Gå til innhold

Jeg må flytte fra stort hus til liten leilighet. Trenger litt hjelp med hvordan velge hva man tar med seg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte fra 200kvm til 70kvm, med barn. Jeg forstår jeg må kvitte meg med det meste.

Har dere tips til hvordan jeg effektivt og systematisk velger ut hva jeg skal ha med meg og hva som må kvittes med? Hvordan klare uten alt for mye følelser og velge ut med hard hånd?

Selge/gi bort på Finn? Hvordan funker det? Har aldri prøvd finn. 

Anonymkode: db07c...82c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon, og kommer til å leie et lager i en periode. Ellers gir jeg bort/kaster/selger ting som aldri brukes, som vi ikke har tilknytning til eller som er for store og upraktiske. Det blir en kjempejobb!

Anonymkode: 7000c...6da

AnonymBruker
Skrevet

Lag deg en liste.

Ting som du vet at du vil selge/gi bort på en liste.

Ting du er usikker på, på en annen liste.

Ting du bare er nødt til å ha med deg på en tredje liste.

Om det er vonde minner knyttet til enkelte møbler eller gjenstander kan det fint legges ut på finn.

Og så må man sjekke om det virkelig er plass til møblene ved å måle plassen man var tenkt å ha møbelet. Noen ganger kan et møbel være for stort og da er det ingen vits i å dra det med seg. Man kan evt sette det i boden om man virkelig må beholde møbelet.

Det kan være enklest å begynne med det du vet at du ikke vil ha med deg. Gi bort eller selg, og når du er kommet i gang med det, kan det gjøre det enklere å finne ut av de tingene du først var usikker på.

Anonymkode: 8e662...139

• Liker 1
Skrevet

Du må nesten være hard mot deg selv. Hva er det du egentlig trenger? Har du brukt klærne de siste årene? Har du plass til alle hobbysakene?
IKKE legg følelser i ting. Ja, du kan ha noen ting etter avdøde osv, men ikke tenk at du må spare på den vasen for den hadde farmor..
Trenger du alle kjøkkentingene? Har du flere av hver?

Spill kan man organisere på en annen måte (zip poser).

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært i den situasjonen. Det er en prosess å kunne kvitte seg med mye av det du har spart på og tenker er kjekt å ha en dag. 

Begynte med å kaste det som var ødelagt og uten verdi. Så tok jeg alt jeg hadde dobbelt av (hadde to stuer og mange rom) og la ut for salg eller gies vekk. Det ble lettere etterhvert fordi det var så mange som ble så glad for å få eller kjøpe billig det jeg la ut. Ingenting er for smått eller tullete å legge ut. Utrolig hva noen kan ha bruk for og setter pris på. Sitter igjen med så mange gode minner om møter med hyggelige folk av alle slag, og er nesten litt lei meg for at jeg er ferdig. 

Og følelsen av å bli lettere og lettere, nesten som om tingene egentlig hadde vært ekstra kilo på meg selv om du skjønner, det var også veldig godt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lei bod. 
Gi videre gamle slektsklenodier og annet du har arvet, til dine søsken og deres barn. Men ta vare på de tingene som dine barn vil ha.

Anonymkode: 550a9...f80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...