Gå til innhold

Noen avdelinger der man kan slappe litt av som sykepleier? Jeg vil rekke å ha en sammenhengende lunsj på 30 min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei av å gå halve arbeidsdagen og lure på om jeg får pause eller om jeg må ta med meg noe mat inn på do og spise raskt. Jeg orker noen sånne dager, men vil ikke at det skal være normen. Jeg har hørt man kan sitte i en stol og lese i akuttpsykiatrien. Hvordan er det i akuttmottak? Alle sengepostene jeg har vært på har vært konstant travle. 

Anonymkode: fcd90...559

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet over 10 år i akuttmottak, med unntak av en og annen nattevakt har jeg sjelden hatt 30 min pause i ett. Faktisk er det ganske vanlig å spise to tygg av skiven sin når man går forbi vaktrommet, eller spise så fort man kan i skranken mens man veter på ambulansen. Det er betalt pause, som betyr at arbeidsgiver eier deg, og da kan du ikke klage på at det ikke blir sammenhengende matpause. Da jeg jobbet på sengepost gikk man fra posten i 30 min for å spise i kantina, så selv om det var travelt fikk man sammenhengende spisetid. Nå jobber jeg på operasjon og her får alle anestesi og operasjonssykepleierne 30 min spisepause på dagtid, på kveld/natt/helg spises det når det er tid, dvs som regel mellom to operasjoner hvis ikke det er superakutte ting som må gjøres først. Den jeg kjenner med best tid til å spise på jobb jobber i psykiatrien, men det er ikke gitt at det er slik på alle avdelinger, vil tro variasjonen der og er stor.  

Anonymkode: 92dcd...b99

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på sengepost, og der er det ikke betalt pause på dagvakt i ukedager. Med andre ord er alle veldig strikte på å få pausen sin. Jeg ville heller ha hatt betalt pause enn dette her for å være ærlig. På nattevakter er det ofte mye rolig tid, med unntak av enkelte vakter, og da spiser alle sammen rundt i 3-4-tiden. Jeg har jobbet i akuttpsykiatrien, og der varierte det veldig fra dag til dag. Jeg gikk mange vakter uten matpause, men nå er jeg student og blir fort utnyttet til å sitte fastvakt etc. om det trengs.

Jeg har vært i praksis på føden, og der er det generelt mye venting. Det er så klart noen unntak der folk føder i ett sett, men ofte er det mye ventetid. Da må du jo ha videreutdanning da. 

Anonymkode: 3e09c...4d2

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt betalt lunsj så jeg tar 30minutter, sammenhengende, på hver vakt. Skal jeg jobbe i lunsj må arbeidsgiver betale for tiden min. Jeg jobber ikke gratis😊

Anonymkode: c7142...962

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er lei av å gå halve arbeidsdagen og lure på om jeg får pause eller om jeg må ta med meg noe mat inn på do og spise raskt. Jeg orker noen sånne dager, men vil ikke at det skal være normen. Jeg har hørt man kan sitte i en stol og lese i akuttpsykiatrien. Hvordan er det i akuttmottak? Alle sengepostene jeg har vært på har vært konstant travle. 

Hudavdelinger der de tar i mot folk for lysbehandling er rolige og behagelige.

Anonymkode: 95a50...1b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I dagens arbeidsliv er det få som har 30 min lunch. Jobber med noe helt annet enn helse, men man må bare hive i seg maten før man begynner igjen. 

Anonymkode: f460d...b69

AnonymBruker
Skrevet

Tja, se etter en jobb hvor det ikke er betalt spisepause? 

Anonymkode: eb9eb...9ac

AnonymBruker
Skrevet

Psykiatri! Kjempespennende og mye mer tid til alt! :)

Anonymkode: 56b46...ab6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Psykiatri! Kjempespennende og mye mer tid til alt! :)

Anonymkode: 56b46...ab6

Hvorfor klager folk over at psykiatrien er nedbygd da , hvis dere har så god tid der ? ?

Anonymkode: db807...873

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I dagens arbeidsliv er det få som har 30 min lunch. Jobber med noe helt annet enn helse, men man må bare hive i seg maten før man begynner igjen. 

Trodde at arbeidsgivere investerte i det sosiale idag?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Heter lunsj ikke lunch 

Anonymkode: d7880...ab5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en intensivavdeling og har alltid 30 min pause i fred. Ekstremt sjeldent har jeg måttet spise etter kl 13 pga en akutt situasjon. Vi kan stort sett ikke gå fra pasientene våre så avløser hverandre for å gå å spise. Den som har ansvarsvakt har ansvar for at alle får spist og tatt pause. 

Fikk også alltid pause på poliklinikk. Sengepost derimot fikk jeg nesten aldri 30 min. Kommer aldri verden til å jobbe på sengepost igjen. 

Anonymkode: da322...2ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er helsesykepleier og avvikler nesten daglig lunsj.

Anonymkode: 41a8d...511

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/5/2021 at 11:40 AM, AnonymBruker said:

Privatklinikk innenfor plastikkirurgi 

Anonymkode: 973f8...010

AnonymBruker
Skrevet

Gynekologi klinikk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor klager folk over at psykiatrien er nedbygd da , hvis dere har så god tid der ? ?

Fordi det siste mennesker med psykisk sykdom er folk som løper rundt dem og stresser? 🤷🏼‍♀️ 
Man er der basically for å få dem til å føle seg rolige og trygge, så rolig nærvær er viktig. Ideelt sett gi terapi.

Grunnen til at folk klager over nedbygd psykiatri er at det ikke er nok plasser, og at det ikke er nok folk til at det blir stort mer enn «oppbevaring». 

Anonymkode: d64c6...c30

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på poliklinikk nå og der har vi (før korona riktignok, får nå får vi sitte maks 14 minutter for å ikke være nærkontakt med noen) alltid hatt mulighet for pause. På sengepost på sykehus og i hjemmesykepleien var det derimot ikke mulig. 

Anonymkode: 122e2...724

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier i bolig for utviklingshemmede. 

Anonymkode: dd713...b56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan evt videreutdanne deg til patolog

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på med videreutdanning i anestesi, og ser at samtlige anestesisykepleiere blir avløst til 30 min lunsj hver dag. Veldig sjelden at noe kommer i veien for lunsjpause, men man kan ikke alltid velge tidspunkt. 

Anonymkode: 68037...016

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...