Gå til innhold

Bank Norwegian - utrolig vanskelige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er permittert på grunn av Corona, og er på etterskudd med Bank Norwegian, og det er Ikke snakk om å få  utsettelser eller lettelser når du ringer til de. :(

Bare å la det gå til inkasso virker det som.

De virker så umoralske, spesielt ved å se stort på det og flyselskapet med samme navn, frir til kreditorer og ber om dugnad for å holde seg i live. Store deler av BN er jo  eid av folketrygdfondet og bør jo ha noen verdier i hva de plasserer penger i.

Mulig jeg er lei og overreagerer men måtte få det ut, nå håper jeg hele selskapet dems går konk.  vet ikke om skal grine eller klikke, de kjører lille meg i grus :(

Anonymkode: 1e488...c01

AnonymBruker
Skrevet

Umoralske, fordi de ikke vil gå med på at du bryter avtalen du hadde med dem uten at det får følger?

Vel. Dette var en snål holdning synes jeg. 

Anonymkode: 700cf...e63

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Umoralske, fordi de ikke vil gå med på at du bryter avtalen du hadde med dem uten at det får følger?

Vel. Dette var en snål holdning synes jeg. 

Anonymkode: 700cf...e63

Jeg synes dette er et snålt innlegg. Vi lever i en ekstremt vanskelig tid nå hvor mange har mistet inntektene sine. Det må da for fader gå an å være litt raus i en tid som dette.

Anonymkode: b4beb...147

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte fra en som jobber som gjeldsrådgiver at Bank Norwegian er de desidert vanskeligste å ha med å gjøre. Andre var villige til å gå med på nedbetalingsplaner, dele opp, finne løsninger etc, men Bank Norwegian var helt umulige sa hun. Husker ikke flere detaljer, men det gikk på at hvis de hun skulle hjelpe hadde lån der så var det klin umulig. 

Anonymkode: e3d00...f2f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte fra en som jobber som gjeldsrådgiver at Bank Norwegian er de desidert vanskeligste å ha med å gjøre. Andre var villige til å gå med på nedbetalingsplaner, dele opp, finne løsninger etc, men Bank Norwegian var helt umulige sa hun. Husker ikke flere detaljer, men det gikk på at hvis de hun skulle hjelpe hadde lån der så var det klin umulig. 

Anonymkode: e3d00...f2f

Samme så jeg ble sagt i intervju med han ene økonomen i Luksusfellen.

Bank Norwegian er de verste i klassen, de er lette å få mye lån hos og kaster mer penger etter folk enn de kan betjene, og så er de de verste å deale med når det kommer til tilbakebetaling, de går aldri med på noen avtaler.

Kan du refinansiere i banken du har huslån i e.l.?

Anonymkode: d2000...312

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper Nordax kjøper opp Bank Norwegian. 

Anonymkode: 863f1...230

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme så jeg ble sagt i intervju med han ene økonomen i Luksusfellen.

Bank Norwegian er de verste i klassen, de er lette å få mye lån hos og kaster mer penger etter folk enn de kan betjene, og så er de de verste å deale med når det kommer til tilbakebetaling, de går aldri med på noen avtaler.

Kan du refinansiere i banken du har huslån i e.l.?

Anonymkode: d2000...312

Håper Nordax kjøper opp Bank Norwegian. 

Ok, hvorfor det og hva er Nordax?

Vil hvertfall ikke ha pensjonsfondet som eier i Bank Norwegian

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg synes dette er et snålt innlegg. Vi lever i en ekstremt vanskelig tid nå hvor mange har mistet inntektene sine. Det må da for fader gå an å være litt raus i en tid som dette.

Vel det er jo ikke helt sånn det fungerer. Du har lånt pengene og har ansvar for å betale uansett. Skal de være rause med alle kunder som sliter med å betale, da? Det går ikke rundt. 

Anonymkode: b3503...55f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke betalingsforsikring på forbrukslånene dine?

Anonymkode: 0ce11...a7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, hvorfor det og hva er Nordax?

Vil hvertfall ikke ha pensjonsfondet som eier i Bank Norwegian

Nordax Bank er en svensk bank. Det var på nyhetene for noen dager siden, at de ønsker å kjøpe opp Bank Norwegian. Og det håper jeg de gjør. Nordax Bank er en veldig god bank, som bryr om og hjelper kundene sine. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel det er jo ikke helt sånn det fungerer. Du har lånt pengene og har ansvar for å betale uansett. Skal de være rause med alle kunder som sliter med å betale, da? Det går ikke rundt. 

Hm , det sa de ikke noe om. Skal undersøke

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med bank Norwegian. Har også fått utsettelse på å betale lånet, når jeg har hatt behov for det.

Anonymkode: a6691...869

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei

Jeg er permittert på grunn av Corona, og er på etterskudd med Bank Norwegian, og det er Ikke snakk om å få  utsettelser eller lettelser når du ringer til de. :(

Bare å la det gå til inkasso virker det som.

De virker så umoralske, spesielt ved å se stort på det og flyselskapet med samme navn, frir til kreditorer og ber om dugnad for å holde seg i live. Store deler av BN er jo  eid av folketrygdfondet og bør jo ha noen verdier i hva de plasserer penger i.

Mulig jeg er lei og overreagerer men måtte få det ut, nå håper jeg hele selskapet dems går konk.  vet ikke om skal grine eller klikke, de kjører lille meg i grus :(

Her gikk det til inkasso så summen ble 10 000, vanlig trekk på 1000,- den gangen. Jeg måtte bare lå det stå til, etter 10 mnd fikk jeg hentet meg inn igjen. Nå ligger jeg veldig godt an, det var i 2019. I 2020 fikk jeg betalt ned 50 000 på gjeld. 

Anonymkode: 8473f...ad6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har jeg sagt at ts ikke skal betale? Det jeg snakker om er at det går an å utsette eller strukturere betaling på en annen måte. En ting er hvis ts aldri betaler regninger, men hvis hun vanligvis alltid har vært punktlig med betaling så er det helt idiotisk at kreditor ikke går med på å finne en løsning nå som hun midlertidig ikke er i jobb. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hos Lånekassa får man forresten utsettelse til sommeren med betaling, det går helt fint an å finne en lignende løsning hvis ts tidlig har betalt alt punktlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har jeg sagt at ts ikke skal betale? Det jeg snakker om er at det går an å utsette eller strukturere betaling på en annen måte. En ting er hvis ts aldri betaler regninger, men hvis hun vanligvis alltid har vært punktlig med betaling så er det helt idiotisk at kreditor ikke går med på å finne en løsning nå som hun midlertidig ikke er i jobb. 

Enig, bør kunne gå an å komme til en avtale hvis man dokumenterer at kassa er tom. Er den tom så er den tom. Må jo gå ann å prøve å finne det beste ut av det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Banker som typisk eies av andre selskaper som driver med noe helt annet er ofte ikke de enkleste å ha med å gjøre. Man bør prøve å holde seg til de litt større bankene, og som har det som hovedvirksomhet. 

Anonymkode: 8095e...908

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo forretningsmodellen deres. Både for bank, og fly.

Kunder som krever spesialbehandling koster oss andre veldig, veldig mye. De gir derfor fullstendig f i slikt. 

Og jeg er med det strålende fornøyd med Bank Norwegian. Som ikke gidder dillingen, og kostnadsnivået det fører med seg. 

Anonymkode: 29138...229

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er jo forretningsmodellen deres. Både for bank, og fly.

Kunder som krever spesialbehandling koster oss andre veldig, veldig mye. De gir derfor fullstendig f i slikt. 

Og jeg er med det strålende fornøyd med Bank Norwegian. Som ikke gidder dillingen, og kostnadsnivået det fører med seg. 

Anonymkode: 29138...229

Flott å se forretningsmodellen deres beskrevet. Vil faktisk tro at den vil slå dårlig ut når denne krisa er over. Hvis mange nok har blitt rævkjørt av enten flyselskapet eller banken i denne krisen, så gidder ikke folk ha noe med de selskapene å gjøre for enhver pris.  Bare å kaste de på dør sammen med resten av jallaselskapene

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du betalt punktlig hver eneste gang? Samboeren min har en del i lån hos BN. Og for litt siden måtte han utsette, var ingen problem.. 

Anonymkode: d4aab...9ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...