AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Jeg er ferdig med å studere, har en godt betalt og sikker jobb jeg har jobbet i et år. Mannen har 2 år igjen med studie, han studerer odontologi(tannlege), de har fått beskjed om at de har et svært tøft 2 år fremfor seg og de må forvente å studere hardt/mange timer. Jeg og kjæresten har vært sammen i 5 år, eier leilighet i Oslo, jeg har en trygg inntekt og god familie i nærhet som gjerne vil hjelpe. Jeg har ønsket barn så lenge jeg kan huske og har et stort ønske om å begynne prøving nå. Kjæresten min er redd for at han ikke har tid til å være så mye med babyen dersom det skulle klaffe fort(dvs at han har ca 1 år igjen av studiet når babyen blir født), han ønsker å være den beste pappaen han kan være og ønsker egentlig å være ferdig med studiene når han får barn. Han er likevel på å prøve snart siden det er så ekstremt viktig for meg, men jeg er redd for at jeg forhaster ting.. vil for det første ikke presse han(han sier jeg ikke gjør det) og vil heller ikke ende opp med en pappa som ikke deltar like mye som jeg/han ønsker.. men føles helt forferdelig å vente til jeg blir 30.. Noen som har noen råd? tror dere vi kan klare det hvis vi prøver nå eller blir det unødvendig hardt? Anonymkode: ba95d...249
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Dere kan jo klare det. De fleste fedre jobber 100%. For mange er det mye mor som må gjøre legging. Min mann var med babyen fra 17/17.30 - 20 store deler av det første året. Ville dermed vært mye tid til å studere i stedet for. Det dere må være obs på er vel hans pappapermutbetaling og når han skal ta pappaperm. Antar han ikke har rett til støtte fra Lånekassen om han skal ta den etter at han er ferdig. Anonymkode: 6d43f...75e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 TS her! Planen blir isåfall at jeg tar full permisjon(Både mamma og pappapermisjon) fordi han ikke har opptjent rett til pappaperm. Jeg ønsker å være i permisjon i ett år(slik at jeg får litt ulønnet permisjon) og han tar 3-4 mnd ulønnet "pappaperm" etter dette. Vi har god økonomi da jeg har eid leiligheten lenge og alltid vært god på å spare/bruke lite. Anonymkode: ba95d...249
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #4 Skrevet 6. mars 2021 Det går sikkert fint Anonymkode: ba95d...249
Summeer Skrevet 6. mars 2021 #5 Skrevet 6. mars 2021 Vi fikk barn mens mannen var student. Gikk veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå