Pumpkin88 Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Håper de mennene som oppdager dette anmelder vedkommende det gjelder. Ser en mann allerede har kontaktet advokat, supert det syns jeg! I stedet for å henge ut menn etter dårlige opplevelser MOVE ON! Og har du opplevd voldtekt ANMELD. Du kan si så mye du vil om det, men sånn er lovverket i Norge. Det er faktisk ikke lov å henge ut mennesker på denne måten. Ååå guuud forby hadde det vært motsatt vei at menn gjorde det samme..Trenger jeg å si så mye mer.. Til info jeg er kvinne. https://www.nrk.no/kultur/menn_henges-ut-i-sosiale-medier-etter-tinder-dater-1.15396792 3
PåPlass Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Ok. Til info har menn hengt ut kvinner i alle år etter dater og sluppet unna uten hverken anmeldelser eller annet, da det er ord mot ord. Slutt med å beskytte idiotiske mannfolk. 11
Pumpkin88 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2021 PåPlass skrev (1 minutt siden): Ok. Til info har menn hengt ut kvinner i alle år etter dater og sluppet unna uten hverken anmeldelser eller annet, da det er ord mot ord. Slutt med å beskytte idiotiske mannfolk. Betyr ikke at det er riktig å gjøre det. Skal man gå ned på samme nivå? Når VI vet hvordan det føles på kroppen? Og alle menn er ikke idiotiske. Den tankegangen forsterker bare forskjellene mellom kjønnene. Og ikke alle innlegg i den gruppen er berettiget en gang. For en dårlig opplevelse for en person, trenger ikke være det for en annen. Her er lovverket veldig klart. Det er en grunn til at den ene mannen her går til sak. Om ikke slike hendelser blir tatt tak i, så er det fritt fram for alle å gjøre sånt. Så, neste gruppe blir vell menn som henger ut kvinner fra Tinder? Syns du det er veien å gå?? 5
herzeleid Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 Offentlig gapestokk er generelt en uting, og de som gjemmer seg bak "en god sak" eller føler de har berettiget harme kan ofte være de skumleste. 6
hlidskjalf Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 Det må jo sies å være en bragd av en mann å komme inn i dette registeret. 80% av alle menn kan tross alt bare glemme å skaffe seg dame på tinder da damene er svært så kresne.
Elaine Marley Skrevet 6. mars 2021 #6 Skrevet 6. mars 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Tiuren Skrevet 6. mars 2021 #7 Skrevet 6. mars 2021 On 3/5/2021 at 11:54 AM, PåPlass said: Ok. Til info har menn hengt ut kvinner i alle år etter dater og sluppet unna uten hverken anmeldelser eller annet, da det er ord mot ord. Slutt med å beskytte idiotiske mannfolk. Ok... Så menn har i alle år hengt ut damer, men damer har aaaaldri snakket med venninner om "han dusten" eller "gubben min"? Tror nok det er ganske uavgjort i så henseende. Men min oppfatning er at slarva går vesentlig mer på "spinne siden". Det som er nevnt i artikkelen er langt over streken, gapestokk og steining på torget har vi vokst ifra i den siviliserte delen av verden. Anmeld det som er ulovlig, å ha en dårlig date er lov og forventet. Jeg skulle likt å sett overskriftene om det var en landsdekkende "gutter på Tinder" gruppe der navngitte jenter blir utlevert. Og til sist, det er et ordtak som heter "to urett gir ikke rett". Man er selv med å setter standarden og klimaet i samfunnet. 1
herzeleid Skrevet 6. mars 2021 #8 Skrevet 6. mars 2021 Tiuren skrev (1 time siden): Ok... Så menn har i alle år hengt ut damer, men damer har aaaaldri snakket med venninner om "han dusten" eller "gubben min"? Tror nok det er ganske uavgjort i så henseende. Men min oppfatning er at slarva går vesentlig mer på "spinne siden". Det som er nevnt i artikkelen er langt over streken, gapestokk og steining på torget har vi vokst ifra i den siviliserte delen av verden. Anmeld det som er ulovlig, å ha en dårlig date er lov og forventet. Jeg skulle likt å sett overskriftene om det var en landsdekkende "gutter på Tinder" gruppe der navngitte jenter blir utlevert. Og til sist, det er et ordtak som heter "to urett gir ikke rett". Man er selv med å setter standarden og klimaet i samfunnet. Det er nettopp det som er så påfallende. Det minner meg om en "gladsak" for en stund siden der en kvinne hang ut menn hun mente objektiviserte dem på Tinder, selv om meldingene ikke var slemme eller trakasserende. Denne nettmobbingen ble fremstilt som noe flott og hyllet. Om en mann gjorde det samme ville vi nok fort fått en ny "mannegruppa ottar" storm. Det er åpenbart en del blindsoner rundt disse temaene, og det er synd disse ikke sees mer av mediene selv. 1
Tiuren Skrevet 6. mars 2021 #9 Skrevet 6. mars 2021 1 minutt siden, herzeleid said: Det er nettopp det som er så påfallende. Det minner meg om en "gladsak" for en stund siden der en kvinne hang ut menn hun mente objektiviserte dem på Tinder, selv om meldingene ikke var slemme eller trakasserende. Denne nettmobbingen ble fremstilt som noe flott og hyllet. Om en mann gjorde det samme ville vi nok fort fått en ny "mannegruppa ottar" storm. Det er åpenbart en del blindsoner rundt disse temaene, og det er synd disse ikke sees mer av mediene selv. Jeg ble faktisk glad, fikk troen på mediene og samfunnet litt tilbake, når jeg leste om denne saken og hvordan den ble vinklet på NRK.
herzeleid Skrevet 6. mars 2021 #10 Skrevet 6. mars 2021 Tiuren skrev (12 minutter siden): Jeg ble faktisk glad, fikk troen på mediene og samfunnet litt tilbake, når jeg leste om denne saken og hvordan den ble vinklet på NRK. Helt enig, og en kan jo håpe det er en indikasjon på at flere forstår at "hevn"-uthenging på nettet er alvorlig, selv når en blander det inn i "god" uthenging.
Silva Pluvialis Skrevet 6. mars 2021 #11 Skrevet 6. mars 2021 Tiuren skrev (1 time siden): Ok... Så menn har i alle år hengt ut damer, men damer har aaaaldri snakket med venninner om "han dusten" eller "gubben min"? Tror nok det er ganske uavgjort i så henseende. Men min oppfatning er at slarva går vesentlig mer på "spinne siden". Det som er nevnt i artikkelen er langt over streken, gapestokk og steining på torget har vi vokst ifra i den siviliserte delen av verden. Anmeld det som er ulovlig, å ha en dårlig date er lov og forventet. Jeg skulle likt å sett overskriftene om det var en landsdekkende "gutter på Tinder" gruppe der navngitte jenter blir utlevert. Og til sist, det er et ordtak som heter "to urett gir ikke rett". Man er selv med å setter standarden og klimaet i samfunnet. Jeg er litt delt i denne saken. Jeg har full forståelse for at man kan kjenne på et ansvar overfor andre om man har hatt en ekskjæreste med psykopatiske trekk som har begått alvorlige lovbrudd. Man vil ikke at en ny person skal bli offer for det samme. Man kan gjerne anmelde, og kanskje blir personen dømt også, men hva skjer så? De blir jo ikke stoppet fra å innlede forhold, av den grunn. De går fra forhold til forhold, skaper store skader på andre mennesker, og ingen vet hvem de er før de selv blir det neste offeret. Det finnes mange farlige mennesker i samfunnet. Når ingen advarer får de gjort større skade. 2
Rutus Skrevet 6. mars 2021 #12 Skrevet 6. mars 2021 Denne gruppen har gjort at jeg har trukket meg ut fra tinder
Tiuren Skrevet 6. mars 2021 #13 Skrevet 6. mars 2021 1 minutt siden, Gjenferdet said: Jeg er litt delt i denne saken. Jeg har full forståelse for at man kan kjenne på et ansvar overfor andre om man har hatt en ekskjæreste med psykopatiske trekk som har begått alvorlige lovbrudd. Man vil ikke at en ny person skal bli offer for det samme. Man kan gjerne anmelde, og kanskje blir personen dømt også, men hva skjer så? De blir jo ikke stoppet fra å innlede forhold, av den grunn. De går fra forhold til forhold, skaper store skader på andre mennesker, og ingen vet hvem de er før de selv blir det neste offeret. Det finnes mange farlige mennesker i samfunnet. Når ingen advarer får de gjort større skade. Ja, jeg er faktisk veldig enig i det du skriver. Det å føle ansvar for andre, og ville beskytte dem er en fantastisk egenskap. Problemet er verktøyet som brukes, og hvilken makt det gir individer. Og individer som ikke bør ha denne makten. Tenk om du er en mann, og jeg er en kvinne med en psyke som tenderer mot "skjult narsissist", når jeg begynner å oppfatte det som at du "angriper" meg kan jeg gå inn i en skjult gruppe på SoMe og komme med skadelige anklager mot deg uten at du på noen måte kan forsvare deg. 2
Chiubi Skrevet 6. mars 2021 #14 Skrevet 6. mars 2021 PåPlass skrev (På 5.3.2021 den 13.54): Ok. Til info har menn hengt ut kvinner i alle år etter dater og sluppet unna uten hverken anmeldelser eller annet, da det er ord mot ord. Slutt med å beskytte idiotiske mannfolk. Ord mot ord er noe helt annet enn å legge ut screenshots med fullt navn og bilde.
Silva Pluvialis Skrevet 6. mars 2021 #15 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Tiuren skrev (12 minutter siden): Ja, jeg er faktisk veldig enig i det du skriver. Det å føle ansvar for andre, og ville beskytte dem er en fantastisk egenskap. Problemet er verktøyet som brukes, og hvilken makt det gir individer. Og individer som ikke bør ha denne makten. Tenk om du er en mann, og jeg er en kvinne med en psyke som tenderer mot "skjult narsissist", når jeg begynner å oppfatte det som at du "angriper" meg kan jeg gå inn i en skjult gruppe på SoMe og komme med skadelige anklager mot deg uten at du på noen måte kan forsvare deg. Det er absolutt et dilemma, og jeg tviler ikke på at folk misbruker denne makten til å henge ut personer som overhodet ikke har fortjent det. Det finnes bitre mennesker som sprer usanne rykter for å ødelegge for andre, og det kan også være farlig og føre til store psykiske problemer for den som blir utsatt. Uskyldige skal ikke bli rammet, og folk bør ikke identifiseres med navn og bilde med mindre lovbruddet kan bevises eller dokumenteres. Samtidig mener jeg at folks sikkerhet bør veie tungt. Det er forferdelig at kriminelle, og farlige, mennesker som begår fysisk, psykisk og/eller seksuell vold bare kan hoppe til neste person uten at noen stopper vedkomne. Samtidig kan det være farlig for ofre for psykopater å avsløre psykopaten offentlig (under fullt navn), så man må også tenke på egen sikkerhet. Når man står overfor sånne personer har man ingen kontroll på hvordan de kan skade en selv og tredjepersoner om man blander seg inn, så derfor er ofte rådet at man må innføre null-kontakt, redde seg selv, og trekke seg ut av alt som knytter en til personen. Det er et minefelt, dette. Det er ikke greit at FB-grupper brukes til å henge ut uskyldige. De kan også sette seg selv i fare om de virkelig har vært borti en psykopat. Samtidig bør folk advares mot farlige mennesker. Oppsummert, jeg vet ikke, men jeg forstår tanken bak, uten at jeg vet om jeg er helt enig i fremgangsmåten. Endret 6. mars 2021 av Gjenferdet
Jeg-er-anonym Skrevet 7. september 2023 #16 Skrevet 7. september 2023 Er det mulighet for menn å se om de er på en slik liste eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå