AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Del Skrevet 5. mars 2021 Hjelp! Hakke peiling på dette! Anonymkode: d4f5e...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Del Skrevet 5. mars 2021 Datteren min på 10 år har bankkort og konto. Hun har også fått vipps, med foreldrekontroll, så hun kan ikke vippse penger til noen, kun motta Anonymkode: df41c...0ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Del Skrevet 5. mars 2021 Min datter på 11 har bankkort gjennom S-banken (jeg står som administrator av kontoen). Hun får penger til lørdagsgodt inn på kortet, pluss ukelønn og andre småbeløp. Kortet er gratis, og kan kun brukes til kjøp i butikker, ikke netthandel. Jeg skulle bare ønske at hun kunne logge seg inn på en app og selv sjekke saldo. Dette fungerer dessverre ikke per i dag, så hun ringer meg når hun vil vite om hun har igjen noe på kontoen. Har ikke peiling på om det går an å knytte vipps til kontoen. Men det behovet melder seg sikkert når barna er litt eldre.... Anonymkode: 7e99c...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Del Skrevet 5. mars 2021 Mine på 10 og 13 har egne kort og vipps. Yngste kan ikke vippse andre. Jeg har kontoene i min nettbank så jeg har kontroll på hvor mye de har eller hva de bruker pengene på. 13 åringen har kort som kan brukes på netthandel, og han har nettbank og BankID. Vil anbefale deg og snakke med banken din for å få de til å sette opp det de har Anonymkode: 5df61...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 5. mars 2021 #5 Del Skrevet 5. mars 2021 Barnet må ha Bank-ID for å kunne få vanlig Vipps. Her er aldersgrensen 15 år. Under dette så er det med foreldrekontroll. Vi hadde en utfordring med at det var 18 års aldersgrense for å få Bank-ID i Sbanken. Heldigvis hadde datteren min konto i DnB også, og der var det ikke noe problem. Hun måtte opprette egen konto i Sbanken for å kunne få Vipps rett fra konto og ikke kun fra kort (fra kort tar transaksjonene flere dager). Det opprettet hun og brukte Bank-ID fra DnB for å ordne resten. Opprettelse av vipps tror jeg du finner i nettbanken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Del Skrevet 5. mars 2021 Her har alle vipps og egne kort (9, 12, 14 og 16 år). Anonymkode: 4cc48...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå