Gå til innhold

Er det noen som jobber hos Sektor alarm eller Verisure her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da jeg kjøpte huset mitt for noen år siden overtok jeg alarmen som var installert, den var fra Verisure. Den tok innbrudd og røykutvikling.

Etter noen år oppgraderte jeg med kamera og da ble det sagt at ingen kunne gå inn på kameraet for å se inn i hjemmet vårt uten at det var behov, behovet var dersom alarmen gikk. Jeg har ikke tenkt så mye over det, men i går skjedde det noe som gjør at jeg ble usikker. Barna stekte mat uten å slå på vifta og det ble masse stekeos. Jeg skjønte at alarmen kom til å gå, det gjorde den og jeg fikk slått den av før alarmsentralen ringte. Jeg svarte telefonen og personen i andre enden spurte om alt var ok. Jeg forklarte hva som var skjedd og da sa vedkommende: «Jeg ser det».

Jeg tenkte ikke så mye på det akkurat da, var mest opptatt av å lufte ut. Men etterpå begynte jeg å tenke, de kan altså gå inn og se på kameraet også når det ikke er innbruddsalarm? Jeg ble sittende og skule på kameraet resten av kvelden og føler meg plutselig veldig ukomfortabelt med at jeg har kamera i huset.

Er det virkelig sånn at det er bare når alarmen går at de kan koble seg på? Og når blir de «kastet» ut etter en hendelse? Siden jeg fikk slått av alarmen før alarmsentralen ringte, er det rett at de ser likevel? Kan de bli sittende med åpent kamera i flere timer? Kan de åpne kameraet uten at alarm går? Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å tenke på at noen kan sitte og se på oss i vårt eget hjem og vurderer å enten koble ned kameraene eller blende dem. Hvis jeg blender, vil det kunne få noen økonomisk konsekvens hvis det er reell alarm og alarmsentralen ikke ser noe?

Anonymkode: d13fa...872

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har jobber for sector alarm tidligere, og vi på «bakke-nivå» altså dørselgere fikk samme beskjed. De kan kun gå inn hvis alarmen går. 

Men, det er nok løgn. Og hvem som helst med internett kan hacke seg inn på kameraet. Jeg nektet på det helt til typen min viste meg hvor lett det er, han hacket seg inn på mamma sine kameraer, naboen min sitt osv. Det er drit lett for dem som vil inn, å komme seg inn. 

Anonymkode: 507bb...d34

• Liker 3
AnonymBruker

Jeg har jobbet etter av stedene og vi kunne absolutt ikke skru på kamera selv, kun om det gikk alarm. Om jeg husker riktig så ble det sendt bilder i det alarmen detekterte, altså noen sekunder før den går i alarm og så lenge den lukter røyk. Husker en gang en person ringte og sa det gikk bra, hun hadde skrudd av alarmen men det var mye røyk. Så gikk alarmen igjen, og vi i ettertid så at hun hadde besvimt av røyken etter å ha skrudd av og sagt alt var ok (gikk bra med henne).

Men nei, vi kunne ikke gå inn og se på kamera uten at den var utløst, men du trenger ikke danse naken sekundet etter at du har skrudd av alarmen om det er fare for at den går igjen. 

Og ja, det å se nakne folk var vanlig (tenk damp fra baderom, fulle folk som sovner fra pizza,  brann midt på natta), men er gjerne dårlig oppløsning og ikke akkurat bekledning det fokuseres på ved alarm (dog vi hadde noen som likte å utløse alarmen så de kunne vise frem både det ene og det andre, men det er en annen sak 😄).

Anonymkode: 0e299...d68

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da jeg kjøpte huset mitt for noen år siden overtok jeg alarmen som var installert, den var fra Verisure. Den tok innbrudd og røykutvikling.

Etter noen år oppgraderte jeg med kamera og da ble det sagt at ingen kunne gå inn på kameraet for å se inn i hjemmet vårt uten at det var behov, behovet var dersom alarmen gikk. Jeg har ikke tenkt så mye over det, men i går skjedde det noe som gjør at jeg ble usikker. Barna stekte mat uten å slå på vifta og det ble masse stekeos. Jeg skjønte at alarmen kom til å gå, det gjorde den og jeg fikk slått den av før alarmsentralen ringte. Jeg svarte telefonen og personen i andre enden spurte om alt var ok. Jeg forklarte hva som var skjedd og da sa vedkommende: «Jeg ser det».

Jeg tenkte ikke så mye på det akkurat da, var mest opptatt av å lufte ut. Men etterpå begynte jeg å tenke, de kan altså gå inn og se på kameraet også når det ikke er innbruddsalarm? Jeg ble sittende og skule på kameraet resten av kvelden og føler meg plutselig veldig ukomfortabelt med at jeg har kamera i huset.

Er det virkelig sånn at det er bare når alarmen går at de kan koble seg på? Og når blir de «kastet» ut etter en hendelse? Siden jeg fikk slått av alarmen før alarmsentralen ringte, er det rett at de ser likevel? Kan de bli sittende med åpent kamera i flere timer? Kan de åpne kameraet uten at alarm går? Jeg synes det er skikkelig ubehagelig å tenke på at noen kan sitte og se på oss i vårt eget hjem og vurderer å enten koble ned kameraene eller blende dem. Hvis jeg blender, vil det kunne få noen økonomisk konsekvens hvis det er reell alarm og alarmsentralen ikke ser noe?

Hvis du blender kameraene har du tuklet med utstyret. Ja det får økonomisk konsekvens. 

Offesielt kan de kun se når alarmen går, men tviler på det er reelt. De kan se når de vil. Samt som ei over her skriver, det er utrolig lett å hacke seg inn på slike kameraer. 

MEN jeg tviler på noen i sikkerhetsselskapet gidder sitte å se på vanlige familier gå rundt i stua si. 

AnonymBruker

Vi kjøpte hus i fjor med alarmsystem og kamera fra Verisure, ringte inn og snakket med de og fikk beskjed at kameraet tok tre bilder men etter at de ikke hadde fått kontakt med meg om alarmen gikk.. Har flere ganger vurdert å si opp alarmen, synes det er veldig ukomfortabelt med kamera i hus som jeg har null kontroll over, spesielt når jeg leser ting som det du skrev Ts.. 

Anonymkode: eb0b3...668

• Liker 1
AnonymBruker

Jeg var plaget med en stalker og vurderte å skaffe meg boligalarm med kamera, men i en av samtalene jeg hadde med politiet i forbindelse med stalkeren sa de at det var tryggere for meg å droppe kameraovervåkning nettopp fordi det er så lett å hacke seg inn. De mente slik kameraovervåkning ville kunne forverre stalkingen, og kunne medføre at han gikk hardere til verks når han forsøkte å bryte seg inn. 

Anonymkode: 4200a...9f3

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi kjøpte hus i fjor med alarmsystem og kamera fra Verisure, ringte inn og snakket med de og fikk beskjed at kameraet tok tre bilder men etter at de ikke hadde fått kontakt med meg om alarmen gikk.. Har flere ganger vurdert å si opp alarmen, synes det er veldig ukomfortabelt med kamera i hus som jeg har null kontroll over, spesielt når jeg leser ting som det du skrev Ts.. 

Anonymkode: eb0b3...668

Jeg har fått beskjed om at i det alarmen går kobler kamerat seg på. Men trodde det bare gjaldt innbrudd. Og når jeg begynte å fundere kom det mange andre tanker og spørsmål opp. 

ts

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har jobber for sector alarm tidligere, og vi på «bakke-nivå» altså dørselgere fikk samme beskjed. De kan kun gå inn hvis alarmen går. 

Men, det er nok løgn. Og hvem som helst med internett kan hacke seg inn på kameraet. Jeg nektet på det helt til typen min viste meg hvor lett det er, han hacket seg inn på mamma sine kameraer, naboen min sitt osv. Det er drit lett for dem som vil inn, å komme seg inn. 

Anonymkode: 507bb...d34

Hvordan i all verden kan seriøse firmaer som Sektor og Verisure være bekjent av å ha utstyr som «hvem som helst» kan koble seg inn på?

ts

• Liker 1
AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvem som helst med internett kan hacke seg inn på kameraet.

Nei, vettu hva, dette er bare tull. Som alt annet, kan ting hackes - men ikke av hvem som helst altså. Det er mer avansert enn å laste ned et program og trykke et par knapper.

Jeg ville vært vesentlig mer redd for om noen hacket mobilen min. Sannsynligheten er uendelig mange ganger større for at noe slikt skjer.

Anonymkode: 6bff6...771

• Liker 2
AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan i all verden kan seriøse firmaer som Sektor og Verisure være bekjent av å ha utstyr som «hvem som helst» kan koble seg inn på?

ts

De kan ikke det, og de gjør ikke det. Den du uttalelsen du siterer vitner om en stor mangel på teknisk kunnskap.

Anonymkode: 6bff6...771

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 13.33):

Jeg var plaget med en stalker og vurderte å skaffe meg boligalarm med kamera, men i en av samtalene jeg hadde med politiet i forbindelse med stalkeren sa de at det var tryggere for meg å droppe kameraovervåkning nettopp fordi det er så lett å hacke seg inn. De mente slik kameraovervåkning ville kunne forverre stalkingen, og kunne medføre at han gikk hardere til verks når han forsøkte å bryte seg inn. 

Anonymkode: 4200a...9f3

Hei ☺️ 

Vi har hatt verisure i flere år og de kameraene har vært helt sikre. Ja de tar bilder når alarmen blir utløst, men etter jeg begynte å jobbe der selv og begynte å montere og sette opp systemene selv så har jeg skjønt hvor sikkert det faktisk er! Vi har også mulighet til å fjerne kameraet fra pakken forså å bare sikre hjemmet med sensorer på vinduer og dører ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...