Petronella83 Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 (endret) Jeg er 39 år, og har endelig funnet mannen i mitt liv etter mange år alene. Vi ønsker oss barn, og er i gang med å prøve, men jeg er livredd for at jeg er blitt for gammel. Har gått på p-piller i mange år, og sluttet i høst (oktober), men har kun hatt mensen to ganger etterpå. Og er ikke blitt gravid, til tross for at vi har hatt sex nesten hver dag. Er det noen andre som har opplevd noe lignende, og som har blitt gravide til slutt? Hvor lang tid tok det? Endret 5. mars 2021 av Petronella83
Petronella83 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #2 Skrevet 5. mars 2021 Jeg skrev visst denne i feil kategori - beklager!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Umulig å si. Du vil sikkert få mange svar som sier at de ble gravid med en gang. Men dersom det lar vente på seg for deg ville jeg oppsøkt gynekolog ganske snart egentlig. Er mye hjelp man kan få men denne hjelpen er mest effektiv des raskere man begynner. Siden du ikke har barn eller vært gravid før vet du jo heller ikke om du kan ha skjulte hinder som eksempelvis endometriose , myomer, pcos , få eller dårlig eggkvalitet eller lignende. Både endo, myomer , pcos og amh (antall egg) kan sjekkes hos gynekolog. Så jeg vil tipse om å oppsøke gynekolog , og få en sjekk og realistisk vurdering, samt at evt mannnes sperm testes. Anonymkode: 8f551...748 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 Lykke til i massevis 🍀💚 Jeg er også 39, og vi har startet prøvingen. Fra før har vi en 7 åring, som snart bli 8. Så det er jo endel år siden sist. H*n satt på første forsøk, nr 2 ser det dog ut som vi må ha litt mer tålmodighet med 😅 Vi har ikke startet prosessen før jeg ble 39, og jeg plutselig innså at jeg faktisk blir 40 om et år og altså ikke på magisk vis blir yngre🙈 Anonymkode: e86a2...54f
Petronella83 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2021 Takk for svar!😊 Ja, det er jo veldig individuelt, noen blir jo gravide på et blunk, mens for andre tar det lang tid. Så jeg skrev vel egentlig bare for at jeg ikke skal miste håpet helt😇 Jeg var hos gynekolog i fjor sommer, og da hadde jeg god eggbeholdning, og ikke endo, pcos eller noe annet som skulle være til hinder for å bli gravid. Har vært hos fastlegen også, og hun var positiv. Så jeg må vel bare smøre meg med tålmodighet.. Mannen har to barn fra før, og har «gode svømmere»😜
Petronella83 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2021 Takk det samme til deg! Håper dere lykkes nå også!😊😍 Jeg ble sammen med mannen for to år siden, og tenkte da at jeg hadde goood tid. Men nå i det siste har klokka begynt å tikke umåtelig fort!😞🙈 Burde jo egentlig bare begynt så fort som mulig, men så er det liksom noe med å nyte den kjærestetida og sånn også da..😇 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Jeg slet med å bli gravid da vi prøvde. Sto i med eggløsningstester, kontakt med Russland og klinikken der, var et styr. Da vi bestemte oss for å ta en pause og bare kose oss uten å tenke på dette prøvestyret ble jeg gravid med en gang ☺️ 40år og sitter med verdens fineste baby i armene ❤️ Men det skal også sies at vi sjekket oss på klinikk, mannen hadde god sædkvalitet og jeg hadde normalt med egg osv, så alt slikt var i orden. Anonymkode: 32284...054 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 Det er titalls tråder om folk som har blitt gravide langt inn i 40-årene. Kan du ikke heller LESE i dem fremfor å tro at du er for sent ute når du bare er 39 år. 🤦🏼♀️ Anonymkode: ad02e...4d3
Petronella83 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg slet med å bli gravid da vi prøvde. Sto i med eggløsningstester, kontakt med Russland og klinikken der, var et styr. Da vi bestemte oss for å ta en pause og bare kose oss uten å tenke på dette prøvestyret ble jeg gravid med en gang ☺️ 40år og sitter med verdens fineste baby i armene ❤️ Men det skal også sies at vi sjekket oss på klinikk, mannen hadde god sædkvalitet og jeg hadde normalt med egg osv, så alt slikt var i orden. Anonymkode: 32284...054 Så godt å høre!!😍😍 Gratulerer!❤️ Det er jo helt fantastisk. Hørtes slitsomt ut med alt det styret ja, og det er jo det jeg helst vil unngå. Så jeg har tenkt det samme helt til nå, at jeg ikke skal stresse, men begynner som sagt å bli litt utålmodig når det ikke skjer noe. Men skal prøve å ikke tenke så mye på det😊 1
Petronella83 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #10 Skrevet 5. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er titalls tråder om folk som har blitt gravide langt inn i 40-årene. Kan du ikke heller LESE i dem fremfor å tro at du er for sent ute når du bare er 39 år. 🤦🏼♀️ Anonymkode: ad02e...4d3 Jeg skjønner ikke hvorfor du føler en trang til å kommentere dette. Hvis du ikke har noe hyggelig å si, kan du ikke heller bare la være? Gjør det DEG noe personlig at jeg har laget en ny tråd om dette? Hva om jeg har lest mange sånne, men ikke følt at jeg har fått nok svar? Det er så utrolig unødvendig å skrive sånne kommentarer. Endret 5. mars 2021 av Petronella83 15
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 Jeg er ikke 39, men 37. Jeg har to barn som jeg fikk i 20-årene, og opplevde at det tok mye lengre tid å bli gravid denne gangen. Når man er over 35, så anbefales det vel å gå til legen hvis man ikke har blitt gravid på et halvår. Så dere får prøve litt til og så kanskje oppsøke hjelp? Ellers så er det normalt at det tar lengre tid når man er eldre! Jeg mistet litt motet når det tok mye lengre tid enn med de to første, men plutselig så satt den! Jeg tok eggløsningstester hver måned også og passet på å ha sex rundt eggløsning og allikevel gikk det ikke, men så den måneden jeg ikke tok noen eggløsningstest og tenkte at kanskje man like gjerne kunne vente litt så satt den plutselig! Anonymkode: ae057...8a3 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 22 minutter siden, Petronella83 said: Jeg skjønner ikke hvorfor du føler en trang til å kommentere dette. Hvis du ikke har noe hyggelig å si, kan du ikke heller bare la være? Gjør det DEG noe personlig at jeg har laget en ny tråd om dette? Hva om jeg har lest mange sånne, men ikke følt at jeg har fått nok svar? Det er så utrolig unødvendig å skrive sånne kommentarer. Nei, jeg er bare overbærende fordi det tydelig ikke nytter. Vil tro at særs mange er satans drittlei å se ørten tråder om «er jeg for gammel når jeg er 25/30/35/40 etc?» Gi meg styrke. Anonymkode: ad02e...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 For øvrig, om du må gå på et forum for å spørre om du skal prøve å bli gravid, da er du ikke voksen. Dette er noe voksne folk finner ut av selv. Anonymkode: ad02e...4d3 1
Oida Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg er bare overbærende fordi det tydelig ikke nytter. Vil tro at særs mange er satans drittlei å se ørten tråder om «er jeg for gammel når jeg er 25/30/35/40 etc?» Gi meg styrke. Anonymkode: ad02e...4d3 Er det noen som tvinger deg til å gå inn på de ørten trådene? 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #16 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For øvrig, om du må gå på et forum for å spørre om du skal prøve å bli gravid, da er du ikke voksen. Dette er noe voksne folk finner ut av selv. Anonymkode: ad02e...4d3 Ja, sånn i motsetning til alle andre tråder på dette forumet, som omhandler tema man kun finner på forum. Anonymkode: 4182b...524
Petronella83 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #17 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, jeg er bare overbærende fordi det tydelig ikke nytter. Vil tro at særs mange er satans drittlei å se ørten tråder om «er jeg for gammel når jeg er 25/30/35/40 etc?» Gi meg styrke. Anonymkode: ad02e...4d3 Men kjære vene, hvorfor gidder du å være på disse forumene da?? Jeg ser også mange tråder som ikke er interessante for meg, men da klikker jeg meg bare ikke inn på dem. Det er ikke verre enn det. 4
Petronella83 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #18 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): For øvrig, om du må gå på et forum for å spørre om du skal prøve å bli gravid, da er du ikke voksen. Dette er noe voksne folk finner ut av selv. Anonymkode: ad02e...4d3 Nok en unødvendig kommentar. Jeg har ikke spurt om jeg skal prøve å bli gravid. Jeg har spurt om noen kan fortelle meg om sine erfaringer med å bli gravid i samme alder som meg. Jeg tror det er trygt å si at jeg er godt voksen når jeg er 39 år. Igjen - hvis du ikke har noe hyggelig å si, så la heller vær. Du vet ikke noe om personen som sitter bak innleggene, og bør spare deg for nedlatende kommentarer. 3
Petronella83 Skrevet 5. mars 2021 Forfatter #19 Skrevet 5. mars 2021 Flamme skrev (26 minutter siden): Masse lykke til ❤ Tusen takk😍😍
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #20 Skrevet 5. mars 2021 Uavhengig av alder kan det ta litt tid. Jeg var 32 og det tok nesten et år før den satt. Sjekket oss begge og alt var bra. Den satt den ene måneden vi kun hadde sex en gang rundt eggløsning, og ikke de andre månedene hvor vi hadde sex hver dag😅 Anonymkode: dce0e...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå