AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Vi leier en leilighet og det er utleier sitt navn som strøm er registrert på I dag fikk jeg strømregning og at utleier står registrert på 2 forskjellige målere som er sendt til meg jeg vil selvfølgelig betale for måleren til leiligheten som tilhører oss men ikke den andre som ikke tilhører oss?! Utrolig frekt om utleier Krever at vi skal betale strømmen som noen andre bruker. Vi flyttet inn her får ett par mnd siden så vi har da betalt for vår egen og noen Andre sin strøm uten og vite det? Vi fikk vite det I dag Anonymkode: aa64b...8c1
Gjest O.G. Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi leier en leilighet og det er utleier sitt navn som strøm er registrert på I dag fikk jeg strømregning og at utleier står registrert på 2 forskjellige målere som er sendt til meg jeg vil selvfølgelig betale for måleren til leiligheten som tilhører oss men ikke den andre som ikke tilhører oss?! Utrolig frekt om utleier Krever at vi skal betale strømmen som noen andre bruker. Vi flyttet inn her får ett par mnd siden så vi har da betalt for vår egen og noen Andre sin strøm uten og vite det? Vi fikk vite det I dag Anonymkode: aa64b...8c1 Kommer ikke regningen i ditt navn?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 Just now, nomore82 said: Har dere pratet med utleier? Nei vi skal gjøre det men dette er jo noe han sikkert vet fra før av uten og opplyse oss om det.. Anonymkode: aa64b...8c1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 Just now, O.G. said: Kommer ikke regningen i ditt navn? Nei Anonymkode: aa64b...8c1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Just now, Flamme said: Du må snakke med utleier.. Ja vi skal det Anonymkode: aa64b...8c1
Gjest O.G. Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei Anonymkode: aa64b...8c1 Ok, da trenger du jo egentlig ikke å betale strøm i hele tatt da.
Flamme Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja vi skal det Anonymkode: aa64b...8c1 Ja, det er mer fornuftig enn å poste her. Mest sannsynlig vil utleier kun at dere betaler for deres strøm. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 Just now, O.G. said: Ok, da trenger du jo egentlig ikke å betale strøm i hele tatt da. Hvorfor ikke? Må jo betale for måleren som tilhører leiligheten vi bor I men ikke den andre Anonymkode: aa64b...8c1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 O.G. skrev (Akkurat nå): Ok, da trenger du jo egentlig ikke å betale strøm i hele tatt da. Hvis kontrakten sier at strøm er utenom så må de det. Anonymkode: 7be20...e45
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #12 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke? Må jo betale for måleren som tilhører leiligheten vi bor I men ikke den andre Anonymkode: aa64b...8c1 Det stemmer. Anonymkode: 7be20...e45
Gjest O.G. Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke? Må jo betale for måleren som tilhører leiligheten vi bor I men ikke den andre Anonymkode: aa64b...8c1 Men hvorfor kommer ikke strømmen for din måler til deg? Du må ordne det.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 Just now, O.G. said: Men hvorfor kommer ikke strømmen for din måler til deg? Du må ordne det. Nei Anonymkode: aa64b...8c1
Gjest O.G. Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei Anonymkode: aa64b...8c1 ????
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #16 Skrevet 5. mars 2021 Dette må dere ikke godta. Dere må ordne slik at dere får deres navn registrert på deres måler. Som leietaker har man krav på egen måler, hvis man leier et sted leie inkludert strøm. Les deg opp, på hva man har krav på. Du skal ikke betale for andres strømforbruk. Håper det ordner seg for deg. Anonymkode: 811d3...9e0
Delfin82 Skrevet 5. mars 2021 #17 Skrevet 5. mars 2021 Da vi leide så fikk vi strømmen i vårt navn hvertfall. Utleier hadde sin egen som han fikk. Dere har ikke 2 målere pga gammelt anlegg, ett gammelt og ett nytt? I stedet for å gjøre alt nytt?
nomore82 Skrevet 5. mars 2021 #18 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja vi skal det Anonymkode: aa64b...8c1 Du legger dette veldig merkelig frem. I trådtittelen skriver du "Utleier mener..." og så har dere ikke snakket med utleier engang? 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #19 Skrevet 5. mars 2021 Du hopper veldig raskt til konklusjoner her.. Det kan jo være det har skjedd en feil? Vi eier to hus, hvor vi bor i det ene og det andre har to boenheter som leies ut. (Huset har bare en måler, derfor fakturerer vi hver enhet for brukt strøm som måles via minusmåler). Når vi byttet strømselskap fikk vi begge husene på samme regning, selv om jeg hadde presistert til strømselskapet at vi ønsket de separat. Så det kan jo hende noe lignende har hendt her. Jeg ville betalt den andelen av strømmen som er deres, regner med dere har oversikt over det, og så ville jeg tatt en prat med utleier om hva som har skjedd på fakturaen. Anonymkode: a3b83...9ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå