Gå til innhold

Bestillte kebab fra feil restaurant å trues med å bli anmeldt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (Akkurat nå):

Men da personen spurte hva som var problemet med å betale så var ditt første svar:

«Problemet er at det ikke er et krav om betaling når kunden ikke har fått produktet»

Og det tolker vel mange som at du ikke ville betale av den grunnen?.. 

Man kan tolke på forskjellige måter. Men det er folks meninger så ikke anklag meg for «du sa du ikke ville betale» når det er din oppfatning😊 

Anonymkode: f443d...15b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt tullete reaksjoner på folk i kommentarfeltet her. Restauranten tapte kanskje 100 kroner totalt på dette. Jeg har selv jobbet på restaurant og dette skjer i blant. Aldri tvunget dem til å betale eller anmelde av den grunn!

Anonymkode: e3ff0...fbc

TS bestilte mat til flere personer, så det var nok litt mer enn 100 kr... Vi vet heller ikke hvordan kommunikasjonen mellom TS og restauranten har vært.

Dersom de allerede er økonomisk presset pga. Corona og opplevde TS som respektløs på telefonen, kan det hende at de hadde litt lavere terskel for å nevne anmeldelse.

Det er ikke akkurat god omdømmebyging fra restaurantens side, men det er ikke sikkert at de tillegger det så mye vekt når TS er bosatt i Rogaland 😉

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Man kan tolke på forskjellige måter. Men det er folks meninger så ikke anklag meg for «du sa du ikke ville betale» når det er din oppfatning😊 

Tja, det skal mye til å misforstå den setningen så å skylde det på som «det er din oppfatning» blir ganske feil for min del. 

Hvordan kan man misforstå «Problemet er at det ikke er et krav om betaling når kunden ikke har fått produktet» til spørsmålet: Hva som er problemet med å betale? 

Du kunne da ha svart «Er bare litt surt å betale, men skjønner at det er den riktige i denne situasjonen og jeg holder på å kontakte dem for en løsning». 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Fullt klar over det, og det var derfor jeg skrev MEST SANNSYNLIG. Fordi det er få deltidsjobber der du tjener bra nok til sted å bo, klær, mat osv. samtidig som du studerer. Selvfølgelig finnes det tilrettelegging, men nå snakker jeg generelt om det

Hva babler du om? Jeg har studert i 5 år + og forsørget meg selv hele tiden. Med lån fra lånekassa og deltidsjobb er det normen. Møter sjelden studenter som ikke forsørger seg selv.

Anonymkode: e43a4...85d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (47 minutter siden):

Tja, det skal mye til å misforstå den setningen så å skylde det på som «det er din oppfatning» blir ganske feil for min del. 

Hvordan kan man misforstå «Problemet er at det ikke er et krav om betaling når kunden ikke har fått produktet» til spørsmålet: Hva som er problemet med å betale? 

Du kunne da ha svart «Er bare litt surt å betale, men skjønner at det er den riktige i denne situasjonen og jeg holder på å kontakte dem for en løsning». 

Skrev lengre nede på den, om jeg husker rett, «sier ikke at det ikke er rett å betale»

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skrev lengre nede på den, om jeg husker rett, «sier ikke at det ikke er rett å betale»

Men allikevel skrev du først noe helt annet som hovedsvar til spørsmålet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva babler du om? Jeg har studert i 5 år + og forsørget meg selv hele tiden. Med lån fra lånekassa og deltidsjobb er det normen. Møter sjelden studenter som ikke forsørger seg selv.

Ja, med lån ja. «Alle» kan ta lån. Og da kan alle forsørge seg selv. Den personen jeg skrev alt om det med utdanning til sa at h*n hadde forsørget seg selv siden h*n var 18 år, da var det første jeg tenkte på jobb, og du tjener ikke utrolig bra med en deltidsjobb, men du tjener mest sannsynlig nok dersom du er lærling. (Kommer selvfølgelig an på hvilket fag du er innenfor). Ettersom du begynner å studere året du blir 19, som oftest, og det var pga dette jeg skrev det med yrkesfag fordi da tjener du bedre som ung. Tar du lån er det noe annet. Men denne personen skrev det nedlatende mot 18 åringer som ikke forsørget seg selv, virket det hvert fall som. Da mente jeg at selv om du ikke jobber for å tjene bra som 18 åring så betyr ikke du at du mislykkes, fordi da tar du kanskje en høyere utdanning. Nå snakker jeg bare generelt. Selvfølgelig tar ikke alle høyere utdanning osv. 

AnonymBruker
Skrevet
Miss-Grey skrev (1 time siden):

TS bestilte mat til flere personer, så det var nok litt mer enn 100 kr... Vi vet heller ikke hvordan kommunikasjonen mellom TS og restauranten har vært.

Dersom de allerede er økonomisk presset pga. Corona og opplevde TS som respektløs på telefonen, kan det hende at de hadde litt lavere terskel for å nevne anmeldelse.

Det er ikke akkurat god omdømmebyging fra restaurantens side, men det er ikke sikkert at de tillegger det så mye vekt når TS er bosatt i Rogaland 😉

Selvfølgelig var jeg ikke respektløs på telefonen med dem. Du ser klart da jeg startet tråden og forklarte hva som hadde skjedd at jeg skriver på en «respektfull» måte. Over halvparten av svarene jeg har lest etter jeg startet tråden er respektløse. Selvfølgelig provoserer det meg. Skriver man på en respektløs måte kan man ikke forvente særlig respektfulle svar tilbake heller tenker hvert fall jeg😊 men selvfølgelig er jo det beste om man klarer å holde seg rolig. 

AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (10 minutter siden):

Men allikevel skrev du først noe helt annet som hovedsvar til spørsmålet. 

Uavhengig av hva jeg har svart så er det ikke andres ansvar å passe på at jeg betaler. Om jeg har sagt jeg ikke ville eller ei. Det går heldigvis ikke utover noen andre om jeg hadde betalt eller ikke😁 nå gjorde jeg det uansett da jeg fikk svar fra bedriften 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Uavhengig av hva jeg har svart så er det ikke andres ansvar å passe på at jeg betaler. Om jeg har sagt jeg ikke ville eller ei. Det går heldigvis ikke utover noen andre om jeg hadde betalt eller ikke😁 nå gjorde jeg det uansett da jeg fikk svar fra bedriften 

De passer ikke på at du skal betale, de kommenterer meningene sine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (1 minutt siden):

De passer ikke på at du skal betale, de kommenterer meningene sine. 

Og jeg kommenterer mine😁 men mine meninger er tydeligvis ikke ok 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Og jeg kommenterer mine😁 men mine meninger er tydeligvis ikke ok 

Hva det du forventer i et diskusjonsforum? Det finnes uansett riktige og gale meninger.

At du for eks. mener du ikke ville betale fordi du ikke fikk produktet (i denne situasjonen: feil bestilt mat) så er det feil. Altså, du kan under loven få konsekvenser for det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fullt klar over det, og det var derfor jeg skrev MEST SANNSYNLIG. Fordi det er få deltidsjobber der du tjener bra nok til sted å bo, klær, mat osv. samtidig som du studerer. Selvfølgelig finnes det tilrettelegging, men nå snakker jeg generelt om det

Det er nok få lærlinger på 18 som forsørger seg selv. Det er for tidlig i løpet 

Anonymkode: 279cf...99e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, med lån ja. «Alle» kan ta lån. Og da kan alle forsørge seg selv. Den personen jeg skrev alt om det med utdanning til sa at h*n hadde forsørget seg selv siden h*n var 18 år, da var det første jeg tenkte på jobb, og du tjener ikke utrolig bra med en deltidsjobb, men du tjener mest sannsynlig nok dersom du er lærling. (Kommer selvfølgelig an på hvilket fag du er innenfor). Ettersom du begynner å studere året du blir 19, som oftest, og det var pga dette jeg skrev det med yrkesfag fordi da tjener du bedre som ung. Tar du lån er det noe annet. Men denne personen skrev det nedlatende mot 18 åringer som ikke forsørget seg selv, virket det hvert fall som. Da mente jeg at selv om du ikke jobber for å tjene bra som 18 åring så betyr ikke du at du mislykkes, fordi da tar du kanskje en høyere utdanning. Nå snakker jeg bare generelt. Selvfølgelig tar ikke alle høyere utdanning osv. 

Dummeste jeg har hørt. 

Jeg forsørget meg selv som 18 åring gjennom 3 år høyere utdanning med fulltidsjobb og fulltidsstudier, uten lån. Bare fordi noen tjener penger så betyr det ikke at man ikke har tatt høyere utdanning. Man prioriterer forskjellig, men det betyr ikke at du kan definere hva slags utdanning de har tatt utifra bankkonto og gjeld.

Dine holdninger bekrefter bare min påstand om at du er en veldig ung miss-know-it-all med 5er i rettslære som tror hun kjenner hele verden og er ferdig oppvokst. Du får ta vare på tråden og lese den om et par år så du skjønner at du er langt ifra voksen og moden nok for voksenlivet. 

Anonymkode: 8a6f5...e41

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

For noe vås. Når noen skriver at de "forsørget seg selv" indikerer det at de ikke blir forsørget av noen andre, som for eksempel familie. Selvfølgelig kan man si at man forsørger seg selv selv om man får lån/stipend fra lånekassen.

Forøvrig har du virkelig dratt "Da jeg var i din alder, var jeg mye mer ydmyk og visste ting du ikke vet ennå. Jeg har aldri vært i din posisjon fordi jeg hadde mye bedre forståelse og kunnskap om privat økonomi og var tilnærmet selvforsørget siden 18" ut av proporsjoner. Det er ikke nedlatende på generelt plan, det knytter seg til ditt kontinuerlige forsvar av oppførselen din fordi du er så "ung" når du i sannsynligvis er tidlig i tyveårene. Hovedpoenget er at du er altfor gammel til å være så lite reflektert. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (1 time siden):

Hva det du forventer i et diskusjonsforum? Det finnes uansett riktige og gale meninger.

At du for eks. mener du ikke ville betale fordi du ikke fikk produktet (i denne situasjonen: feil bestilt mat) så er det feil. Altså, du kan under loven få konsekvenser for det. 

Spørsmålet var ikke om jeg skulle betale eller ikke?? 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud du må jo betale!! Skjønner du virkelig ikke det?! Håper de anmelder deg hvis du ikke betaler.

Anonymkode: 23c19...ee3

• Liker 1
Skrevet (endret)
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Spørsmålet var ikke om jeg skulle betale eller ikke?? 

Nei, spørsmålet ditt gikk* ut på om de kunne anmelde deg, men når du kommer med en påstand/mening om at du ikke skal/vil betale pga du ikke fikk produktet så vil folk vanligvis reagere. 

Endret av Kenelz
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Orker ikke lese 14 sider med diskusjon ang. dette. Kan du ikke bare betale å bli ferdig med det?

Anonymkode: ccf9c...3a0

HUN HAR GJORT DET! 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var ute etter erfaringer og tanker om dette. Spesielt det med anmeldelsen. Selv syntes jeg det var i overkant å bli politianmeldt for det. 

Ok, i løpet av livet vil du møte personer som reagerer på forskjellige måter og noen ganger kommer du til å synes at det er litt i overkant.

Learn to deal with it. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...