AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Hun bestilte kebab til seg og sine venninner. Pris ble 700kr. Da hun bestilte i Oslo og ikke fra steder Stavanger, kunne hun ikke hente maten. Ble truet med anmeldelse dersom måten ikke ble betalt. Det kom mange forslag på hvordan saken burde bli håndtert. Trådstarteren betalte og den saken er nå en ikkesak. Spørsmålet her er hva er riktig i forhold til hendelsen, om hvem som bør stå for de 700kr? Hun som bestilte og begikk feilen, eller bør alle veninnene betale sin del? Så at det sistnevnte ble forslått i tråden jeg refererer til. Hva mener du er rett? Anonymkode: d54a3...b11
Drizzt Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 (endret) Hun som feilbestilte må dekke tapet med mindre venninnene er virkelig snille og velger å dekke sin andel. Endret 5. mars 2021 av Drizzt 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Drizzt skrev (Akkurat nå): Hun som feilbestilte må dekke tapet med mindre venninnene er virkelig snille og velger å dele sin andel. Helt enig. Det er bestilleren (TS i den andre tråden) som er skyldig i å ikke sjekke at hun bestilte fra riktig sted. Anonymkode: 755f7...dce 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 Kan jo bruke samme argument som TS brukte mot kebabsjappa: venninnene fikk ikke produktet de var lovt, og skal dermed ikke betale 👍 Anonymkode: 755f7...dce
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 Selvfølgelig er det hun som bestiller fra feil sted som skal dekke hele beløpet, det er jo ene og alene hennes feil. Anonymkode: 9c038...afa 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 Hun står vel som ansvarlig selv, men om jeg var en av disse venninnene hadde det vært en selvfølge at vi delte beløpet. Alle kan gjøre feil. Anonymkode: 2fb79...088 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Og hvorfor er det nødvendig med en oppfølger? Anonymkode: 53f3f...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 Det blir hun som ikke evnet å sjekke opp at hun bestilte fra rett sted som bør betale. Hun får føre det opp på tabbekvoten sin, og ta lærdom at en må sjekke at en bestiller fra rett sted. Anonymkode: ccfae...b3c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 Venninnene skal ikke betale noe, de har ikke gjort noe feil. Anonymkode: 95104...6c6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 Jeg hadde dekket det på meg uansett hvem av partene jeg hadde vært i den historien. Som TS - Hele beløpet, siden tabben var helt og holdent min Som venninne - Min del av bestillingen, for at hun skulle slippe å stå med hele regningen selv etter en tappe jeg sikkert like godt kunne gjort selv i hastverk. Som kebabsjappa - Da jeg ikke er prinsippfast bare for å være prinsippfast når det er en legitim grunn til at hun ikke dukker opp, og hadde sett på de 150kr-200kr jeg antageligvis tapte som vanlig svinn. Anonymkode: a16b3...a19
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Og hvorfor er det nødvendig med en oppfølger? Anonymkode: 53f3f...b9a Fordi TS lurer på om hun kan kreve veninnene for penger. Anonymkode: 7dc45...186
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå