Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i et parforhold, endel problemer. Har barn sammen og en liten en på veg. Har det hjulpet med samtale? 

Anonymkode: 8f44e...043

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjorde ting verre. Terapeuten var håpløs. Vi sluttet etter få timer. Forholdet var i den verste krisen etter den såkalte terapien. 

Anonymkode: d0f48...509

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hørt flere si det ikke hjelper.. men har ikke testet selv, så vet egentlig ikke.. 

Anonymkode: 7b491...615

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde terapi der en stund for mange år siden. Det hjalp greit nok der og da, fikk satt ting på plass og ryddet litt opp i div. som lå og ulmet under overflaten. 

Vi ble likevel skilt til slutt, men i stedet for å skilles i full krig når sønnen vår var 1 år så skiltes vi som tilnærmet venner nå som han er 7 år. Og det tror jeg egentlig har vært positivt for alle parter. 

Anonymkode: 2c9aa...719

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kan hjelpe, men det kommer litt an på terapeuten og kjemien.

Det største problemet er overbelastede familievernkontor. Vi måtte vente 2 måneder på første time, og når vi hadde vært på den var det en hel måned til neste.

Anonymkode: ed333...224

• Liker 1
Skrevet

Hvis ikke det hjelper så kan man jo prøve å gå til parterapeut, hvis det er paret som har problemer.

AnonymBruker
Skrevet
WhiteSwan skrev (20 minutter siden):

Hvis ikke det hjelper så kan man jo prøve å gå til parterapeut, hvis det er paret som har problemer.

Det er parterapeuter som tilbys på familievernkontoret.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
WhiteSwan skrev (35 minutter siden):

Er det vi skal prøve, ved familievernkontoret 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, prøvde parterapi i ca 1 år via fvk.. og er virkelig ikke sammen med fyren lenger. Var helt håpløst for vår del. Hadde trodd det skulle hjelpe til å kunne løse problemer men nope.. 

Anonymkode: c80f4...559

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, prøvde parterapi i ca 1 år via fvk.. og er virkelig ikke sammen med fyren lenger. Var helt håpløst for vår del. Hadde trodd det skulle hjelpe til å kunne løse problemer men nope.. 

Hva var problemet mellom dere da? Hvorfor du ka det ikke? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Vi har vært før, og det hjalp litt. Er på en ny runde nå, men jeg er litt mer tvilsom denne gangen. Jeg tror fvk kan hjelpe, men begge i paret må ville det selv. Og må ville det nok til å faktisk gjøre en helhjertet innsats. Den delen kan ikke de gjøre så veldig mye med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva var problemet mellom dere da? Hvorfor du ka det ikke? 

Vi fungerte ikke som et par. To små barn, lite hjelp i han. Narsissist dritt, etter min mening. Terapeuten prøvde å få han til å innse sin oppførsel mot meg/barna men det gikk ikke. Så det var nok ikke helt vår greie. Og jeg følte vel gjerne at terapeuten prøvde å være vår venn istedenfor vår terapeut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er i et parforhold, endel problemer. Har barn sammen og en liten en på veg. Har det hjulpet med samtale? 

Hjalp vel litt, men jobben gjør man jo selv. 

Anonymkode: 26da0...311

AnonymBruker
Skrevet

Hjalp hos oss. Var fint å ha en 3.person som kunne se ting objektivt og forklare når vi ikke klarte kommunisere.

Trodde oppriktig at vi skulle gå fra hverandre, men nå er vi på et mye bedre sted 😊

Anonymkode: 180e8...767

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hjalp hos oss. Var fint å ha en 3.person som kunne se ting objektivt og forklare når vi ikke klarte kommunisere.

Trodde oppriktig at vi skulle gå fra hverandre, men nå er vi på et mye bedre sted 😊

Anonymkode: 180e8...767

Samme her.

Jeg vil kalle personen for en tolk fremfor terapeut. 

Anonymkode: f9f29...bea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd i flere år med mekling, rådgiving og parterapi. Fungerte ikke for oss for den andre parten var ikke samarbeidsvillig. 
Skal det fungere må man gå inn for å jobbe med ting. Hvis ikke blir det nok en plass å krangle på. 

Anonymkode: e76a0...605

AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Jeg har mer grinete da jeg ut derifra enn da jeg gikk inn. "Terapeuten" eller hva rollen kalles var udugelig. 

Anonymkode: 06dda...72d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. 

Anonymkode: f5cab...a1d

AnonymBruker
Skrevet

Vi var bare to timer der før vi fant ut at det ikke kom til å funke for oss.. Vi er begge veldig interessert i å få det til å fungere, så vi prøver nå "VI-appen".. 🙈

Anonymkode: 442f6...618

AnonymBruker
Skrevet

Het hjalp det ikke. Eksmannen var helt bestemt på at han ikke ville, til tross for at avtalen var at vi skulle prøvde parterapi før skilsmisse pga barna. Han var heller ikke ærlig under samtalene, la alt over på meg. Jeg var jo så fortvilet og lei meg og sa ikke noe på det. Viser seg at han hadde funnet en annen. 

Så for oss hjalp det ikke, men det er ikke familievernkontoret sin skyld. Eksmannen var ikke villig til å gjøre noe i terapien. Jeg var for lei meg til å skjønne at alt han sa var løgn, jeg reagerte på veldig mye av det, men tenkte det sikkert var sånn. 

Kanskje det funker om begge parter er innstilt på det. Det gjelder jo all terapi. Nytter ikke å gå til psykolog f.eks og ikke si noe, da blir ingenting endret

Anonymkode: 75e8f...f73

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...