Gå til innhold

Pegasus World vs Barut B Suites i Side, erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å bestille Tyrkiatur til sommeren. Før dere halshugger meg, slapp av!: Jeg vet vi fremdeles er midt i en pandemi og reisene jeg ser på har gode avbestillingsforsikringer og kan også bookes om til ganske nærme avreise, så vi reiser ikke om myndighetene fraråder det når det nærmer seg.

Så til spørsmålet, hotell... Akkurat nå står det mellom to ulike reisearrangører og hoteller i nærheten av Side (Pegasus World og Blue Star Barut B Suites):

1. https://www.nazar.no/hotell/pegasos-world/

2.https://www.tui.no/feriereiser/tyrkia/antalyakysten/side/blue-star-barut-b-suites/?departureCode=OSL&departureDate=2021-05-29&duration=3

Det jeg lurer på, er om noen har vært på disse hotellene og har positive eller negative erfaringer å komme med? Jeg skal reise med barn/ungdommer fra 7-16 år. Når jeg leser anmeldelser på nettet, scorer Barut B Suites bedre enn Pegasus World bl.a på renhold, noe jeg synes er viktig. Pegasus World er større og ser ut til å ha mer å tilby de eldste, så det trekker dette hotellet opp. Prismessig kommer hotellene ganske likt ut i perioden jeg ser på og fra "min" flyplass.

Anonymkode: f5033...a14

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært på ett eller begge disse hotellene?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på begge, og skulle jeg reist tilbake så hadde jeg uten tvil valgt BarutB, men da skulle jeg reist uten barn. 

BarutB har ikke så mye aktiviteter for ungdommen, så der scorer pegasus mye bedre. Men dersom barna er fornøyd med basseng og et par enkle sklier, så er BarutB bra nok (hos oss var ungdommen mye rundt pingpong-bordet i skyggen)

Og renholdet på pegasus var ok (bortsett fra at barnebassenget ofte var stengt pga ‘brune bomber’, men uhygieniske gjester kan jo gjerne ikke hotellet klandres for). Ingenting å utsette på det.

Buffeten på pegasus var stor(gedigen) og ok, men på BarutB syntes jeg den var ferskere og smakte bedre.

BarutB ligger nært shopping, dersom det er av interesse (husker ærlig talt ikke hvordan Pegasus lå i så måte, men tror ikke det var noe særlig)

Stranda ved BarutB var også fin, var ikke på stranda ved Pegasus.

Så det kommer Ann på hvordan barna dine er, og hva de ønsker å få ut av turen

Anonymkode: 99b31...b8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært på begge, og skulle jeg reist tilbake så hadde jeg uten tvil valgt BarutB, men da skulle jeg reist uten barn. 

BarutB har ikke så mye aktiviteter for ungdommen, så der scorer pegasus mye bedre. Men dersom barna er fornøyd med basseng og et par enkle sklier, så er BarutB bra nok (hos oss var ungdommen mye rundt pingpong-bordet i skyggen)

Og renholdet på pegasus var ok (bortsett fra at barnebassenget ofte var stengt pga ‘brune bomber’, men uhygieniske gjester kan jo gjerne ikke hotellet klandres for). Ingenting å utsette på det.

Buffeten på pegasus var stor(gedigen) og ok, men på BarutB syntes jeg den var ferskere og smakte bedre.

BarutB ligger nært shopping, dersom det er av interesse (husker ærlig talt ikke hvordan Pegasus lå i så måte, men tror ikke det var noe særlig)

Stranda ved BarutB var også fin, var ikke på stranda ved Pegasus.

Så det kommer Ann på hvordan barna dine er, og hva de ønsker å få ut av turen

Takk for svar 😊 Ja, skal snakke litt med tenåringene ang hva de tenker, men fint å høre fra noen som faktisk har vært der 😊

AnonymBruker
Skrevet

Bare for å presisere: De skliene de har på BarutB er kjedelige for litt større barn, så det er sagt tydelig (bildene lyver litt)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare for å presisere: De skliene de har på BarutB er kjedelige for litt større barn, så det er sagt tydelig (bildene lyver litt)

De ser ikke så imponerende ut på bildene heller egentlig, men nå har tenåringene mine ikke vært så ivrige på vannsklier på ferier før, så vet ikke om det betyr så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Flere med erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på begge to. På Barus B har jeg vært mange ganger med barna mine. Elsker dette hotelle. Men likte det bedre når det var ving hotell, det er tui nå. Kan også anbefale Sunwing Side Beach. Det er en nydelig hotell. Pluss at Lollo og Bernie har show hver kveld. Barna mine elsker Bernie og Lollo. Håper vi kan reise tilbake til Tyrkia neste sommer :) 

Anonymkode: 6ca8f...b69

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på begge hotellene

Mine ungdom trivdes bedre på Pegasus world Trivelig ungdomsklubb som de koste seg på. 

på Barut var bassengene ofte stengt pga uhell fra de minste, og ikke like bra ungdomsklubb.

Syntes nok rommene  var finere og bedre på Barut, men er ikke så mye inne der. Så ville nok valg pegasus world

Anonymkode: 9bbe4...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...