AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Har en trettenåring som har fått litt uren hud. Hva bruker dere av produkter til ungdom? Anonymkode: d6638...9b7
Gjest Fnuggolina Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Til en 13-åring hadde jeg ikke kjøpt spesielle hudprodukter rettet mot akne og uren hud om det ikke var moderat pluss. Det gjør ofte vondt verre, og urenhetene er normale og hormonelt betingede. Har man regelrett akne er saken en annen. Om dere absolutt vil likevel hadde jeg nok ikke tillatt noe annet enn mild hudpleie fra apotek - La Roche Posay har endel greit. Man risikerer å irritere hudbarrieren og øke problemet med mer oljeproduksjon, tette porer osv. Men, om hun bruker sminke hadde jeg tenkt at skånsom god rens, mild eksfoliering og fuktighetskrem er fint. La Roche Posay har en mild rens, The Ordinary har en mild og nøytral fuktighetskrem og for eksfoliering holder det med en rimelig silikonpeeler. Urenhetene vil ikke forsvinne av dette, men hun unngår mer pga sminkebruk. Tuller hun mye med huden nå blir det fort arr og så videre.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Jeg vet bare hva jeg skulle ha gjort som ungdom. Som var å vite hvilken hudtype jeg har, fort jeg har brukt TUSENVIS på feil produkter i årevis og har arrene to show for it. En mild rens (gel eller melk), kanskje en BHA syre toner (Paula's Choice eller COSRX kanskje?) 2-4 ganger i uken, en fuktighetskrem tilpasset hudtypen hennes og solkrem. Solkrem er en god vane å få inn tidlig, og hjelper også veldig på uren hud. Anonymkode: 61429...e75
skruf Skrevet 6. mars 2021 #4 Skrevet 6. mars 2021 Da døtrene mine ble tenåringer og fikk mere behov for hudpleieprodukter så kjøpte jeg ungdomsserien fra Dermalogica til de. Det er ikke så mye som skal til, en god rens og en fuktighetskrem til ansiktet kommer man langt med. Fukt er viktig, særlig etter rens. Nå er yngste her 17, og hun foretrekker produkter fra Glamglow; rens, ansiktskrem og ansiktsmasker (hun elsker ansiktsmasker😄)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå