Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På papiret er alt bra, god avstand i alder mellom første barnet osv. Men forrige graviditet og barselperiode var så tøff og parforholdet vårt slet veldig under disse årene.

Er gravid igjen og ser at vi fort kan falle tilbake dit, men denne gangen går det utover første barnet. 

Jeg ville egentlig ikke ha flere barn. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 07ab7...153

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Er barnet uønsket kan du alltid ta abort. Å ikke ville er en god nok grunn til å fjerne fosteret. Ha to små barn er tungt, selv om det er verdt det for mange. 

Anonymkode: 9680e...6c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå blir Erna glad

Anonymkode: 47e46...49c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er barnet uønsket kan du alltid ta abort. Å ikke ville er en god nok grunn til å fjerne fosteret. Ha to små barn er tungt, selv om det er verdt det for mange. 

Den andre er ikke veldig liten

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble du gravid hvis du ikke vil bli gravid?

Anonymkode: ef717...bfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alltid man vet hva man vil her i livet, kompis

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da tar du abort da

Anonymkode: b3732...3f1

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Prevensjon kan svikte. :) 

TS: Helt opp til deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den andre er ikke veldig liten

Irrelevant egentlig. Man kan ta abort om man ikke vil ha barnet uansett. Men på noen områder blir det jo enklere om nr1 klarer seg mer selv og kan hjelpe litt til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (1 time siden):

Prevensjon kan svikte. :) 

TS: Helt opp til deg.

nja, det gjør ikke det om du bruker rett 

Anonymkode: e276b...c5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spiller vel forsåvidt ingen rolle om det er selve prevensjonen eller brukerene som har gjort feil? Men det er rom for feil, og det er mulig å løse det med en abort om Ts vil det. 

Anonymkode: 91556...56f

• Liker 1
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Åh? Kan du svare meg på hvorfor jeg sitter nå gravid etter å ha brukt p-piller? Aldri glemt og tatt nøyaktig samme tid hver kveld. Hadde også alarmklokke for sikkerhetsskyld. 

Uansett: Ingen prevensjon er 100% sikkert. Kvinner har blitt gravid med p-stav, spiral, etc. Til og med sterilisering er ikke 100% sikkert. 

TS er uønsket gravid og dersom hun velger abort så er det helt forståelig. 

Endret av Kenelz
  • Liker 3
Skrevet

Det er helt innafor å ta abort om det er det beste for din familie. Hoved pri burde være barnet som allerede er her og hva som gagner det mest.

Lykke til med beslutningen! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da er jeg spent på hvilken typer brukerfeil du mener de som blir gravide med spiral har gjort?

Anonymkode: 5fcd0...9df

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig. Et barn fortjener et søsken senere i livet når foreldrene trenger hjelp. Men alt er opp til deg selvfølgelig.

Anonymkode: dc10b...1bd

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vanskelig. Et barn fortjener et søsken senere i livet når foreldrene trenger hjelp. Men alt er opp til deg selvfølgelig.

Anonymkode: dc10b...1bd

Man får jo ikke barn lengre for egen vinning når man har blitt eldre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er jeg spent på hvilken typer brukerfeil du mener de som blir gravide med spiral har gjort?

Anonymkode: 5fcd0...9df

rart da at jeg som er 38 aldri har blitt uplanlagt gravid. Det blir man ikke om man passer på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

rart da at jeg som er 38 aldri har blitt uplanlagt gravid. Det blir man ikke om man passer på. 

🙄

Du kan ikke sannsynlighetsberegning? Prevensjon vil, med riktig bruk, være over 99 prosent sikkert. Det vil si at de aller fleste (da tydeligvis inkludert deg) ikke blir gravide, men at noen, under ett prosent, faktisk blir det. 

Litt rart at du som er 38 år ikke forstår noe så basic.

Anonymkode: 98d86...301

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi sleit veldig sist med første. Kolikk, lite søvn, dårlig søvnmønster... Da mini var rundt 1 trodde jeg at jeg var gravid igjen. Jeg hadde tatt abort fordi jeg på det tidspunktet var så psykisk nedbrutt og sliten at jeg mest sannsynlig hadde blitt innlagt om jeg hadde gjennomført nok et svangerskap da. Det var heldigvis hormoner i ubalanse og ikke graviditet. Nå er mini nærmere 5 og jeg er gravid på ny. Det var planlagt og jeg følte det var nå eller aldri. Mannen min ville ha 2 barn, men jeg har holdt tilbake. Jeg ser på den kommende perioden som noe jeg bare må komme meg forbi og håper bli bedre enn sist. Jeg er ikke overentusiastisk, men prøver å tenke at det kommer til å gå bra... poenget er at jeg skjønner veldig godt hvordan du har det og føler det. Nå vet jeg ikke hvor gammel din første er, men det hjelper for min del å tenke at førstemann er ferdig med vanskelige ting som smokk og bleier og er forholdsvis selvstendig på dagtid. Prøver å ikke tenke på at søvnen aldri har blitt bra med nummer 1 som våkner x antall ganger om natten og er veldig vanskelig å legge...

Anonymkode: 81246...24f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...