AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Del Skrevet 5. mars 2021 Har en baby på 7 mnd, førstegangs. Lager en del av maten han får selv. Tenkte for første gang å lage en middagsporsjon, da en rett med bla mais. Har lest at babyer ikke skal ha salt. I maisboksene på butikken er det tilsatt salt i alle typene (kun vært på REMA). Det er jo ikke kjempestore mengder i hver porsjon, men lurte likevel på om noen vet om det er greit å gi? Finnes visst en mais uten salt på meny e.l, men har ikke det i nærheten her.. Jeg har hørt at det er greit å gi vanlig meierismør, altså at man ikke må kjøpe den typen uten tilsatt salt. Så da er det kanskje greit å gi mais med salt og? Noen som vet noe om dette? Anonymkode: 6f4d8...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Del Skrevet 5. mars 2021 Leverpostei og kaviar har jo masse salt. Ikke stress så mye. Du skal bare ikke salte maten. Anonymkode: 87475...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leverpostei og kaviar har jo masse salt. Ikke stress så mye. Du skal bare ikke salte maten. Anonymkode: 87475...832 Takk for svar. JEg hadde ikke tenkt på det selv, men i oppskriften stod det "mais uten salt". Derfor jeg spurte, ikke fordi jeg er spesielt stressa 🙂 Anonymkode: 6f4d8...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Del Skrevet 5. mars 2021 Du skal jo skylle maisen først uansett, så om det er litt salt i laken er det ikke noe problem Anonymkode: c45f1...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Del Skrevet 5. mars 2021 Ingen problem kan evt skylle maisen ettersom det er laken som inneholder salt. Man skal ikke tilsette salt i mat baby får, men at det er litt salt i maten fra før gjør ingenting når det er snakk om små mengder makrell i tomat feks har jo salt i seg og det er jo vanlig å ha på skiven til små barn. Jeg var på babymatkurs da min var liten og hun sa det så fint som at "Ingen babyer dør eller blir syke av saltforgiftning for det skal ganske store mengder til". Selvfølgelig skal man ikke med vilje salte maten eller gi de potetgull.. men som sagt i små mengder går det helt fint Anonymkode: c0e2d...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #6 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skal jo skylle maisen først uansett, så om det er litt salt i laken er det ikke noe problem Anonymkode: c45f1...f67 Skylle maisen? For en merkelig ting å gjøre 😅 Anonymkode: acdc8...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skylle maisen? For en merkelig ting å gjøre 😅 Anonymkode: acdc8...cab Det hender det jeg gjør, for å få vekk «hermetikksmaken». Det er helt avhengig av hva jeg skal bruke maisen til. Anonymkode: 8b68b...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Del Skrevet 5. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Skylle maisen? For en merkelig ting å gjøre 😅 Anonymkode: acdc8...cab Alt som ligger i lake skal skylles. Da slipper du mye luft i magen. En liten funfact Anonymkode: c45f1...f67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alt som ligger i lake skal skylles. Da slipper du mye luft i magen. En liten funfact Anonymkode: c45f1...f67 TS her. Dette visste jeg ikke, men jeg endte med å skylle maisen likevel da jeg følte jeg da også skylte bort noe av saltet. Anonymkode: 6f4d8...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen problem kan evt skylle maisen ettersom det er laken som inneholder salt. Man skal ikke tilsette salt i mat baby får, men at det er litt salt i maten fra før gjør ingenting når det er snakk om små mengder makrell i tomat feks har jo salt i seg og det er jo vanlig å ha på skiven til små barn. Jeg var på babymatkurs da min var liten og hun sa det så fint som at "Ingen babyer dør eller blir syke av saltforgiftning for det skal ganske store mengder til". Selvfølgelig skal man ikke med vilje salte maten eller gi de potetgull.. men som sagt i små mengder går det helt fint Anonymkode: c0e2d...fc9 TS her. Takk, det høres jo fornuftig ut det du skriver 🙂 Anonymkode: 6f4d8...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Del Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skylle maisen? For en merkelig ting å gjøre 😅 Anonymkode: acdc8...cab Alt i lake skal skylles. Det har konservert maten, og inneholder stoffer som nå skal skylles bort. TS - kjøp ferske maiskolber, det smaker mye bedre. Større dagligvarebutikker, eventuelt innvandrerbutikker med grønnsaker, har. Og om du ikke finner går hermetisert (skylt) mais helt fint det og. Anonymkode: e7085...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå