulten.... så poenget ditt var...?? Anonymkode: a5f3c...84f Liker at du tror du vet alt om hvordan jeg har det. Jeg spyr hver time om jeg ikke får i meg en matbit, må spise meg ordentlig mett hver 3. time for å ikke spy enda mer. Så nei, du tar feil om "ikke mett eller sulten". ts Anonymkode: 8091a...248 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå