Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver her for å få noen "unge råd". Det er to saker som har dukket opp på kort tid og som vi er usikre på hvordan vi skal reagere på. Kanskje det er bagateller, men det er sånne ting som får oss til å bekymre oss eller tenke.

Vi er gift og er begge litt mer enn 50 år gamle. Vi har en datter på 19 år og en sønn på 22. Begge har kjærester.

Den ene saken:

Vi foreldre har egentlig hatt hytta vår for oss selv det siste året. Det betyr at vi drar derfra og tenker at de som er der neste gang er oss selv. Vi har en soverom med dobbeltseng, mens barna har hatt hvert sitt rom med smalere senger. For en måneds tid siden bestemte datteren og kjæresten seg for at de ville på hytta, så de dro og var borte en helg. Når vi kom opp fant vi en snusboks i nattbordskuffen på vårt soverom og vi forsto at de hadde brukt sengen vår. Sengetøyet var helt rent og nyvasket. Men når vi hadde dratt var det ikke rent. Vi hadde ligget sammen der og etterlatt sånne flekker det gjerne blir, men vi hadde ikke giddet å gjøre noe. Nå vet vi at de har sett "sexflekkene" våre og kanskje snust i mitt nattbord også, der det ligger en vibrator, en buttplug og glid. At de har brukt sengen vår er forsåvidt greit siden de har vasket og sånn, det er mer det at de har sett mer av vårt privatliv enn vi hadde tenkt.

Den andre saken:

Sønnen vår var hjemme på perm og hadde kjærestebesøk. På formiddagen hadde de gått på rommet hans. Jeg gikk rundt og støvsuget og ryddet, men trengte ikke være detektiv eller ha lange ører for å forstå/høre at de hygget seg i sengen. Så skjedde det at datteren vår begynte å spørre etter mobillader og jeg hadde ikke, men trodde broren hennes hadde haiet til seg. Jeg sa at hun måtte vente, for de var sammen på hans rom. Hun brydde seg ikke, men bare gikk inn dit. Jeg fikk et glimt av at paret var nakne i sengen, at hun fant laderen og at de vekslet noen ord, men uten at noen ble sinte eller stresset. De sa hadet til hverandre når hun gikk ut og lukket døra, og gikk til sitt rom som om det ikke var noe spesielt i det hele tatt at hun hadde gått inn til dem mens de drev på. Det virket ikke som om kjæresten hans brydde seg om det heller, for jeg hadde hørt henne snakke også.

For oss er den første saken litt ubehagelig mens den andre er rar. Så kan man si at den første saken er en ikke-sak siden de unge tydeligvis er veldig laidback i forhold til seksualitet. Men den andre saken er fortsatt veldig rar uansett.

Hvordan skal vi ta dette?

Og, jada, begge er myndige og sånn, men vi er jo liksom fortsatt foreldre, da.

Anonymkode: af16b...40c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville latt det ligge, hva er det å snakke om? De unge bryr seg nok ikke, de er voksne og har sex og er sikkert glade på resten av familien sine vegne at de også har det 😁

Anonymkode: 711e8...4ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

blir misunnelig på ungdommen😂er vokst opp med at sex er tabu. og skamfullt. fikk aldri et naturlig forhold til sex og kropp☹️

Anonymkode: e78b7...616

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som at du har oppdratt to unge og fornuftige mennesker! 

Sak 1: De har ryddet og ordnet etter seg. Om de har sett "sexflekker" og leketøy, so what? Tror du at de har sett på sengetøyet med lupe og rotet rundt i skuffene? Kan love deg at datteren din er veldig lite interessert i sexlivet til deg og din mann. Dessuten kan det hende hun er glad for at dere har et aktivt sexliv (om hun i det hele tatt har bitt seg merke i noe!).

Sak 2: Din voksne sønn og damen bryr seg ikke om at søsteren kommer inn? Så fint for dem! Skulle ønske jeg hadde et så avslappet forhold til egen kropp og seksualitet. 

Ikke heng deg opp i dette. Klapp deg selv på skulderen for at du har flotte barn!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nestegang vasker dere sengetøyet på hytten😂 

Unge og sex er ikke tabu lenger nei. Men jeg hadde heller ikke vært komfortabel med at venninna mi skulle kommet inn mens jeg og typen holdt på. Men folk er forskjellige 🙄 Å ta opp dette med voksne mennesker er.. Ttja... 

La det ligge du, hvis de oppfører seg normalt ellers. Hilsen en annen ung 

Anonymkode: 82589...e71

AnonymBruker
Skrevet

Null stress. Men hytta rydder man hver gang man drar 😉

Anonymkode: 1e660...acb

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men dette høres ut som en syk, syk familie. Sånn man bare ser på TV 

Anonymkode: c7bab...a8b

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er veldig ekkelt at dere ikke bytter sengetøy om det blir sølt sæd på det :( Æsj! Har dere ikke håndklær?

Synes også dere kan gjemme unna buttplug 🤮 litt bedre, putt det hvertfall i en eske eller pose eller noe. Kvalmt.

Anonymkode: e8078...345

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg skriver her for å få noen "unge råd". Det er to saker som har dukket opp på kort tid og som vi er usikre på hvordan vi skal reagere på. Kanskje det er bagateller, men det er sånne ting som får oss til å bekymre oss eller tenke.

Vi er gift og er begge litt mer enn 50 år gamle. Vi har en datter på 19 år og en sønn på 22. Begge har kjærester.

Den ene saken:

Vi foreldre har egentlig hatt hytta vår for oss selv det siste året. Det betyr at vi drar derfra og tenker at de som er der neste gang er oss selv. Vi har en soverom med dobbeltseng, mens barna har hatt hvert sitt rom med smalere senger. For en måneds tid siden bestemte datteren og kjæresten seg for at de ville på hytta, så de dro og var borte en helg. Når vi kom opp fant vi en snusboks i nattbordskuffen på vårt soverom og vi forsto at de hadde brukt sengen vår. Sengetøyet var helt rent og nyvasket. Men når vi hadde dratt var det ikke rent. Vi hadde ligget sammen der og etterlatt sånne flekker det gjerne blir, men vi hadde ikke giddet å gjøre noe. Nå vet vi at de har sett "sexflekkene" våre og kanskje snust i mitt nattbord også, der det ligger en vibrator, en buttplug og glid. At de har brukt sengen vår er forsåvidt greit siden de har vasket og sånn, det er mer det at de har sett mer av vårt privatliv enn vi hadde tenkt.

Den andre saken:

Sønnen vår var hjemme på perm og hadde kjærestebesøk. På formiddagen hadde de gått på rommet hans. Jeg gikk rundt og støvsuget og ryddet, men trengte ikke være detektiv eller ha lange ører for å forstå/høre at de hygget seg i sengen. Så skjedde det at datteren vår begynte å spørre etter mobillader og jeg hadde ikke, men trodde broren hennes hadde haiet til seg. Jeg sa at hun måtte vente, for de var sammen på hans rom. Hun brydde seg ikke, men bare gikk inn dit. Jeg fikk et glimt av at paret var nakne i sengen, at hun fant laderen og at de vekslet noen ord, men uten at noen ble sinte eller stresset. De sa hadet til hverandre når hun gikk ut og lukket døra, og gikk til sitt rom som om det ikke var noe spesielt i det hele tatt at hun hadde gått inn til dem mens de drev på. Det virket ikke som om kjæresten hans brydde seg om det heller, for jeg hadde hørt henne snakke også.

For oss er den første saken litt ubehagelig mens den andre er rar. Så kan man si at den første saken er en ikke-sak siden de unge tydeligvis er veldig laidback i forhold til seksualitet. Men den andre saken er fortsatt veldig rar uansett.

Hvordan skal vi ta dette?

Og, jada, begge er myndige og sånn, men vi er jo liksom fortsatt foreldre, da.

Anonymkode: af16b...40c

Ikke brydd meg, og ikke tatt opp noe som helst. Det jeg reagerer mest på, er at dere låner bort hytta vel vitende om at det ligger fullt av sexleketøy og glidemiddel i nattbordskuffen! Klart de lånte dobbeltsenga deres, når de kun har smale senger selv 😂 der kan du faktisk takke deg selv altså.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke sagt noen ting.

Hvis sønnen og dama ikke vil ha noe av at søsteren henter en lader, får de ta det opp seg imellom.

Jeg ville banka på og spurt om å låne laderen, når det ble stille for slike lyder og bare prating. Jeg hadde ikke gått inn. Der syns jeg datteren din trampa litt vel over privatlivets grenser. Men som sagt, det er sønnen din som må si ifra til henne at det ikke er godtatt at hun valser inn når hun vet de har en privat stund.

Den laderen hasta det ikke så voldsomt med, og hun får sørge for å ha styr på egen lader heretter.

Anonymkode: 25be8...720

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt beskjed om at vårt soverom, er bare vårt. Resten er nokså normalt for unge i dag, de er mer åpne, og mindre private, om sex og kropp enn vi er. 

Anonymkode: a50c5...d64

Skrevet

Hadde ikke likt at ungene lånte vårt soverom, men kan forstå om de gjorde det dersom de andre soverommene kun har enkeltsenger. Høres ut som dere bør begynne å tenke på å ominnrede hytta slik at den passer for alle. Dere vil antagelig snart være en familie med 3 voksne par som alle trenger egne soverom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...