Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er ei jente på 18 år, som har fått en midlertidig jobb som renholdsarbeider på en liten tannregulerings-klinikk. Skal være der 2 ganger i uka og rydde/vaske et par timer. Da går det i vasking av gulv, tørking av støv og støvsuging. Har fått beskjed om at jeg skal få opplæring nå på tirsdag, men hva slags opplæring kan jeg regne med å få i en slik jobb? Da skal jeg både få opplæring på tirsdag, og vaske der første gang den dagen. Har en annen jobb i en fast-food kjede, der jeg hadde ca 17 timer opplæring. Så regner med at vaskejobb har mindre ting å lære seg.. Har noen erfaring med dette? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
catlover202 skrev (1 time siden):

Hei! Er ei jente på 18 år, som har fått en midlertidig jobb som renholdsarbeider på en liten tannregulerings-klinikk. Skal være der 2 ganger i uka og rydde/vaske et par timer. Da går det i vasking av gulv, tørking av støv og støvsuging. Har fått beskjed om at jeg skal få opplæring nå på tirsdag, men hva slags opplæring kan jeg regne med å få i en slik jobb? Da skal jeg både få opplæring på tirsdag, og vaske der første gang den dagen. Har en annen jobb i en fast-food kjede, der jeg hadde ca 17 timer opplæring. Så regner med at vaskejobb har mindre ting å lære seg.. Har noen erfaring med dette? :)

Har ingen erfaring med dette, men i mangel på svar så skal jeg tenke høyt. 

Du får nok opplæring i rutiner. Både renholdsrutiner, bruk av utstyr, bruk av kjemikalier og metoder for renhold. En tannregulerings-klinikk har nok strenge krav for renhold, og det er vel dette du må sette deg inn i. Jeg tenker at på slike steder er det ikke bare å ta i en mopp og sette i gang.

Anonymkode: 4c8c0...251

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg vasker på et tannlegekontor, og skal ikke kaste bosset deres, siden det er spesialavfall, og også kan inneholde sprøytespisser.

vasker ikke benkeflater, men dette er nok ulik praksis på. og pga evt smitte bruker jeg ikke samme mopp på flere rom(alltid vært sånn).

vasker dørhåndtaker. og passer på at alt er avslått når jeg går; feks kompressorer.

Anonymkode: a1bd7...0fe

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 6.3.2021 den 8.42):

jeg vasker på et tannlegekontor, og skal ikke kaste bosset deres, siden det er spesialavfall, og også kan inneholde sprøytespisser.

vasker ikke benkeflater, men dette er nok ulik praksis på. og pga evt smitte bruker jeg ikke samme mopp på flere rom(alltid vært sånn).

vasker dørhåndtaker. og passer på at alt er avslått når jeg går; feks kompressorer.

Tusen takk for svar :) Pleier du å bruke helt vanlige vaskemidler til vask? Eller er det noen spesielle typer vaskemidler som må blandes ut med vann? 

Endret av catlover202
AnonymBruker
Skrevet
catlover202 skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar :) Pleier du å bruke helt vanlige vaskemidler til vask? Eller er det noen spesielle typer vaskemidler som må blandes ut med vann? 

helt vanlige vaskemidler. hvis du er fast ansatt hos klinikken er det de som arbeisgiver som kjøper inn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

helt vanlige vaskemidler. hvis du er fast ansatt hos klinikken er det de som arbeisgiver som kjøper inn. 

Jeg er fast ansatt for en periode, er litt usikker enda siden jeg ikke har truffet arbeidsgiveren enda. Men hun fortalte meg at det er en som vanligvis vasker der, men at hun nå er sykemeldt. Regner med at de kjøper inn det som trengs, det har jeg fått inntrykk av hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...