Gå til innhold

Fryse røre til bananpannekaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen erfaring med det? Bør jeg evt steke pannekaker av det først og fryse ned de? 
har en del bananer som snart tar kvelden å jeg hater å kaste mat 😅 

Anonymkode: 95128...994

Videoannonse
Annonse
Gjest Bet-t-ina
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om man kan fryse røre med bakepulver. Jeg ville som du skrev, stekt lappene, avkjølt og fryst de. 

Evt. kan du kutte opp bananene og putte de i fryseren. Og bruke de til smoothie eller bakst. Det gjør jeg. Syns ziplock posene er geniale. 

Endret av Bet-t-ina
AnonymBruker
Skrevet
Bet-t-ina skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om man kan fryse røre med bakepulver. Jeg ville som du skrev, stekt lappene, avkjølt og fryst de. 

Da gjør jeg heller det 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville frøset ned de ferdigstekte pannekakene, det går i hvert fall helt fint. 

Anonymkode: 52de6...d49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bet-t-ina skrev (48 minutter siden):

Evt. kan du kutte opp bananene og putte de i fryseren. Og bruke de til smoothie eller bakst. Det gjør jeg. Syns ziplock posene er geniale. 

Ja vi har noen bananer i fryseren, tenkte bare jeg skulle bruke de her til noe annet en smoothie 🙊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ville frøset ned de ferdigstekte pannekakene, det går i hvert fall helt fint. 

Kommer til å gjøre det 😁 

Gjest Bet-t-ina
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja vi har noen bananer i fryseren, tenkte bare jeg skulle bruke de her til noe annet en smoothie 🙊 

Da er lapper et godt alternativ 😊

AnonymBruker
Skrevet
Bet-t-ina skrev (1 time siden):

Da er lapper et godt alternativ 😊

De ble veldig gode hvertfall 😋 putta frosne blåbær fra i høst i røra også, yum! 

Gjest Bet-t-ina
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De ble veldig gode hvertfall 😋 putta frosne blåbær fra i høst i røra også, yum! 

Så bra. Blåbær er kjempe godt, og enda bedre hvis man har plukket dem selv. 😀

AnonymBruker
Skrevet
Bet-t-ina skrev (Akkurat nå):

Så bra. Blåbær er kjempe godt, og enda bedre hvis man har plukket dem selv. 😀

De man får i butikken syns jeg ikke noe om 😅 å vi bor midt i skogen så det er bare dumt å ikke utnytte matfatet 🤩

Gjest Bet-t-ina
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De man får i butikken syns jeg ikke noe om 😅 å vi bor midt i skogen så det er bare dumt å ikke utnytte matfatet 🤩

Det er jeg enig i. De fryste bærene på butikken er syrlige, veldig også. Og de med hvit kjerne, smaker ikke like godt som de norske blåbærene i skogen. Jeg plukker bær og sopp selv. Det er kjempe koselig 😊

AnonymBruker
Skrevet
Bet-t-ina skrev (35 minutter siden):

Det er jeg enig i. De fryste bærene på butikken er syrlige, veldig også. Og de med hvit kjerne, smaker ikke like godt som de norske blåbærene i skogen. Jeg plukker bær og sopp selv. Det er kjempe koselig 😊

Har ikke prøvd å plukke sopp enda, litt redd for å plukke noe som dreper meg 😂 men kanskje jeg skal gi det et forsøk nå i år 😛  

Gjest Bet-t-ina
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har ikke prøvd å plukke sopp enda, litt redd for å plukke noe som dreper meg 😂 men kanskje jeg skal gi det et forsøk nå i år 😛  

Man skal ikke plukke sopp man er usikker på om man kan spise, så det er lurt av deg. Men det finnes soppbøker, en app og egen fb-side hvor man kan forhøre seg om soppen er spiselig. Jeg plukker trakt kantarell, kantarell, piggsopp, smørsopp og en sopp til som jeg ikke kommer på hva heter. 😬

De er trygge, men det finnes en sopp som er tilnærmet lik kantarellen som er giftig. Så man må være sikker. 

AnonymBruker
Skrevet
Bet-t-ina skrev (2 minutter siden):

Man skal ikke plukke sopp man er usikker på om man kan spise, så det er lurt av deg. Men det finnes soppbøker, en app og egen fb-side hvor man kan forhøre seg om soppen er spiselig. Jeg plukker trakt kantarell, kantarell, piggsopp, smørsopp og en sopp til som jeg ikke kommer på hva heter. 😬

De er trygge, men det finnes en sopp som er tilnærmet lik kantarellen som er giftig. Så man må være sikker. 

Takk for tips! Får lese meg opp før sesongen 😅

Gjest Bet-t-ina
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for tips! Får lese meg opp før sesongen 😅

Gjør det. 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Too late 😛 

men skal teste ut neste gang evt :) 

Når du tiner pannekakene kan du varme dem raskt i micro, ovn eller til og med brødrister (ha dem frosne oppi), så blir det bra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Når du tiner pannekakene kan du varme dem raskt i micro, ovn eller til og med brødrister (ha dem frosne oppi), så blir det bra.

De er ikke faste nok for brødrister er jeg redd ;) men mikroen blir brukt flittig til å lunke litt på slik ja😅

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Sett i gang. Kjøp en ny soppbok og start med kantareller den første sesongen. De tar du ikke feil av. De kantarellene man plukker har en veldig god lukt som man ikke kan kjenne fra dem man kjøper i butikken (de har vært lagret for lenge). 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...