AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #81 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var jo ikke det. Du skrev jo tidligere at du følte det ble feil å betale da du for det første ikke synes det var riktig siden du da betaler for et produkt du ikke fikk, og at du for det andre ikke ville betale svart. Anonymkode: 0fb0e...e27 Nei jeg sa at å vippse privatpersoner er svart? Sa heller ikke at det ble feil, sa det var i overkant å anmelde, og at det ikke er et krav når man ikke har fått produktet. Har også skrevet «sier ikke at det ikke er rett å betale» Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #82 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å det har jeg sendt melding å spurt om? Hadde du lest hadde du sett det. Anonymkode: f443d...15b Nå må du slutte å lyve. Anonymmari skrev (2 timer siden): Sendte de også en melding etterpå med «bevis» på at resturantene har samme navn ved å ta screenshot av nummeret og stedet som kom frem når jeg søkte på navnet, og så en screenshot av den andre kebab restauranter som er her jeg bor som også heter det samme. Med en tekst under at det har skjedd en feil osv. selvfølgelig ikke deres problem, men hvordan kan jeg betale når jeg ikke har mulighet til å komme der heller? Skal ikke vippse til privatpersoner på offentlige restauranter heller da dette går under svart arbeid. Burde også gått an å tatt det på en rolig måte uten å bli sur når jeg forklarer hva som har skjedd til dem Åpenbart at du ikke har sendt melding og spurt om kontonummer, faktura eller betaling via vipps. Du har også skrevet at du ikke har sendt noen meldinger på nattestid, men i går. Nå har de selvsagt ikke åpnet. Jeg tror du må ta en kikk på det du skriver før du skriver noe mer. Bare et tips når man skal tilpasse historien etter svarene man får... Anonymkode: 916e7...67d 11
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #83 Skrevet 5. mars 2021 Drizzt skrev (Akkurat nå): Hvis dere ikke sjekker at dere bestiller fra riktig ''butikk'', så er dere ikke modne nok å bruke penger. Vi, voksne og normale, vet at vi må betale når feilen ligger hos oss. Likevel må du betale fordi det er din feil, TS, at du ikke sjekket og bestilte fra feil ''butikk''. Hvorfor mener du at ''butikken'' skal betale for din feil? Sier ikke at butikken skal betale for min feil? Sier at det er i overkant å anmelde for å ikke betale. Vi sjekket butikken med navn, men pleier vanligvis ikke å trykke inn på kartet for å sjekke adressen da den ikke sto når jeg søkte, så derfor ble det slik. Er også lett å være etterpåklok. Selvsagt kommer jeg jo til å være mer obs på dette neste gang nå Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #84 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå må du slutte å lyve. Åpenbart at du ikke har sendt melding og spurt om kontonummer, faktura eller betaling via vipps. Du har også skrevet at du ikke har sendt noen meldinger på nattestid, men i går. Nå har de selvsagt ikke åpnet. Jeg tror du må ta en kikk på det du skriver før du skriver noe mer. Bare et tips når man skal tilpasse historien etter svarene man får... Anonymkode: 916e7...67d Har ikke skrevet det nei, har tatt kontakt med dem for å høre hva som skjer. Og da forventer jeg jo at de skriver noe om betaling. Vipps, kontonummer og alt det der er det andre son har dratt inn. Men å ha tatt kontakt med dem sier seg selv at de kommer til å svare noe om betalingen hvis de svarer. Dette skjedde i går så selvsagt vet jeg at de ikke svarer om natten. Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #86 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke skrevet det nei, har tatt kontakt med dem for å høre hva som skjer. Og da forventer jeg jo at de skriver noe om betaling. Vipps, kontonummer og alt det der er det andre son har dratt inn. Men å ha tatt kontakt med dem sier seg selv at de kommer til å svare noe om betalingen hvis de svarer. Dette skjedde i går så selvsagt vet jeg at de ikke svarer om natten. Anonymkode: f443d...15b Du motsier deg selv hele tiden. Anonymkode: 916e7...67d 18
Drizzt Skrevet 5. mars 2021 #87 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som skrevet tideligere så sto det ikke at dette var i Oslo. Dette fant jeg ut da jeg trykket på kartet etterpå. Og at man dobbelsjekker før man ringer en restaurant som ligger rett nedi gata sier vell mer om deg som person. Dette skjedde jo fordi det var noe galt med posisjonen på mobilen, og resturantene heter det samme. Da er ikke det første normale mennesker tenker på «husk å sjekk adressen selv om du vet hvor restauranten ligger». Selv om jeg som sagt nå kommer til å være mer obs på det neste gang Anonymkode: f443d...15b Restauranten du bestilte fra ligger ikke nedi gata. Hvis det du skriver stemmer, at det er flere restauranter med samme navn, så burde du forstå at her må du sjekke om du ringer riktig restaurant. Det tar 5 sekunder å spørre om det er restauranten i by X. Voksne og normale mennesker sjekker at de bestiller fra riktig sted når det er flere bedrifter med samme navn i samme bransje forskjellige steder i landet. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei jeg sa at å vippse privatpersoner er svart? Sa heller ikke at det ble feil, sa det var i overkant å anmelde, og at det ikke er et krav når man ikke har fått produktet. Har også skrevet «sier ikke at det ikke er rett å betale» Anonymkode: f443d...15b Ja, du skrev at å vippse til privatperson i denne saken er svartarbeid. Gå tilbake og les dine egne innlegg. Du blir mer og mer forvirret i dine egne løgn og bortforklaringer og tåpelige forsøk på unnskyldninger. Jeg har ingen tro på at du er 20 fordi du tenker som en umoden 13-åring. Kanskje til og med helt ned til 11. Er du 20, som du hevder at du er halvparten av 40, så BØR du være moden nok å forstå at man betaler for det man bestiller også i tilfellene når varen ikke blir levert til deg fordi du bestilte fra feil sted. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sier ikke at butikken skal betale for min feil? Sier at det er i overkant å anmelde for å ikke betale. Vi sjekket butikken med navn, men pleier vanligvis ikke å trykke inn på kartet for å sjekke adressen da den ikke sto når jeg søkte, så derfor ble det slik. Er også lett å være etterpåklok. Selvsagt kommer jeg jo til å være mer obs på dette neste gang nå Anonymkode: f443d...15b Du kommer med all slags dumme unnskyldninger for å ikke betale. Til og med er frekk nok å hevde at du ikke trenger å betale når du ikke har fått varen du betaler for. Samtidig ser du bort fra faktum at du bestilte noe du fysisk ikke kan hente. Det er utelukkende din feil siden det er du som gjorde bestillingen og du som hadde ansvaret. Du må finne en måte å ordne opp med stedet så raskt som mulig og så kan du kreve pengene fra dine venninner for deres mat. 14
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #88 Skrevet 5. mars 2021 Helt og holdent din feil. Selvfølgelig sjekker man om det er riktig sted du ringer til, tar 2 sekunder ekstra. Du kan jo la være å betale, enten så blir du anmeldt eller så kommer det og biter deg i ræva en eller annen gang i livet, siden det er noe som heter Karma. Anonymkode: a37a6...653 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #89 Skrevet 5. mars 2021 Drizzt skrev (2 minutter siden): Restauranten du bestilte fra ligger ikke nedi gata. Hvis det du skriver stemmer, at det er flere restauranter med samme navn, så burde du forstå at her må du sjekke om du ringer riktig restaurant. Det tar 5 sekunder å spørre om det er restauranten i by X. Voksne og normale mennesker sjekker at de bestiller fra riktig sted når det er flere bedrifter med samme navn i samme bransje forskjellige steder i landet. Ja, du skrev at å vippse til privatperson i denne saken er svartarbeid. Gå tilbake og les dine egne innlegg. Du blir mer og mer forvirret i dine egne løgn og bortforklaringer og tåpelige forsøk på unnskyldninger. Jeg har ingen tro på at du er 20 fordi du tenker som en umoden 13-åring. Kanskje til og med helt ned til 11. Er du 20, som du hevder at du er halvparten av 40, så BØR du være moden nok å forstå at man betaler for det man bestiller også i tilfellene når varen ikke blir levert til deg fordi du bestilte fra feil sted. Du kommer med all slags dumme unnskyldninger for å ikke betale. Til og med er frekk nok å hevde at du ikke trenger å betale når du ikke har fått varen du betaler for. Samtidig ser du bort fra faktum at du bestilte noe du fysisk ikke kan hente. Det er utelukkende din feil siden det er du som gjorde bestillingen og du som hadde ansvaret. Du må finne en måte å ordne opp med stedet så raskt som mulig og så kan du kreve pengene fra dine venninner for deres mat. Ja, jeg har skrevet flere ganger at å vippse privatpersoner er svart arbeid? Vet ikke hvorfor du tar opp det en gang. Du siterte der jeg skrev noe lignende «nei sa at å vippse privatpersoner er svart?» så hvor får du fra at jeg sier det ikke er svart der? Å det jeg mente var at jeg ikke visste at det var flere bedrifter som hadde det navnet da jeg trodde det var lokalt, og at derfor sjekket jeg ikke opp hvor det var, hadde jeg visst at det fantes en med samme navn i blant annet Oslo hadde jeg jo sjekket det opp. Har heller kke hevdet at jeg ikke skal betale, har skrevet «kan ikke kreve penger når man ikke har fått produktet». Har heller ikke skrevet at jeg er halvparten av 40...? Men ligger rundt der, men hvor du får det fra vet ikke jeg. Så før du beskylder andre for å ikke ha lest så bør du lese selv. Anonymkode: f443d...15b
Amberleaf Skrevet 5. mars 2021 #90 Skrevet 5. mars 2021 Det er veldig vanlig at bedrifter har bedriftsVipps som da går inn i regnskapet til bedriften. Så da kan du slappe helt av når det gjelder påstanden om svart arbeid. Men siden du er så opptatt av å ikke overføre `svarte penger`: Hva er verst, at det muligens kan bli unnlatt og betale skatt eller å svindle?? Det er jo faktisk det du har gjort. Håper du blir anmeldt! 18
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #91 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt og holdent din feil. Selvfølgelig sjekker man om det er riktig sted du ringer til, tar 2 sekunder ekstra. Du kan jo la være å betale, enten så blir du anmeldt eller så kommer det og biter deg i ræva en eller annen gang i livet, siden det er noe som heter Karma. Anonymkode: a37a6...653 Karma er noe man tror eller ikke tror på. Å nei adressen sto ikke så jeg pleier vanligvis ikke å trykke på kartet for å sjekke det opp når jeg trodde jeg ringte rett å visste hvor stedet lå. Men som skrevet tidligere kommer jeg til å være mer nøye på det neste gang Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #92 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Problemet er at det ikke er et krav om betaling hvis kunden ikke har fått produktet. Jeg har ikke fått noe mat og har heller ikke mulighet til å hente. Da har jeg heller ikke mulighet til å betale. Mener ikke at det er rett av meg og ikke å betale, men ganske kjipt å betale for noe man ikke har fått selv om det var jeg som ringte feil. Og Som sagt går det også under svart arbeid dersom jeg vippser dem privat. Anonymkode: f443d...15b Du får kontonummeret til restauranten og betaler, dette er din feil uansett om det var en misforståelse. Du må betale. Anonymkode: 906bf...811 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #93 Skrevet 5. mars 2021 Amberleaf skrev (Akkurat nå): Det er veldig vanlig at bedrifter har bedriftsVipps som da går inn i regnskapet til bedriften. Så da kan du slappe helt av når det gjelder påstanden om svart arbeid. Men siden du er så opptatt av å ikke overføre `svarte penger`: Hva er verst, at det muligens kan bli unnlatt og betale skatt eller å svindle?? Det er jo faktisk det du har gjort. Håper du blir anmeldt! Er ikke opptatt av dette. Skrev det 1 gang og etter det har andre tatt det opp hele tiden. Har forøvrig fått et lite svar fra bedriften nå å fått et privat nummer jeg kan vippse. Så nei ikke en bedriftsvipps. Å heller ikke anmeldt. Selv om det hadde blitt henlagt uansett. Så bra at du håper på det verste for andre mennesker! Anonymkode: f443d...15b 1
Flamme Skrevet 5. mars 2021 #94 Skrevet 5. mars 2021 Hvorfoe betaler du ikke bare, så er saken ute av verden? Veldig enkelt å få faktura, kontonr eller vippsnr. 4
Amberleaf Skrevet 5. mars 2021 #95 Skrevet 5. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke opptatt av dette. Skrev det 1 gang og etter det har andre tatt det opp hele tiden. Har forøvrig fått et lite svar fra bedriften nå å fått et privat nummer jeg kan vippse. Så nei ikke en bedriftsvipps. Å heller ikke anmeldt. Selv om det hadde blitt henlagt uansett. Så bra at du håper på det verste for andre mennesker! Anonymkode: f443d...15b Er ikke opptatt av å ønske det verste for noen, men er opptatt av rettferdighet. Og dette er helt og holdent din egen feil, og selv om det er surt så må man bare ta konsekvensene og gjøre opp for seg. Endret 5. mars 2021 av Amberleaf 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #96 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke opptatt av dette. Skrev det 1 gang og etter det har andre tatt det opp hele tiden. Har forøvrig fått et lite svar fra bedriften nå å fått et privat nummer jeg kan vippse. Så nei ikke en bedriftsvipps. Å heller ikke anmeldt. Selv om det hadde blitt henlagt uansett. Så bra at du håper på det verste for andre mennesker! Anonymkode: f443d...15b Da vet du jo at de ønsker at du skal betale. Hvis du ikke er komfortabel med betalingsmåten etterspør du kontonummer. Så betaler du. Anonymkode: 916e7...67d 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #97 Skrevet 5. mars 2021 Forretningen har en veldig god sak siden ts er så smart og innrømmet alt på tlf og skriftlig på sms. Ts er en dårlig menneske som prøver å svindle hardtarbeidende folk! Anonymkode: 5792e...62f 11
Drizzt Skrevet 5. mars 2021 #98 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg har skrevet flere ganger at å vippse privatpersoner er svart arbeid? Vet ikke hvorfor du tar opp det en gang. Du siterte der jeg skrev noe lignende «nei sa at å vippse privatpersoner er svart?» så hvor får du fra at jeg sier det ikke er svart der? Å det jeg mente var at jeg ikke visste at det var flere bedrifter som hadde det navnet da jeg trodde det var lokalt, og at derfor sjekket jeg ikke opp hvor det var, hadde jeg visst at det fantes en med samme navn i blant annet Oslo hadde jeg jo sjekket det opp. Har heller kke hevdet at jeg ikke skal betale, har skrevet «kan ikke kreve penger når man ikke har fått produktet». Har heller ikke skrevet at jeg er halvparten av 40...? Men ligger rundt der, men hvor du får det fra vet ikke jeg. Så før du beskylder andre for å ikke ha lest så bør du lese selv. Anonymkode: f443d...15b OK, nå forstår jeg hvorfor du har så dårlig evne i personlig økonomi. Du husker ikke en gang dine egne innlegg. Hvem skrev alt dette? La meg hjelpe deg å huske: Selv synes jeg ikke det er verdt en politianmeldelse for å ikke ha hentet maten sin. - du politianmeldes ikke fordi du ikke henter maten, men fordi du ikke har betalt Nå er nok jeg en god del yngre enn deg også å det har kanskje noe å si - hvis det skal ha noe å si, må du ikke ha tilgang til penger og mulighet å bestille noe som helst men er ikke et krav å betale dersom man ikke har fått produktet . - hvis feilen ligger hos selger og det ikke kan sendes tilsvarende produkt som erstatning, men det er ikke ditt tilfelle Får vente ut dagen på svar, og hvis ikke jeg hører noe så lar jeg det bare passere for da er det ikke noe mer jeg kan gjøre heller - så her begår du bevisst en kriminell handling men uansett synes jeg det er i overkant mye å politianmelde dette - man politianmelder når man blir svindlet for penger, ja. Ordn opp med dem, så slipper du det Å vippse til privatpersoner går under svart arbeid jo - Nei, det gjør ikke det. Skal ikke vippse til privatpersoner på offentlige restauranter heller da dette går under svart arbeid - Nei, det gjør ikke det. Du spesifiserer i Vipps hva du betaler for. Da er ikke det første normale mennesker tenker på «husk å sjekk adressen selv om du vet hvor restauranten ligger - Jo, normale mennesker sjekker at de bestiller fra riktig sted Dette om alderen blandet jeg med en annen AB som skrev at han eller hun er halvparten av 40. Det er ingen vits i å fortsette å skrive i tråden, TS. Saken er oppklart. Du har bestilt feil og du må gjøre alt du kan for å ordne opp i dette. Det vil si å betale. Hvis de sender deg kontonummer - betaler du der. Hvis de sender deg vipps - betaler du der. Hvis de ikke kontakter deg etter 3 måneder med aktive forsøk fra din side å ordne opp, så kan du la saken ligge fordi du har prøvd lenge. Ikke gi opp etter 1 dag eller 1 uke. Da har du ikke gjort nok. Ja, det er mange sure svar her fordi du fremstår ikke som moden nok å bestille og ha betalingsevne og betalingsvilje. Så håper jeg virkelig at du har lært noe nyttig av det hele. 17
Flamme Skrevet 5. mars 2021 #99 Skrevet 5. mars 2021 Jeg kan fortelle deg hva som skjer om du bruker vipps til en av de ansatte. De kommer til å slå inn det du bestilte i kassa, uten å lage maten. Så trekker de sitt eget kort som du vippset til. Og da blir det helt riktig mtp. skatt, moms og kassasystem. 13
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #100 Skrevet 5. mars 2021 Link til kebabsjappa? Anonymkode: fbda9...a3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå