AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Ettåringen trenger ny bilstol og det var skikkelig kål å finne en babystol som passet til vår Passat gte med veldig skrå seter. Burde absolutt prøve en ny stol men butikkene er jo stengt i Oslo nå og sånn helt ærlig tror jeg det kan bli langvarig. Noen som har erfaring med denne bilen og småbarnsstol? Tenkte egentlig beltemontert, typ minikid eller noe i den duren. Alternativet er å kjøre dit der butikkene er åpne men vet ikke egentlig om det er innafor. Anonymkode: 63106...069
Moi123 Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Anbefaler deg å bli med i Bilstol gruppen på facebook og søke etter bilmerke der🙂 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Sitter ettåringen fortsatt i babystol? Isåfall er det virkelig på tide å bytte, ja! Skrå seter er ikke et problem med en beltemontert stol. Anbefaler axkid minikid eller britax max way plus. Anonymkode: b0111...e0e 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Sitter ettåringen fortsatt i babystol? Isåfall er det virkelig på tide å bytte, ja! Skrå seter er ikke et problem med en beltemontert stol. Anbefaler axkid minikid eller britax max way plus. Anonymkode: b0111...e0e Jepp, det haster definitivt. Ikke at det blir så mye kjøring akkurat nå da. Minikid er på toppen av lista, er det noen slags kile eller regulering som gjør at den passer i flere biler? Anonymkode: 63106...069
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jepp, det haster definitivt. Ikke at det blir så mye kjøring akkurat nå da. Minikid er på toppen av lista, er det noen slags kile eller regulering som gjør at den passer i flere biler? Anonymkode: 63106...069 Axkid minikid har en støttefot inn mot seteryggen kan justeres noe i høyden, for å stille vinkelen, men du kan også kjøpe en ekstra kile om det fortsatt blir veldig feil stilling. Så de er greie på den måten, og varer lenge hva angår lengden på barnet. Anonymkode: 70f5d...737 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 Vi har maxway plus og minikid i vår passat. Anonymkode: d4d4e...0f5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Axkid minikid har en støttefot inn mot seteryggen kan justeres noe i høyden, for å stille vinkelen, men du kan også kjøpe en ekstra kile om det fortsatt blir veldig feil stilling. Så de er greie på den måten, og varer lenge hva angår lengden på barnet. Anonymkode: 70f5d...737 Just now, AnonymBruker said: Vi har maxway plus og minikid i vår passat. Anonymkode: d4d4e...0f5 Perfekt, tusen takk! 👍🏽 Anonymkode: 63106...069
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Sitter ettåringen fortsatt i babystol? Isåfall er det virkelig på tide å bytte, ja! Skrå seter er ikke et problem med en beltemontert stol. Anbefaler axkid minikid eller britax max way plus. Anonymkode: b0111...e0e Kommer jo virkelig an på størrelsen på ettåringen det da? Anonymkode: ffabe...2df 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer jo virkelig an på størrelsen på ettåringen det da? Anonymkode: ffabe...2df Nei, når barnet kan sitten selv er det trygge å bytte til neste stol. Og jeg håper virkelig en ettåring kan sitte selv. Anonymkode: d4d4e...0f5 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, når barnet kan sitten selv er det trygge å bytte til neste stol. Og jeg håper virkelig en ettåring kan sitte selv. Anonymkode: d4d4e...0f5 Ettåringen kan sitte ja, men har ikke vokst ut av maksvekt eller lenge enda, men det har definitivt blitt på tide. Har bare ikke prioritert det siden det blir veldig lite kjøring nå i lockdown. Anonymkode: 63106...069
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kommer jo virkelig an på størrelsen på ettåringen det da? Anonymkode: ffabe...2df Nei, man skal bytte stol så fort som mulig. Helst ved 6 måneder om de sitter godt oppreist med støtte. Anonymkode: b0111...e0e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #12 Skrevet 5. mars 2021 Beltemonterte stoler passer i de aller fleste biler. Max way plus varer lenger enn Minikid stolene, både 1 og 2. Dersom du velger minikid, så velg 1, den varer litt lengre enn 2. Har selv MaxWay plus og minikid 1 og er mest fornøyd med Maxkid, synes den tar mindre plass i bilen. Får fint helling på 20 grader i både veldig bratte og flatere seter. Anonymkode: 5ce7d...8cc 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sitter ettåringen fortsatt i babystol? Isåfall er det virkelig på tide å bytte, ja! Skrå seter er ikke et problem med en beltemontert stol. Anbefaler axkid minikid eller britax max way plus. Anonymkode: b0111...e0e Min ett åring sitter i baby stol og hun har fortsatt gooood plass. Hun er ikke mer enn 68 cm og 8 kg. Så hun har fortsatt veldig mye plass er jo forskjell på barn! Anonymkode: 991b6...7d8 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min ett åring sitter i baby stol og hun har fortsatt gooood plass. Hun er ikke mer enn 68 cm og 8 kg. Så hun har fortsatt veldig mye plass er jo forskjell på barn! Anonymkode: 991b6...7d8 Min ettåring er lik - så jeg trodde vi hadde goood tid. 🤷♀️ Anonymkode: ffabe...2df 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nei, man skal bytte stol så fort som mulig. Helst ved 6 måneder om de sitter godt oppreist med støtte. Anonymkode: b0111...e0e Nei, man skal bytte bilstol når de vokser ut av den de har. Det går på sikkerhet, ikke hvor gamle de er. Anonymkode: ba154...c2e 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #16 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min ett åring sitter i baby stol og hun har fortsatt gooood plass. Hun er ikke mer enn 68 cm og 8 kg. Så hun har fortsatt veldig mye plass er jo forskjell på barn! Anonymkode: 991b6...7d8 Det går ikke på plass. Stol nummer 2 er mye sikrere. AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, man skal bytte bilstol når de vokser ut av den de har. Det går på sikkerhet, ikke hvor gamle de er. Anonymkode: ba154...c2e Nei, man skal bytte så fort de sitter greit med støtte. Nettopp pga sikkerhet! Babystol har 45 grader og går sånnsett på kompromiss med sikkerheten. Derfor skal man over på stol nummer 2, som er mye sikrere pga helningen. Anonymkode: b0111...e0e 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #17 Skrevet 5. mars 2021 Jeg har lik bil, og brukte en Britax Römer dualfix. Vendbar og kan bikkes litt bakover 😃 Anonymkode: 47162...14b 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #18 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, man skal bytte bilstol når de vokser ut av den de har. Det går på sikkerhet, ikke hvor gamle de er. Anonymkode: ba154...c2e Nei, de skal bytte stol så fort de passer småbarnsstol, og kan sitte med støtte Gjerne rundt 68cm. Det handler om sikkerhet. Anonymkode: ffa3b...1c6 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #19 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har lik bil, og brukte en Britax Römer dualfix. Vendbar og kan bikkes litt bakover 😃 Anonymkode: 47162...14b Vendbar er ikke et godt argument. Ingen stoler med 5punktssele bør brukes fremover. Anonymkode: ffa3b...1c6 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #20 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har lik bil, og brukte en Britax Römer dualfix. Vendbar og kan bikkes litt bakover 😃 Anonymkode: 47162...14b Det er kun en mellomstol, og vil være utvokst før bakovervendtperioden er over. Den kan på ingen måte brukes framovervendt, og bør ikke ha for mye helning. Anonymkode: b0111...e0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå