AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Jeg og samboer er ofte uenig i regler når det gjelder hans datter. Burde jeg snakke med exen hans å spør hvilke regler de har hjemme? Her føles det ut som stebarnet kan få gjøre hva som helst.. Anonymkode: 8a7d1...554
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Eh.. hvis du vil ha krig så kontakter du exen ja. Om dere ikke blir enige om regler og oppdragelse så ta du det som et tegn på at du bør ta et skritt tilbake siden det desverre ikke er som kan kreve innflytelse . Men er de hjemme hos deg i din private bolig så er det dine regler som gjelder stort sett. Du må spørre deg selv om du godtar å være litt på sidelinjen Anonymkode: a8439...272 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Jeg ville blitt veldig glad hvis mitt barns stemor kontaktet meg og ønsket å samarbeide om barnet. Eksen min har så dårlig samvittighet over at han dro fra oss at han nå tillater hva som helst og kjører null oppdragelse. Det er smågodt til frokost mandag, tirsdag og onsdag, og sjokoladekake i matboksen. Så jeg hadde blitt skikkelig glad hvis han hadde fått seg en samboer med litt vett i skolten og som ønsket å samarbeide om en felles barneoppdragelse. Anonymkode: a8202...ada 22
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh.. hvis du vil ha krig så kontakter du exen ja. Om dere ikke blir enige om regler og oppdragelse så ta du det som et tegn på at du bør ta et skritt tilbake siden det desverre ikke er som kan kreve innflytelse . Men er de hjemme hos deg i din private bolig så er det dine regler som gjelder stort sett. Du må spørre deg selv om du godtar å være litt på sidelinjen Anonymkode: a8439...272 Men om jeg ellers ikke har noe jeg skulle sakt, slik som for eksempel «du må huske å legge tlf hit på stua» så får jeg kjeft av samboer foran datter om at det ikke er greit at jeg «maser».. skal jeg da vaske hennes klær å hjelpe til? Er så lei Anonymkode: 8a7d1...554
tangent Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 Du vil ha exen hans på din side i en krangel om hvordan han oppdrar datteren sin i deres hjem? Nei. Dette er mellom deg og samboeren din. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men om jeg ellers ikke har noe jeg skulle sakt, slik som for eksempel «du må huske å legge tlf hit på stua» så får jeg kjeft av samboer foran datter om at det ikke er greit at jeg «maser».. skal jeg da vaske hennes klær å hjelpe til? Er så lei Anonymkode: 8a7d1...554 Da mener jeg når barnet skal legge seg. Anonymkode: 8a7d1...554
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 tangent skrev (Akkurat nå): Du vil ha exen hans på din side i en krangel om hvordan han oppdrar datteren sin i deres hjem? Nei. Dette er mellom deg og samboeren din. Han synes jeg maser om jeg «blander» meg inn. Han orker ikke ta kamper, derfor blir han sur om jeg sier at ungen må legge tlf på stua før ungen legger seg. Anonymkode: 8a7d1...554
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg ville blitt veldig glad hvis mitt barns stemor kontaktet meg og ønsket å samarbeide om barnet. Eksen min har så dårlig samvittighet over at han dro fra oss at han nå tillater hva som helst og kjører null oppdragelse. Det er smågodt til frokost mandag, tirsdag og onsdag, og sjokoladekake i matboksen. Så jeg hadde blitt skikkelig glad hvis han hadde fått seg en samboer med litt vett i skolten og som ønsket å samarbeide om en felles barneoppdragelse. Anonymkode: a8202...ada Enig! Jeg ville også blitt glad. Anonymkode: c905f...743 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Men om jeg ellers ikke har noe jeg skulle sakt, slik som for eksempel «du må huske å legge tlf hit på stua» så får jeg kjeft av samboer foran datter om at det ikke er greit at jeg «maser».. skal jeg da vaske hennes klær å hjelpe til? Er så lei Anonymkode: 8a7d1...554 Nei, om du får kjeft av han for sånne ting så syns jeg ikke du skal gjøre det heller. Da er du jo bare hushjelp og tilgjengelig sex, vil du det? Anonymkode: db573...1fb 7
Daria Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 Problemet her er vel hvordan samboer behandler deg og hvilken rolle du får ha i eget hjem, ikke hvilke regler barnet har hos moren. 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og samboer er ofte uenig i regler når det gjelder hans datter. Burde jeg snakke med exen hans å spør hvilke regler de har hjemme? Her føles det ut som stebarnet kan få gjøre hva som helst.. Anonymkode: 8a7d1...554 Hadde ikke gjort meg noe å bli kontaktet eller spurt av hans nye. Jeg mener jo at hjemmene bør ha ca like regler for at det blir lettere for barnet. Jeg forstår at dama får trøbbel med typen sin etterpå da. Verst for henne Anonymkode: c2e04...87f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #12 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei, om du får kjeft av han for sånne ting så syns jeg ikke du skal gjøre det heller. Da er du jo bare hushjelp og tilgjengelig sex, vil du det? Anonymkode: db573...1fb Skal klærne bare ligge i en haug i all evighet? Anonymkode: 8a7d1...554
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 En ting er utrolig viktig at dere voksne ikke viser til barnet at dere er uenige om oppdragelsen. Er dere uenige så kan dere svare at dere voksne skal snakke sammen først. Men når det kommer til syvende og sist er det far som bestemmer. Jeg hadde ikke likt om min kjæreste hadde gått til eksen min å spurt han hvordan han gjør det hjemme. Greit å ha klare regler, men du bestemmer dessverre ikke. Men samboeren din må lære seg å støtte deg også i avgjørelser, hvis ikke får aldri barnet respekt for deg hvis far slår ned på alt du sier. Hva gjør dere om dere får felles barn? Skal barnet deres ha andre regler enn hans barn? Ha en skikkelig prat å sett klare regler som dere begge er enige i. Anonymkode: b7ed4...374
Gjest BethD Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Skal klærne bare ligge i en haug i all evighet? Anonymkode: 8a7d1...554 Han får vaske selv da?
PM75 Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 Dette er en sak mellom deg og samboer. Dere må bli enige om felles regler i deres felles hjem. Jeg skjønner godt du blir lei hvis du blir brukt som tjener og hushjelp uten å ha noe å si!
Gjest Smeltemann Skrevet 5. mars 2021 #16 Skrevet 5. mars 2021 Oppdra mannen hvordan dere skal ha det i deres eget hjem først. Så kan dere involvere barn etter på når dere har felles regler.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #17 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal klærne bare ligge i en haug i all evighet? Anonymkode: 8a7d1...554 Blir de liggende, ja en dag har han ikke klær. Anonymkode: c2e04...87f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #18 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal klærne bare ligge i en haug i all evighet? Anonymkode: 8a7d1...554 Jeg streiket og han endte opp uten klær 😂 Her deler vi på alt av husarbeid 😊 sett klare regler for husholdningen Anonymkode: b7ed4...374 1
Kenelz Skrevet 5. mars 2021 #19 Skrevet 5. mars 2021 Problemet er ikke reglene, men mannen din. Du kan selvfølgelig kontakte den biologiske moren og høre med hun om reglene, men det vil uansett ikke forandre holdningen til barnefar. Det er ekstremt respektløst at han kjefter på deg FORAN barnet! Er man uenig så får man kommunisere skikkelig uten at barnet får med seg diskusjonen. Er stemor selv og vi har klare regler i huset. Jeg oppdrar barnet like mye som de biologiske foreldrene og vi har «egne» husregler. Er mannen uenig i noe så diskuterer vi og kommer til en enighet. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #20 Skrevet 5. mars 2021 Det dere gjør, du og din samboer, er at dere har først et møte mellom dere to der dere fordeler arbeidsoppgaver og snakker sammen om regler som gjelder. Bor dere i samme hus skal du også kunne snakke med datteren hans. Snakk sammen om hvordan dere skal løse ting dersom dere er uenige om noe. Hvis én person snakker med datteren så må denne personen snakke ferdig med datteren, det er ikke bra om den ene overtar for den andre, for da viser dere ovenfor barnet at far bestemmer mer, at du blir nedgradert i rolle som oppdrager. Sett at dere blir enige at du skal også kunne snakke med datteren hans. Ønsker han ikke hjelp med datteren sin, eller at du ikke får være med å bestemme i huset dere bor sammen i så ville jeg revurdert forholdet. Når dere er enige og kommuniserer godt mellom dere så kan dere ta et møte med datteren der dere sammen snakker med henne om regler. Sånn skal det være fra nå av osv. Enighet er viktig, samhold er viktig, men viktigst er god kommunikasjon. En god kommunikasjon baserer seg på at dere begge blir hørt, begge kommer med sine argumenter på hvorfor og hvordan, saklig og uten å krangle. "jeg ønsker, jeg trenger, jeg tenker, sammen kan vi gjøre sånn osv.." Eksen hans har ikke noe å si i deres hus. Der gjelder deres regler. Anonymkode: 56f14...ae7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå