Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I det siste har jeg opplevd å få veldig dehydrert hud, som gjør at all sminke ser veldig lite flatterende ut på huden. 

Helt siden jeg var ung har jeg hatt fet hud og jeg slet i mange år med hormonell akne. Det bedret seg da hudlegen min satte meg på isotretinoin og ba meg droppe alle produkter med olje.

Etter at jeg fikk barn endret huden min seg. Den har blitt veldig dehydrert, og jeg sliter med å finne produkter som passer.

Jeg er for øyeblikket gravid igjen og har derfor strippet hudpleien ned til det minimale, så jeg bruker bare Caudalie Instant Foaming Cleanser og Clinique Moisture Surge til hverdags, samt en mekanisk skrubb fra Clinique en gang i uken.

Jeg vurderer å kjøpe Dream Tint Tinted Moisturizer fra Jane Iredale, men er litt usikker på om den ser naturlig ut? Er også redd for at den lyseste fargen er for mørk for meg. Sliter veldig med å finne en passende, oljefri concealer... Har også lyst på en oljefri kremblush, men det er vanskelig å oppdrive. 

Er det noen som har gode tips? 

Anonymkode: 6fe76...768

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jane Irendale Amazing Base Loose Mineral Powder- verdens beste mineralpudder, anbefales:)

Anonymkode: 97483...ae7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I det siste har jeg opplevd å få veldig dehydrert hud, som gjør at all sminke ser veldig lite flatterende ut på huden. 

Helt siden jeg var ung har jeg hatt fet hud og jeg slet i mange år med hormonell akne. Det bedret seg da hudlegen min satte meg på isotretinoin og ba meg droppe alle produkter med olje.

Etter at jeg fikk barn endret huden min seg. Den har blitt veldig dehydrert, og jeg sliter med å finne produkter som passer.

Jeg er for øyeblikket gravid igjen og har derfor strippet hudpleien ned til det minimale, så jeg bruker bare Caudalie Instant Foaming Cleanser og Clinique Moisture Surge til hverdags, samt en mekanisk skrubb fra Clinique en gang i uken.

Jeg vurderer å kjøpe Dream Tint Tinted Moisturizer fra Jane Iredale, men er litt usikker på om den ser naturlig ut? Er også redd for at den lyseste fargen er for mørk for meg. Sliter veldig med å finne en passende, oljefri concealer... Har også lyst på en oljefri kremblush, men det er vanskelig å oppdrive. 

Er det noen som har gode tips? 

Hvis jeg forstår deg korrekt, så har du fortsatt litt fet, men samtidig dehydrert hud? Både rensen og fuktighetskremen ser greie ut når det gjelder ingredienser, men jeg tror den skrubben er litt i tøffeste laget for en dehydrert hud. Hvis du er skeptisk til syrer, så kan du forsøke en enzympeeling i stedet. Den fungerer omtrent på samme måte som en syreeksfoliering (dvs. at den løser opp "limet" mellom de døde hudcellene) men er ennå mer skånsom. Her er noen produktforslag:

https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/peeling/enzyme-peeling/milky-moisture-enzyme-peeling-75-ml

https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/peeling/enzyme-peeling/natural-enzyme-peel--masque-ttc-fx360-120-ml

https://www.apotek1.no/produkter/nimue-exfoliating-enzyme-803172p

Du kan også vurdere et fuktserum i tillegg til dagkremen, dersom du ikke føler at den gir tilstrekkelig med fukt. 

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (7 timer siden):

Hvis jeg forstår deg korrekt, så har du fortsatt litt fet, men samtidig dehydrert hud? Både rensen og fuktighetskremen ser greie ut når det gjelder ingredienser, men jeg tror den skrubben er litt i tøffeste laget for en dehydrert hud. Hvis du er skeptisk til syrer, så kan du forsøke en enzympeeling i stedet. Den fungerer omtrent på samme måte som en syreeksfoliering (dvs. at den løser opp "limet" mellom de døde hudcellene) men er ennå mer skånsom. Her er noen produktforslag:

https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/peeling/enzyme-peeling/milky-moisture-enzyme-peeling-75-ml

https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/peeling/enzyme-peeling/natural-enzyme-peel--masque-ttc-fx360-120-ml

https://www.apotek1.no/produkter/nimue-exfoliating-enzyme-803172p

Du kan også vurdere et fuktserum i tillegg til dagkremen, dersom du ikke føler at den gir tilstrekkelig med fukt. 

Takk for utfyllende svar! Ja, det stemmer, jeg har fet og dehydrert hud.

Vanligvis bruker jeg den retinolbaserte Airol-kremen, men det utgår under graviditet og amming. Hudlegen min sier jeg også burde kutte syrer under graviditeten, spesielt AHA-syrer, og det er derfor jeg har brukt en mekanisk skrubb.

Tanken om enzympeeling har ikke slått meg før, så tusen takk for tips! Jeg skal definitivt jakte på en god, oljefri enzympeel dersom jeg får klarsignal fra hudlegen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jane Irendale Amazing Base Loose Mineral Powder- verdens beste mineralpudder, anbefales:)

Takk for tips! Hvordan er den til dehydrert hud? Jeg er redd for at et pudder vil legge seg utpå huden og se unaturlig ut, men hvordan erfarer du at den legger seg?

AnonymBruker
Skrevet

Clinique Even better refresh foundatio☺️

Anonymkode: 09285...d28

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dehydrert hud og Clinique Moisture Surge funker ikke for meg. Jeg vet den er poppis men den gjorde min hud verre, så hvis huden fortsatt føles tight og blir veldig oljete, kanskje en annen kan være rett for deg? Ikke kan jeg bruke de fleste foaming cleansere heller, så kanskje en gel cleanser og en annen krem hadde hjulpet for å balansere huden?

Anonymkode: 185ae...e3c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Takk for tips! Hvordan er den til dehydrert hud? Jeg er redd for at et pudder vil legge seg utpå huden og se unaturlig ut, men hvordan erfarer du at den legger seg?

Det er det beste pudderet jeg noen gang har prøvd, det legger seg fint på huden og ser naturlig ut.

Enkelte steder er huden min dehydrert ( vil si blandingshud ) men den jevner faktisk ut naturlig og legger seg ikke som folder. På nettet står det mye anbefalinger:)

Høres ut som reklame men det er ikke det, naturlig mineralpudder fra JI er det beste pudderet man kan få tak i, dyr men drøy i bruk. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville forsøkt å få orden på fuktbalansen i huden før du kjøper ny sminke.

Dermalogica aktive moist har mye fukt, men ingen olje. Du kan få tester der de selger produktet.

Anonymkode: aed53...b4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...