Gå til innhold

Hvor mye hadde du/dere i egenkapital ved kjøp av bolig på 30 mil?

Anbefalte innlegg

Gjest Lasox
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og da minst fem millioner i fast årlig inntekt. Så bonus etc teller ikke...

Hvordan sparer dere de 550k? Med mindre dere er sykt gode på aksjer, så kommer markedet til å løpe fra dere. Verdistigning skjer jo relativt jevnt, så 30 mill boligen i Oslo kommer til å stige MYE mer enn 3 mill boligen deres. Dere burde heller håpe på et krakk sånn sett. Høres ikke ut som at dere er smarte nok til å få gjennomført planen, men lykke til.

Anonymkode: 03234...76b

Flere av dem har vellykkede bedrifter, tjent gode penger på det. Jobbet hardt. Hatt passive inntekter utenom hovedjobben slik som for et eksempel leieinntekter. Vært heldig med å være med på oppgangen av boligmarkedet og aksjemarkedet ved siden av det. Flere av de jeg kjenner har flere hus som ekstra inntekt, og med oppgangen av boligmarkedet så tjener dem på det også. De som har vært med fra 1990 på boligmarkedet og aksjemarkedet har det nesten ikke vært mulig å tape penger. Da blir det raskt veldig mye penger. 

Tenker selv på å starte opp noe eget når pandemien er over, men uaktuelt slik situasjonen er nå siden man ikke får vært med på støtteordningene dersom kommunen(e) blir stengt.

Risikoen er for høy for å få stengt dørene på rimelig kort tid når man må betale 14 dagers lønn til de permitterte, husleie til "tomme" lokaler og uten inntekter. Støtteordningene kommer skjevt ut. Svært få som tørr å åpne bedrifter i disse dagene og det ødelegger for markedet.

Endret av Lasox
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Statusjag ❤️

Anonymkode: b75cb...8e1

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2021 den 11.26):

Beklager, men dersom du må spare så lenge for å kunne kjøpe et hus til 30 mill, så har du ikke råd til å eie det.

Jeg har vokst opp i dette miljøet, og slike mennesker sparer ikke til hus til 30 mill.

Da jeg giftet meg, ville pappa ta ut et utbytte fra familiebedriften for å kjøpe oss en enebolig i nabolaget deres. Jeg trives ikke i det miljøet, så jeg takket nei, så da betalte han heller lånet vi hadde på leiligheten vår på østkanten. Tro meg, hus til 30 mill er ikke noe man sparer til, så det er nok bedre å kjøpe noe dere har råd til.

Anonymkode: c0b7f...9e9

Helt korrekt ! Vi som bor i de virkelige dyre boligene har ikke spart, vi har tjent nok til å kjøpe. Bolig utgjør en mindre andel av formuen og lav kostnad av inntekten.  Så hadde nok vært bedre å investere de pengene i noe som ga god avkastning og reinvestere avkastningen til du kommer på et nivå hvor du slipper å tenke på å låne.

Anonymkode: 2d03f...f7a

AnonymBruker
Skrevet
On 3/5/2021 at 11:16 AM, AnonymBruker said:

😂 tror du folk her inne har råd til et hus på 30 millioner?

Anonymkode: 6adc5...f62

Nei det tror ikke jeg heller

Anonymkode: c2e53...329

Skrevet

Så mange her på kg med boliger for tosifrede millionbeløp og millioninntekter... interessant.😂 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, HenrikML said:

Så mange her på kg med boliger for tosifrede millionbeløp og millioninntekter... interessant.😂 

Rar reaksjon.

Anonymkode: ae47b...232

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Rar reaksjon.

Anonymkode: ae47b...232

veldig rar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...