Gå til innhold

Shhaferhund, verdens vakreste hund!

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Hei alle sammen. Jeg er den lykkelige eier av to schafere, og jeg vil bare si at de ubeskrivelige vakre, samt lydige og greie. Det er noe spesielt med schaferen. Vet dere om det finnes noen forum hvor jeg kan diskutere og lese om andre som er eiere av denne fantastiske hunderasen?

Schaferen er verdens vakreste hund, flere her med samme mening?

Med hilsen fra Jon Are

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg også har mest sans for schæfere av rasehundene, selv om jeg har en blandingshund nå. Han er det forøvrig mye schæfer i, bare litt andre raser, så han ser omtrent ut som en liten schæfer. :)

Skrevet

Skulle ikke sagt nei takk til en EKTE mørk, tysk schæfer, i forhold til de overavlede trillebårene her i landet!

Skrevet

Min Schafer, som selvsagt er verdens vakreste, har EKTE tysk far og EKTE norsk mor. Verdens beste gemytt og en utrolig flott familiehund!

Skrevet

Feil, My! Det er nemlig min schæferhund som er den vakreste, fin og langhåret som hun er! :)

Gjest Spacegirl
Skrevet

Har ikke hund selv, men er enig i at Schæfere er veldig fine hunder. De jeg har vært borti, har vært både greie, lydige og veldig snille :)

Gjest Jon Are
Skrevet

:) Det gleder meg at så mange har sansen for disse flotte dyrene. Ingen over , ingen ved siden spør du meg ;) Takk for råd om Schaferforum Hu i svingen.

Med hilsen fra Jon Are

Skrevet

Schafere er flotte hunder. Når de er riktig avlet. Ser man på gamle bilder av hunderasen ser man en høyreist, pen, normal hund. Mange av schaferne i dag er avlet i en absurd retning. Vinkelen i bakbeina er så ekstrem at de mer eller mindre spaserer bortover på kneledda. Sprøtt.

Skrevet

Ja, sjefere er flotte dyr. De er så kloke..

Skrevet

Jeg kan ikke fordra schäfere jeg da men :sjenert:

Skrevet

satt og lurte på om jeg skulle våge å si noe i samme retning imax .. he he

pudler står over dem på listen min. Men for meg er Ridgeback på topp.

Skrevet
Schafere er flotte hunder. Når de er riktig avlet. Ser man på gamle bilder av hunderasen ser man en høyreist, pen, normal hund. Mange av schaferne i dag er avlet i en absurd retning. Vinkelen i bakbeina er så ekstrem at de mer eller mindre spaserer bortover på kneledda. Sprøtt.

Veldig enig! Schæfere er så nedavla at man nærmest ikke kan finne en pr. idag som har den rette og vakre stillingen på bakbena. Det er trist, er det... :(

Skrevet

Jeg er enig med deg i at en Schafer som er avlet riktig , altså ikke har denne ekstreme vinkelen i kneleddene, er den vakreste hunderasen. De eneste rasene som kan måle seg med den er Irsk Ulvehund og polarhundene. Jeg har en forkjærlighet for bastarder også jeg da. Kan finne så mye vakkert der... :)

Skrevet
satt og lurte på om jeg skulle våge å si noe i samme retning imax .. he he

pudler står over dem på listen min. Men for meg er Ridgeback på topp.

Jeg må innrømme at din prinsesse er noe av det fineste jeg har sett innen arten hund da Cherie :klem: fra Foxylady

Gjest Spacegirl
Skrevet

Men skal en se kun på utseende, så synes jeg Grand Danois er den vakreste rasen som finnes :)

Skrevet

Den snilleste hunden jeg har kjent noen gang var naboens schaefer (unntatt mamma og pappas lille rakker, da!)

Men skjoenner ikke hvorfor mennesker kan vaere saa onde at de avler helt feil saa man ender opp med saa mange schafere med hofteplager...

Skrevet
Den snilleste hunden jeg har kjent noen gang var naboens schaefer (unntatt mamma og pappas lille rakker, da!)

Men skjoenner ikke hvorfor mennesker kan vaere saa onde at de avler helt feil saa man ender opp med saa mange schafere med hofteplager...

Har vel vært en del "bakgårdsavl" på schäfere i Norge i tillegg. Jeg har en schäfer, du har en schäfer, la oss lage noen valper og tjenne en slant i tillegg... Det gjør jo ikke nødvendigvis arvematerialet bedre det heller.

Men for alle del, det er mange flotte Schäfere!

Gjest randabergmann25
Skrevet

Ingen slår madammen min.. Verdens flotteste en hund.. :) En Cocker Spaniel.. :)

• 2 uker senere...
Skrevet
Jeg må innrømme at din prinsesse er noe av det fineste jeg har sett innen arten hund da Cherie :klem: fra Foxylady

Jammen så er hun nydelig også da. Dame med bestemte meninger... og kanskje litt småforelska i nyyyydelige bastarden din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...