AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Kan man kalle det vegetar pizza? En venninne sier nei. Anonymkode: 81e21...faf
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Ja, men man kan ikke kalle det en vegan pizza. Anonymkode: 1b315...d27 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men man kan ikke kalle det en vegan pizza. Anonymkode: 1b315...d27 Det er jeg klar over. Vegansk har ikke noen animalske produkter. Anonymkode: 81e21...faf 1
FrankDrebin Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 (endret) Ja, så lenge det ikke er kjøtt på den, er det en vegetar pizza. Endret 5. mars 2021 av FrankDrebin 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 FrankDrebin skrev (11 minutter siden): Ja, så lenge det ikke er kjøtt på den, er det en vegetar pizza. Ikke nødvendigvis - om man bruker ost laget med animalsk løpe er ikke pizzaen (lakto)vegetarisk. Iflg Tines hjemmeside er imidlertid alle deres oster nå laget med mikrobiell løpe https://www.tine.no/helse/sunt-kosthold/vegetabilsk-løpe-i-alle-oster-fra-tine, så da regner jeg med det gjelder Jarlsberg også. Anonymkode: e8550...c21 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke nødvendigvis - om man bruker ost laget med animalsk løpe er ikke pizzaen (lakto)vegetarisk. Iflg Tines hjemmeside er imidlertid alle deres oster nå laget med mikrobiell løpe https://www.tine.no/helse/sunt-kosthold/vegetabilsk-løpe-i-alle-oster-fra-tine, så da regner jeg med det gjelder Jarlsberg også. Anonymkode: e8550...c21 Jeg har prøvd en vegansk "ost" go vegan (eller noe sånt) men den smakte rart og ikke smeltet den særlig godt. Men jeg er det som kaller fleksitarianer?? (Vet ikke hvordan det staves). Jeg syns pizza er best uten kjøtt, men syns det er godt med Jarlsberg på. Så ble det en diskusjon ut av det med en venninne i går, hvor hun påsto at det ikke var vegetarisk med ost på. Ekte ost har løpe som du sier. Anonymkode: 81e21...faf
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Det er vegetarpizza. Tine bruker ikke animalsk løpe i Jarlsberg osten, men den mikrobielle løpen, og denne er vegetarisk Anonymkode: 75beb...613 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vegetarpizza. Tine bruker ikke animalsk løpe i Jarlsberg osten, men den mikrobielle løpen, og denne er vegetarisk Anonymkode: 75beb...613 Takk! 😀 Anonymkode: 81e21...faf
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har prøvd en vegansk "ost" go vegan (eller noe sånt) men den smakte rart og ikke smeltet den særlig godt. Men jeg er det som kaller fleksitarianer?? (Vet ikke hvordan det staves). Jeg syns pizza er best uten kjøtt, men syns det er godt med Jarlsberg på. Så ble det en diskusjon ut av det med en venninne i går, hvor hun påsto at det ikke var vegetarisk med ost på. Ekte ost har løpe som du sier. Anonymkode: 81e21...faf Nei, jeg sier (eller Tine sier) at alle deres oster nå har vegetabilsk løpe, altså ikke løpe fra dyremager. Dermed er Jarlsberg vegetarisk. Vegansk ost er noe helt annet, dvs det er ikke ost. Ost med vegetabilsk løpe er helt vanlig ost, bare produsert uten å bruke løpe fra dyr. Anonymkode: e8550...c21 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå