Gå til innhold

Male veranda, betong. Råd? Er Flügger m.fl. åpne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om en måned skal verandaen males. Det meste av den må vaskes først. Det er mose på kantene. Hva kan jeg bruke for nedvask og fjerning av mose? Og hvilken maling til betong? Ser at mange har malt hvitt, men det virker for blenda-hvit. Har hørt at fargen man får på mange skapdører er vanlig å bruke, men husker ikke hva den heter? 

Men får jeg kjøpt maling og utstyr når alt er stengt ned? Bor i Oslo. 

Anonymkode: ac6c4...10e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fasadevask, kost og høyttrykkspyler tar mye rart. Betong må som regel grunnes først, og så maler man med epoxymaling. Du kan nok få hvilken som helst farge, alt fra sort, grått, rosa og hvitt. 

Maling og utstyr kan du nok bestille på nett og hente på Pickup, alternativt Posten... 

AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt om sameiet/borettslaget har føring på hvilken type maling og farge som skal brukes? Man kan ofte ikke bare velge farge og type maling selv på utvendige deler av bygningene.

Anonymkode: 6418a...23b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (52 minutter siden):

Fasadevask, kost og høyttrykkspyler tar mye rart. Betong må som regel grunnes først, og så maler man med epoxymaling. Du kan nok få hvilken som helst farge, alt fra sort, grått, rosa og hvitt. 

Maling og utstyr kan du nok bestille på nett og hente på Pickup, alternativt Posten... 

Vet ikke hvor jeg skal koble til høytrykkspyler, bor i 9. etg. 

Må man spyle vekk fasadevask? Er helt grønn på dette. Det er ikke jeg som skal gjøre jobben, men som skal kjøpe inn det vi trenger. 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har du spurt om sameiet/borettslaget har føring på hvilken type maling og farge som skal brukes? Man kan ofte ikke bare velge farge og type maling selv på utvendige deler av bygningene.

Anonymkode: 6418a...23b

Har spurt, men husker ikke fargen de anbefalte. Ser likevel at andre har valgt kritthvitt, noe jeg ikke vil ha på grunn av gjenskinn fra sola. Sola vil bli for skarp. Har ikke mye valgfrihet og kan ikke male i f.eks. blått. 

ts

Anonymkode: ac6c4...10e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...