AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Ser det er opprettet lignende tråder tidligere. Likevel har vi bikket ny måned. Et skritt nærmere sommerferien med andre ord, slik at planlegging blir mer treffsikker nå. Jeg har så gjerne lyst til å reise utenlands (vi er flere som reiser sammen) i sommer. Et sted utenfor Europa med 30 + grader. Lar dette seg gjøre med viruset? Grunnen til at jeg vurderer det sterkt er at studier viser at korona trives dårlig i varmegrader. Flere hundre tusen nordmenn reiser også utenlands i ferier uten at regjeringen har innført reiseforbud. Tvert imot kom de med gode nyheter angående sommerferien som har ført til økte bestillinger. Jeg skal sette av tid til karantene når jeg kommer hjem igjen. I det landet jeg skal til er det pr i dag ingen karantene, er likevel innforstått med at situasjonen kan endre seg. Forsikring er must. Noen tanker? Anonymkode: bee3e...65b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Nei, har ingen planer om å reise spesifikt i sommer. Har ingen hast. Har det fint med norsk sommer, er jo da det er finest her, så jeg trenger absolutt ikke å reise ut da Men, jeg har en del helseplager og har blitt anbefalt varmere klima på vinteren. Så jeg håper jeg kan få reist sydover til vinteren igjen rett og slett. Det hadde nok gjort under for helsa, har hatt en veldig tøff vinter nå. Anonymkode: c900d...a33 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Hørte på nyhetene i går at Apollo opplever stoooor pågang nå Anonymkode: 053aa...c21 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 Jeg reiser om landet er gult eller grønt, og reiseforsikringen gjelder. Men tar det på sparket. Reiste i sommer også, og er en spesiell erfaring å ha europa for "seg selv", så håper på en sommer til med dette. Anonymkode: 4cdbf...a3e 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 Fra VG: Flyselskapene merker at kundene begynner å bestille Syden-ferie til sommerferien. Apollo melder om dobling i salget sammenlignet med i desember. Anonymkode: 053aa...c21 1
Gjest Føsleguri Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 Jeg må ikke til utlandet hver år og har ihvertfall ikke tenkt å reise i sommer.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Jeg avventer og tar heller en restplass i sommer dersom vi kan reise. Bestilte i fjor en reise til høsten og den håper jeg virkelig blir noe av. Anonymkode: baf18...8f4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 Ingen planer enda, men sannsynligheten er stor. Tar det på sparket. Var på tur i januar, og det var helt fantastisk. Ingen turister, og vi hadde stranda for oss selv. En av de beste feriene vi har hatt. Anonymkode: d062a...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Grunnen til at jeg vurderer det sterkt er at studier viser at korona trives dårlig i varmegrader. Hvor har du dete fra? I Brasil er det mye corona, og vi har mye varmegrader! LINK? Anonymkode: f02ad...88d 22
Brunello Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 Vi gidder ikke. Selv om det blir lov, tror jeg det blir en kjip ferie. Munnbindpåbud over alt og masse andre tiltak. Planlegger heller 4 uker i utlandet neste sommer. 13
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #11 Skrevet 6. mars 2021 Brunello skrev (12 timer siden): Vi gidder ikke. Selv om det blir lov, tror jeg det blir en kjip ferie. Munnbindpåbud over alt og masse andre tiltak. Planlegger heller 4 uker i utlandet neste sommer. Kommer an på hvor du reiser. Vi valgte bort Italia i fjor av den grunn. Reiste til et land der det kun var munnbindpåbud innendørs. Så eneste gangen vi hadde på munnbind var om vi var innom en butikk og handlet med mat og drikke. Og det må man jo hjemme og. Merket ingenting til Korona, utover at det var god plass og topp service overalt. Anonymkode: 4cdbf...a3e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #12 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer an på hvor du reiser. Vi valgte bort Italia i fjor av den grunn. Reiste til et land der det kun var munnbindpåbud innendørs. Så eneste gangen vi hadde på munnbind var om vi var innom en butikk og handlet med mat og drikke. Og det må man jo hjemme og. Merket ingenting til Korona, utover at det var god plass og topp service overalt. Anonymkode: 4cdbf...a3e Er det de samme reglene i det landet nå? Anonymkode: 053aa...c21
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #13 Skrevet 6. mars 2021 Vi planlegger å ta 4 uker ferie og ta det litt som det kommer. Var på Norges ferie i fjor, og kan ikke si at det frister å gjenta det. Vi er en reiseglad familie som tilbringer til vanlig mange uker i utlandet, så vi gleder oss veldig til å kunne gjøre det igjen men ikke til enhver pris. Smittesituasjon endrer seg stadig, er umulig å spå hvordan det blir til sommeren. Hvis det blir mulig så hopper vi på tur 2 uker, og tar 2 uker hjemme etter det. Men da må landet være grønnt og forsikringen må gjelde. Hvis ikke så venter vi til neste sommer Anonymkode: 8eb2a...c26 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #14 Skrevet 6. mars 2021 Det er noen grupper som gjør dette: De som har eiendom som trenger tilsyn. De som har familie i utlandet som føler behov for å måte dem (siden det fort kan gå et år til). Kronisk syke som blir bedre i varme og svømme i varmt saltvann. Egoistiske idioter som kun bryr seg om seg selv. Anonymkode: 131fa...a5b 10
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #16 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jesp.... Anonymkode: fc53d...25b Gjesp..... Anonymkode: 0c4a2...b1a 9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #17 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det de samme reglene i det landet nå? Anonymkode: 053aa...c21 Har ikke satt meg inn i regler nå. Det endrer seg jo fra uke til uke, overalt, også regioner internt i land. Så må nesten bare vente og se på hva situasjonen er i sommer. Anonymkode: 4cdbf...a3e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #18 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Egoistiske idioter som kun bryr seg om seg selv. Anonymkode: 131fa...a5b Grønt land, fullt lovlig å reise. To voksne. Jobber fra hjemmekontor. Bor i enebolig, omgås ikke andre, så vi dro verken med oss viruset ut, eller hjem. Reiste til et område med samme smittetrykk som egen by. Personlig synes jeg det er større problem med de som valgte å gå ombord på Hurtigruten eller Danskebåten i sommer, eller de som var på fylla og satt skulder i skulder i Lofoten. Eller når jeg ser folk la unger herje i fri dressur på butikkene, etter å ha kladdet på andre barn i barnehagen hele dagen. Anonymkode: 4cdbf...a3e 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #19 Skrevet 6. mars 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Ser det er opprettet lignende tråder tidligere. Likevel har vi bikket ny måned. Et skritt nærmere sommerferien med andre ord, slik at planlegging blir mer treffsikker nå. Jeg har så gjerne lyst til å reise utenlands (vi er flere som reiser sammen) i sommer. Et sted utenfor Europa med 30 + grader. Lar dette seg gjøre med viruset? Grunnen til at jeg vurderer det sterkt er at studier viser at korona trives dårlig i varmegrader. Flere hundre tusen nordmenn reiser også utenlands i ferier uten at regjeringen har innført reiseforbud. Tvert imot kom de med gode nyheter angående sommerferien som har ført til økte bestillinger. Jeg skal sette av tid til karantene når jeg kommer hjem igjen. I det landet jeg skal til er det pr i dag ingen karantene, er likevel innforstått med at situasjonen kan endre seg. Forsikring er must. Noen tanker? Anonymkode: bee3e...65b Jeg drar allerede i april Anonymkode: 5dfa0...b61
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #20 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Grønt land, fullt lovlig å reise. To voksne. Jobber fra hjemmekontor. Bor i enebolig, omgås ikke andre, så vi dro verken med oss viruset ut, eller hjem. Reiste til et område med samme smittetrykk som egen by. Personlig synes jeg det er større problem med de som valgte å gå ombord på Hurtigruten eller Danskebåten i sommer, eller de som var på fylla og satt skulder i skulder i Lofoten. Eller når jeg ser folk la unger herje i fri dressur på butikkene, etter å ha kladdet på andre barn i barnehagen hele dagen. Anonymkode: 4cdbf...a3e Hvordan kom du deg dit? Egen bil? Anonymkode: 131fa...a5b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå