Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen erfaring med slike aktivitetssenter? Synes det ligner litt på gåstol og det er vel ikke anbefalt? Klarer ikke finne noe om det er det samme, og om det ikke er anbefalt med aktivitetssenter.. 

Anonymkode: d17b1...9d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hva du mener med aktivitetssenter, men jeg ville heller kjøpt et aktivitetsbord. Falt veldig i smak her i alle fall 😊

Anonymkode: 25370...8cf

AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri brukt aktivitetssenter, som du selv sier, det minner om gåstol. På ingen måte gunstig for de små å stå i en slik posisjon. Dropp det🙂

Anonymkode: 9ad67...9e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har noen erfaring med slike aktivitetssenter? Synes det ligner litt på gåstol og det er vel ikke anbefalt? Klarer ikke finne noe om det er det samme, og om det ikke er anbefalt med aktivitetssenter.. 

Ser også at de fleste aktivitetssenter har mulighet for å hoppe. Det er frarådet å bruke både gåstol og hoppehuske. Dette blir en blanding av de to. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Usikker på hva du mener med aktivitetssenter, men jeg ville heller kjøpt et aktivitetsbord. Falt veldig i smak her i alle fall 😊

Anonymkode: 25370...8cf

Feks dette: https://www.jollyroom.no/leker/babyleker/aktivitetsleker/skip-hop-explore-more-aktivitetssenter?gclid=Cj0KCQiAyoeCBhCTARIsAOfpKxjkvyKjqxaWXC6femVfZ7eBKlf1mQrsOQR0qvjDxHfRAX7Nfa7SocYaAn_UEALw_wcB

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville aldri brukt aktivitetssenter, som du selv sier, det minner om gåstol. På ingen måte gunstig for de små å stå i en slik posisjon. Dropp det🙂

Ja, jeg dropper det. Tenkte det var det samme, men ble litt usikker ettersom ingen fraråder aktivitetssenter når jeg googlet. Kanskje derfor produsentene har valgt det navnet da mange er kritiske til "gåstol" og "hoppestol"

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi hadde denne og den var genial. Baby elsket den og vi fikk spist varm middag 😄 Barnet bare står i denne, det er ikke en hoppehuske.

https://www.jollyroom.no/leker/babyleker/aktivitetsleker/skip-hop-explore-more-aktivitetssenter?gclid=Cj0KCQiAyoeCBhCTARIsAOfpKxjkvyKjqxaWXC6femVfZ7eBKlf1mQrsOQR0qvjDxHfRAX7Nfa7SocYaAn_UEALw_wcB

Anonymkode: 147f1...5c9

Jo, det er i teorien en hoppehuske "det elastiske tøyet lar barnet ditt hoppe". Som sagt, er de frarådet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jo, det er i teorien en hoppehuske "det elastiske tøyet lar barnet ditt hoppe". Som sagt, er de frarådet. 

I praksis er det null spenst i det tøyet så om du ikke har prøvd selv så vet du ikke 😊Det er umulig å hoppe i den. Om du bumser ned på rompa så beveger den seg maks 1cm. 

Vi hadde fysioterapaut til barnet vårt på hjemmebesøk og hun hadde ikke noe imot hvordan barnet stod i denne. 
Det at slike ting er så skadelig er veldig oppskrytt her i Norge. Gåstoler var farlige fordi de kan ramle ned trapper, men i denne så står bare barnet (etter de er så sterke at de klarer det selv).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I praksis er det null spenst i det tøyet så om du ikke har prøvd selv så vet du ikke 😊Det er umulig å hoppe i den. Om du bumser ned på rompa så beveger den seg maks 1cm. 

Vi hadde fysioterapaut til barnet vårt på hjemmebesøk og hun hadde ikke noe imot hvordan barnet stod i denne. 
Det at slike ting er så skadelig er veldig oppskrytt her i Norge. Gåstoler var farlige fordi de kan ramle ned trapper, men i denne så står bare barnet (etter de er så sterke at de klarer det selv).

Synes du bør sette deg litt bedre inn i hvorfor dette er frarådet, før du uttaler deg. 

For min del, må dere gjerne ødelegge ungen deres, slik at dere får varm middag, men ikke anbefal det videre. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes du bør sette deg litt bedre inn i hvorfor dette er frarådet, før du uttaler deg. 

For min del, må dere gjerne ødelegge ungen deres, slik at dere får varm middag, men ikke anbefal det videre. 

Å sette barnet i en hoppestol/gåstol slik at man kan sette seg ned og spise middag har ikke ødelagt noen barn. 

Du får sette deg inn i hvorfor det er frarådet, før du kommenterer krasst på at noen bruker det. Å sette barnet der i korte perioder skader ikke, det er ikke anbefalt fordi det kan være skadelig om barnet sitter i den for lenge som f eks hver eneste dag, halve dagen. Da får ikke ungen brukt musklene sine slik de skal for de stolene gjør ikke akkurat at dem får trent verken balanse eller styrke.. 

Og så angående selve temaet: anbefaler som flere her sier å kjøpe sånn gåvogn med lys og knapper, den kan barnet underholdes med lenge. Ikke minst aktivitetsbord, er også veldig fint, da trener dem på å stå og holde blansen etterhvert 

Anonymkode: 35915...bf1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å sette barnet i en hoppestol/gåstol slik at man kan sette seg ned og spise middag har ikke ødelagt noen barn. 

Du får sette deg inn i hvorfor det er frarådet, før du kommenterer krasst på at noen bruker det. Å sette barnet der i korte perioder skader ikke, det er ikke anbefalt fordi det kan være skadelig om barnet sitter i den for lenge som f eks hver eneste dag, halve dagen. Da får ikke ungen brukt musklene sine slik de skal for de stolene gjør ikke akkurat at dem får trent verken balanse eller styrke.. 

Og så angående selve temaet: anbefaler som flere her sier å kjøpe sånn gåvogn med lys og knapper, den kan barnet underholdes med lenge. Ikke minst aktivitetsbord, er også veldig fint, da trener dem på å stå og holde blansen etterhvert 

Anonymkode: 35915...bf1

Ingen som eier slike ting, klarer å bruke de lite. De kjøper og prøver å overbevise andre rundt seg, vi skal nesten ikke bruke det. Vel, ungene bor som oftest oppi de. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen som eier slike ting, klarer å bruke de lite. De kjøper og prøver å overbevise andre rundt seg, vi skal nesten ikke bruke det. Vel, ungene bor som oftest oppi de. 

Vi kjøpte den fordi barnet hadde kolikk (mye gråting helt til 10-11mnd alderen) og barnet var konstant misfornøyd om vi ikke bar rundt på henne hele hennes våkne tid. Sov kun i bæresele frem til 8 måneder. Med denne kunne jeg dusje i 10 minutt og spise en middag på 10 minutt. Ikke tro at barnet hadde ønsker om å være oppi den noe lengre tid enn det uten at den protesterte høylytt. De små 10 minuttene var likevel verdt det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er en i barselgruppen som har et slikt aktivitetssenter, og en som har en gåstol til å stå oppi, av typen som ikke er anbefalt, og jeg er rimelig sikker på at ingen av dem bruker det mye. Ikke har de prøvd å overtale meg til å skaffe noe av det heller. Og begge disse barna er tidligere ute motorisk enn min datter. Jeg har ikke sett noen andre bruke det veldig mye, utover fetteren min, som jeg husker bodde i en gåstol for 15 år siden. 

Jeg hadde heller kjøpt bord, eller en annen type aktivitetsleke som ikke innebar å putte babyen oppi. Men jeg har hatt to veldig rolige barn som har trengt mye tid på gulvet for å øve på motoriske ferdigheter fordi det gikk sakte framover, og det har aldri vært noe problem å få spist, dusjet osv. 

Anonymkode: 4e540...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...