Gå til innhold

Bestillte kebab fra feil restaurant å trues med å bli anmeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde du også lest hadde du sett at det ikke var et spørsmål om «betale, eller ikke betale?» 

Anonymkode: f443d...15b

Så hva var problemet og grunnen til at du starta tråden? 

Var du redd for å bli politianmeldt hvis du betalte for deg? 

Vås. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
BethB skrev (3 timer siden):

Seriøst AnonymBruker, hvis du blir så overgitt over at folk ikke leser 13 sider så kan du bare oppdatere første innlegget 

Skrev jeg at jeg ble oppgitt? Skrev at jeg hadde betalt😃 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes at man bare skal betale! Hva med å ringe og forklare situasjonen kanskje du kan betale innkjøpspris 

Anonymkode: ccf9c...3a0

Ja kontaktet dem å fikk ordnet opp igår👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (2 timer siden):

Da jeg var i din alder, var jeg mye mer ydmyk og visste ting du ikke vet ennå. Jeg har aldri vært i din posisjon fordi jeg hadde mye bedre forståelse og kunnskap om privat økonomi og var tilnærmet selvforsørget siden 18. Jeg føler meg ikke ''stor'' fordi jeg er eldre. Jeg ER eldre enn deg og kan mye mer enn deg om vise ting, det er helt normalt. Man kan ikke forvente at du har like mye erfaring som en etablert, voksen person med familie, barn og en del år i arbeidslivet, men enkelte ting burde du vite på din alder, spesielt hvis du har tilgang til så store beløp som 700kr. 

Da burde du i det minste vite at du må alltid sjekke at du bestiller fra riktig sted, riktig produkt og at du er kjent med prisen. Du må ikke bestille over evne og du må betale for det du har bestilt. Sånne ting lærer man tidlig i tenårene før man begynner å disponere store beløp med egne penger. Min eldste som går på barneskole kan alt dette og det er ikke slik at barnet har bankkort og kan bestille kebab til 700kr til seg og vennene sine heller. Men privatøkonomiske spørsmål har vært et tema i vår familie og barna læres til å kjenne pengenes verdi og hvordan man bruker penger fornuftig.

Når du bestiller noe er det utelukkende ditt ansvar å sjekke at du bestiller riktig produkt fra riktig sted. Det var flere forsøk på å legge skylda på andre enn deg selv, men det er bare du som har skyld i det som skjedde. Det er ikke mobilen sin feil, venninne sin feil eller kebabsjappa sin feil. Det er du som bruker mobilen, du som bestiller på vegne av andre, du som må følge med at ting gjøres riktig. Og det er du som har ansvaret å betale for varene du feilbestilte. 

Så du spinte hele Vipps-historien før du fikk melding fra bedriften å betale gjennom Vipps? Bare sånn i tilfelle noen skulle foreslo at du betaler regningen med Vipps, så sa du at du ikke vil betale private personer med Vipps fordi det er svartarbeid? 

Uansett er det viktigste at du har lært fra dette og alltid sjekker hva og hvor du kjøper fra.

Jeg har aldri svart på noe spesielt her om penger. Jeg sa at det er svart når du vippser privatperson. Selvfølgelig ikke hvis dette blir ført til bedriften etter på, noe som eg gjort, og kvittering er sendt til meg. Så det at du mener du er mer kunnskapsrik enn meg har du ikke noe som helst «bevis» for😁. Du er eldre, men ordet «stor» var ikke ment fysisk, men psykisk. Du føler deg mektig og stor fordi du ER eldre ja, akkurat slik jeg skrev. Det at du forsørget deg selv som 18 åring sier kanskje litt om utdanningen du har i dag. Fordi ingen 18 åringer som ikke har læreplass tjener så bra samtidig som de studerer til å ha nok til både sted å bo, mat, klær, osv. så da vil jeg kanskje tro at du tok en yrkesfaglig utdanning?😁 som generelt er dårligere enn høyere utdanning. Sier ikke at det er dårlig, men alikevell. Hvilke kunnskaper jeg og du har kommer helt an på hvor lenge, og hva du har studert. Og hva jeg har studert. Det sier seg selv. Du har mer erfaring fra livet ja, men om du har mer faglig kunnskap enn meg? Ikke vet vi. Jeg var også kjent med prisen, så hvorfor har du opp det haha? Og hvem har jeg lagt skylda på? Mobiltelefonen min? Haha. Det er ikke å legge skyld på den selv om jeg forklarer HVORFOR jeg ringte feil. Vet godt at det var jeg som ringte feil. Det at jeg ringte feil har INGENTING med penger å gjøre, så vær så snill ikke kom med livshistorien til deg og barna dine. Ingen her bryr seg om at du lærer barneskole barn om økonomi. Og gi meg et eksempel der jeg skriver «det er venninnene og kebabsjappa sin feil»? Venninnene mine hadde absolutt ingenting med dette å gjøre? Jeg sa bare at jeg bestillte mat for dem også, og derfor ble det ca 700kr😁 tror ikke du skal komme her å prøve å fortelle meg hva som er rett og galt fordi dette handlet IKKE om pengene eller om jeg skulle betale eller ikke. Dette handlet om hva andre ville gjort, og hva andre har opplevd i forhold til dette. Dette er tydligvis en sak du tar veldig alvorlig ettersom du både har spurt norsklæreren din om «gamlere» er et dialekt ord, bare for å prøve å vise at du er smartere enn meg, noe du tydeligvis ikke var etter som det er et ord, og det leste du kanskje også tydeligere da det ble lagt ut linker om det. Og at du tar deg til til å brette ut om barna dine sine liv. Også det at du bruker ekstremt mye tid her inne når du sier selv at du har familie, jobb og barn. Ser du disponerer tiden din godt!

AnonymBruker
Skrevet
BethB skrev (2 timer siden):

Så hva var problemet og grunnen til at du starta tråden? 

Var du redd for å bli politianmeldt hvis du betalte for deg? 

Vås. 

Jeg var ute etter erfaringer og tanker om dette. Spesielt det med anmeldelsen. Selv syntes jeg det var i overkant å bli politianmeldt for det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 12.19):

Ja og det var der jeg skrev. At hvis privatpersonen ikke fører det over til bedriften er det svart, om han gjør det er det ikke svart. Noe jeg ikke kan vite, men tenker meg til at dette ikke hadde skjedd. Uansett så er bare dette en av flere muligheter det går an å betale på

Ikke gidd å svar mer!! Du er plutselig blitt hatobjekt nummer 1 nå. Gidder ikke å lese alle sidene, da dette tydeligvis ikke gir seg.  Jenta har sagt at hun betaler, folkens!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (2 timer siden):

Vil du betale noen hundrelapper frakt for at blomstene leveres til deg der du bor? Blomster er ferskvare - det er ikke sikkert de blir solgt i tide til en annen.

Du er naiv som tror at folk vil velge å tape penger fordi du bestilte feil. Dette har ingenting med empati å gjøre. Man betaler for det man har feilbestilt og sånn er det. 

Om du forklarer at det har vært en misforståelse og en feil, KAN dette ha med empati å gjøre jo. Noen velger å la det passere fordi de skjønner hva som har skjedd. Og andre velger å kreve pengene alikevell. Blomster blir mest sannsynlig solgt videre jo. Har selv jobbet i en blomster butikk. 
Virker som du bare prøver å gå i forsvar på en eller annen måte nå fordi du selv innsåg at eksemplene dine var feil😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er jo et godt eksempel på hvordan et dårlig hovedinnlegg påvirker og forsurer tråden. Bra at det løste seg! 

Anonymkode: f3e9c...145

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 8.14):

Sier ikke at butikken skal betale for min feil? Sier at det er i overkant å anmelde for å ikke betale. Vi sjekket butikken med navn, men pleier vanligvis ikke å trykke inn på kartet for å sjekke adressen da den ikke sto når jeg søkte, så derfor ble det slik. Er også lett å være etterpåklok. Selvsagt kommer jeg jo til å være mer obs på dette neste gang nå

Det er jo å regne som tyveri? Hvorfor ikke bare betale? Hva er problemet?

AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Det er jo å regne som tyveri? Hvorfor ikke bare betale? Hva er problemet?

HUN HAR BETALT. 

Anonymkode: e5de4...501

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri svart på noe spesielt her om penger. Jeg sa at det er svart når du vippser privatperson. Selvfølgelig ikke hvis dette blir ført til bedriften etter på, noe som eg gjort, og kvittering er sendt til meg. Så det at du mener du er mer kunnskapsrik enn meg har du ikke noe som helst «bevis» for😁. Du er eldre, men ordet «stor» var ikke ment fysisk, men psykisk. Du føler deg mektig og stor fordi du ER eldre ja, akkurat slik jeg skrev. Det at du forsørget deg selv som 18 åring sier kanskje litt om utdanningen du har i dag. Fordi ingen 18 åringer som ikke har læreplass tjener så bra samtidig som de studerer til å ha nok til både sted å bo, mat, klær, osv. så da vil jeg kanskje tro at du tok en yrkesfaglig utdanning?😁 som generelt er dårligere enn høyere utdanning. Sier ikke at det er dårlig, men alikevell. Hvilke kunnskaper jeg og du har kommer helt an på hvor lenge, og hva du har studert. Og hva jeg har studert. Det sier seg selv. Du har mer erfaring fra livet ja, men om du har mer faglig kunnskap enn meg? Ikke vet vi. Jeg var også kjent med prisen, så hvorfor har du opp det haha? Og hvem har jeg lagt skylda på? Mobiltelefonen min? Haha. Det er ikke å legge skyld på den selv om jeg forklarer HVORFOR jeg ringte feil. Vet godt at det var jeg som ringte feil. Det at jeg ringte feil har INGENTING med penger å gjøre, så vær så snill ikke kom med livshistorien til deg og barna dine. Ingen her bryr seg om at du lærer barneskole barn om økonomi. Og gi meg et eksempel der jeg skriver «det er venninnene og kebabsjappa sin feil»? Venninnene mine hadde absolutt ingenting med dette å gjøre? Jeg sa bare at jeg bestillte mat for dem også, og derfor ble det ca 700kr😁 tror ikke du skal komme her å prøve å fortelle meg hva som er rett og galt fordi dette handlet IKKE om pengene eller om jeg skulle betale eller ikke. Dette handlet om hva andre ville gjort, og hva andre har opplevd i forhold til dette. Dette er tydligvis en sak du tar veldig alvorlig ettersom du både har spurt norsklæreren din om «gamlere» er et dialekt ord, bare for å prøve å vise at du er smartere enn meg, noe du tydeligvis ikke var etter som det er et ord, og det leste du kanskje også tydeligere da det ble lagt ut linker om det. Og at du tar deg til til å brette ut om barna dine sine liv. Også det at du bruker ekstremt mye tid her inne når du sier selv at du har familie, jobb og barn. Ser du disponerer tiden din godt!

^ var ikke ment som om at det ikke er bra at du lærer barn om økonomi, fordi det er det selvfølgelig. Men i denne sammenhengen er det ikke relevant, og derfor har jeg ingen interesse av å vite det heller. Du sammenligner dine barn med meg uten at du har noen som helst grunn for det da fornuft, ansvar av økonomi osv. ikke var et tema her. Du drar inn ting som ikke har noe med saken å gjøre med andre ord. 

Skrevet

Jeg har aldri svart på noe spesielt her om penger. Jeg sa at det er svart når du vippser privatperson. Selvfølgelig ikke hvis dette blir ført til bedriften etter på, noe som eg gjort, og kvittering er sendt til meg. Så det at du mener du er mer kunnskapsrik enn meg har du ikke noe som helst «bevis» for😁. Du er eldre, men ordet «stor» var ikke ment fysisk, men psykisk. Du føler deg mektig og stor fordi du ER eldre ja, akkurat slik jeg skrev. Det at du forsørget deg selv som 18 åring sier kanskje litt om utdanningen du har i dag. Fordi ingen 18 åringer som ikke har læreplass tjener så bra samtidig som de studerer til å ha nok til både sted å bo, mat, klær, osv. så da vil jeg kanskje tro at du tok en yrkesfaglig utdanning?😁 som generelt er dårligere enn høyere utdanning. Sier ikke at det er dårlig, men alikevell. Hvilke kunnskaper jeg og du har kommer helt an på hvor lenge, og hva du har studert. Og hva jeg har studert. Det sier seg selv. Du har mer erfaring fra livet ja, men om du har mer faglig kunnskap enn meg? Ikke vet vi. Jeg var også kjent med prisen, så hvorfor har du opp det haha? Og hvem har jeg lagt skylda på? Mobiltelefonen min? Haha. Det er ikke å legge skyld på den selv om jeg forklarer HVORFOR jeg ringte feil. Vet godt at det var jeg som ringte feil. Det at jeg ringte feil har INGENTING med penger å gjøre, så vær så snill ikke kom med livshistorien til deg og barna dine. Ingen her bryr seg om at du lærer barneskole barn om økonomi. Og gi pmeg et eksempel der jeg skriver «det er venninnene og kebabsjappa sin feil»? Venninnene mine hadde absolutt ingenting med dette å gjøre? Jeg sa bare at jeg bestillte mat for dem også, og derfor ble det ca 700kr😁 tror ikke du skal komme her å prøve å fortelle meg hva som er rett og galt fordi dette handlet IKKE om pengene eller om jeg skulle betale eller ikke. Dette handlet om hva andre ville gjort, og hva andre har opplevd i forhold til dette. Dette er tydligvis en sak du tar veldig alvorlig ettersom du både har spurt norsklæreren din om «gamlere» er et dialekt ord, bare for å prøve å vise at du er smartere enn meg, noe du tydeligvis ikke var etter som det er et ord, og det leste du kanskje også tydeligere da det ble lagt ut linker om det. Og at du tar deg til til å brette ut om barna dine sine liv. Også det at du bruker ekstremt mye tid her inne når du sier selv at du har familie, jobb og barn. Ser du disponerer tiden din godt!

Her er det grunnlag for minst 14 nye sider med diskusjon, tror jeg...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke lese 14 sider med diskusjon ang. dette. Kan du ikke bare betale å bli ferdig med det?

AnonymBruker
Skrevet
Jeffe skrev (18 timer siden):

Er det tog forbindelse? Kunne bedt de legge kebaben på toget så kunne du hentet i morgen

Synes jeg ser en stk kebab med "reiser alene"-skilt på toget! :hoho:

Anonymkode: ea857...613

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Orker ikke lese 14 sider med diskusjon ang. dette. Kan du ikke bare betale å bli ferdig med det?

Har gjort😊

AnonymBruker
Skrevet
Miss-Grey skrev (5 minutter siden):

Her er det grunnlag for minst 14 nye sider med diskusjon, tror jeg...

Godt mulig, men dette er basert på fakta. Yrkesfaglig utdanning er ikke dårlig, som skrevet, men generelt dårligere betalt enn høyere utdanning. Hvis en person forsørger seg selv som 18 åring er det mest sannsynlig pga lære. Fordi som oftest når man studerer har man bare en deltidsjobb hvor man ikke jobber hver dag en gang. Da tjener man greit, men som oftest ikke nok til å betale bosted, klær, mat osv. noe annet hvis personen har tatt lån selvfølgelig. Men da er det jo ikke den personen sine penger. «Alle»kan ta lån. 
og det å blande inn privatlivet til barna, selv om identitet ikke nevnes, synes hvert fall jeg ikke er relevant. Personen drar frem barna for å sammenligne meg med et barn, altså hennes barn som går på barneskolen. Og for å få frem at hun lærer sine barn å tenke fornuftig, og at jeg tydeligvis aldri har blitt lært opp til å tenke fornuftig. Tolker hvert fall jeg det som. Derfor skrev hvert fall jeg om det med barna. Flere ord og setninger her som er skrevet overdrevet for eksempel det med livshistorien. 
Flere i denne tråden har lagt altfor mye vekt på de 700kr selv om dette ikke var relevant. 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun har betalt, etter mye om og men.

Men jeg tror nok ikke at denne tråden dør med det første.

Det har vist seg at TS har interessante meninger på flere områder enn bare kebab-bestillingsproblematikken. Så dette kommer nok til å fortsette en stund til 😀

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det at du forsørget deg selv som 18 åring sier kanskje litt om utdanningen du har i dag. Fordi ingen 18 åringer som ikke har læreplass tjener så bra samtidig som de studerer til å ha nok til både sted å bo, mat, klær, osv. så da vil jeg kanskje tro at du tok en yrkesfaglig utdanning?😁 som generelt er dårligere enn høyere utdanning.

Her føler jeg meg fristet til å be deg ta deg en bolle, ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her føler jeg meg fristet til å be deg ta deg en bolle, ts

Det er dessverre mange på den alderen som har den oppfatningen om utdanning og jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...