AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #281 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her føler jeg meg fristet til å be deg ta deg en bolle, ts Anonymkode: ea857...613 Hva var galt med dette? Personen skryter over at h*n forsørget seg selv som 18 åring. Da har man enda ikke startet å studere en gang. Det jeg spør om da er om h*n mest sannsynlig har en yrkesfaglig utdanning, fordi det tar mindre tid, og du tjener bedre som ung. Dette skrev jeg for å få frem det med at selv om jeg også er ung kan jeg ha mye både faglig, og generell kunnskap. For eksempel mer faglig kunnskap hvis denne personen ikke har studert, noe jeg ikke har sagt at er noe galt med, og jeg har det, selv om h*n har mer livserfaring. Selvfølgelig blir jeg også provosert av personen sine påstander om meg. Jeg blir selv sammenlignet med et barn av h*n Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #282 Skrevet 6. mars 2021 ukjentjente skrev (2 minutter siden): Det er dessverre mange på den alderen som har den oppfatningen om utdanning og jobb. Skrev ,som du kanskje ser, at yrkesfaglig utdanning ikke er dårlig, men generelt dårligere betalt. Basert på fakta. Det er ikke en oppfatning. Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #283 Skrevet 6. mars 2021 Det går helt fint å forsørge seg selv samtidig som man tar høyere utdanning. Anonymkode: 100e3...b25 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #284 Skrevet 6. mars 2021 ukjentjente skrev (5 minutter siden): Det er dessverre mange på den alderen som har den oppfatningen om utdanning og jobb. I tillegg til dette skrev jeg at personen mest sannsynlig hadde den utdanningen som 18 åring, fordi det er da du får mest betalt som ung, og h*n sier at h*n forsørget seg selv som 18 åring. Dette blir også skrevet, mest sannsynlig, som nedlatende mot dem som ikke forsørger seg selv som 18 åringer. Da drar jeg frem at høyere utdanning generelt er bedre betalt, selv om det ikke alltid er det, for å vise at selv om ikke alle 18 åringer forsørger seg selv betyr det ikke at de er mislykket i livet😃 Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #285 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går helt fint å forsørge seg selv samtidig som man tar høyere utdanning. Anonymkode: 100e3...b25 Fullt klar over det, og det var derfor jeg skrev MEST SANNSYNLIG. Fordi det er få deltidsjobber der du tjener bra nok til sted å bo, klær, mat osv. samtidig som du studerer. Selvfølgelig finnes det tilrettelegging, men nå snakker jeg generelt om det Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #286 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 5.40): Problemet er at det ikke er et krav om betaling hvis kunden ikke har fått produktet. Jeg har ikke fått noe mat og har heller ikke mulighet til å hente. Da har jeg heller ikke mulighet til å betale. Mener ikke at det er rett av meg og ikke å betale, men ganske kjipt å betale for noe man ikke har fått selv om det var jeg som ringte feil. Og Som sagt går det også under svart arbeid dersom jeg vippser dem privat. Anonymkode: f443d...15b Har du spurt om de har Vipps bedriftkonto ? Anonymkode: 8c43d...a16
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #287 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 6.28): Synes det er rart at du sjekker adressen. Selvsagt sjekker jeg ikke adressene når jeg vet hvor denne restauranten jeg trodde jeg ringte til ligger. Bor på et lite sted hvor jeg ikke aner adresser til noen ting, men du bestiller som oftest mat på steder du ver hvor er også. Det at du synes at det er rart at jeg ikke sjekket adressen på et sted jeg kan veien til synes jeg er rart. Nå har jeg jo lært da at det er lurt å sjekke tilfelle, men har aldri gjort dette før da jeg ikke bestiller mat fra steder jeg ikke vet hvor er. Det synes jeg er merkelig å gjøre Anonymkode: f443d...15b Du må allikevel betale. Det er ikke restauranten sin skyld. Det er kun DIN skyld. Anonymkode: 70af4...ca5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #288 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fullt klar over det, og det var derfor jeg skrev MEST SANNSYNLIG. Fordi det er få deltidsjobber der du tjener bra nok til sted å bo, klær, mat osv. samtidig som du studerer. Selvfølgelig finnes det tilrettelegging, men nå snakker jeg generelt om det Anonymkode: f443d...15b ^ i tillegg til dette var det ment for 18 åringer, eller altså ung alder. De fleste studenter tar jo lån, og da er det selvfølgelig fullt mulig å forsørge seg selv. Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #289 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du spurt om de har Vipps bedriftkonto ? Anonymkode: 8c43d...a16 Ja, har betalt😊 Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #290 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må allikevel betale. Det er ikke restauranten sin skyld. Det er kun DIN skyld. Anonymkode: 70af4...ca5 Har aldri skrevet at det var restauranten sin skyld😁 har også betalt Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #291 Skrevet 6. mars 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Fullt klar over det, og det var derfor jeg skrev MEST SANNSYNLIG. Fordi det er få deltidsjobber der du tjener bra nok til sted å bo, klær, mat osv. samtidig som du studerer. Selvfølgelig finnes det tilrettelegging, men nå snakker jeg generelt om det Anonymkode: f443d...15b Du vet ikke hva du snakker om. Anonymkode: 100e3...b25 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #292 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det går helt fint å forsørge seg selv samtidig som man tar høyere utdanning. Anonymkode: 100e3...b25 Er du fulltidsstudent er det vanskelig å forsørge seg selv med de behovene man har uten å ta lån😬 spesielt i storbyer hvor prisene er skyhøye på leie Anonymkode: f443d...15b
Kenelz Skrevet 6. mars 2021 #293 Skrevet 6. mars 2021 Tror folk er opprørt pga det der. Det tok sin tid før du endte opp med å betale? 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #294 Skrevet 6. mars 2021 Kenelz skrev (Akkurat nå): Tror folk er opprørt pga det der. Det tok sin tid før du endte opp med å betale? Betalte når bedriften svarte meg😊 tok kontakt med dem før denne tråden startet, men tok sin tid å få svar. Vet jeg kunne ringt, men nå brukte jeg melding, og fikk svarene jeg trengte etter hvert Anonymkode: f443d...15b
Kenelz Skrevet 6. mars 2021 #295 Skrevet 6. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Betalte når bedriften svarte meg😊 tok kontakt med dem før denne tråden startet, men tok sin tid å få svar. Vet jeg kunne ringt, men nå brukte jeg melding, og fikk svarene jeg trengte etter hvert Anonymkode: f443d...15b Det er jo greit, men tror det heller var svaret ditt folk reagerte på. Altså at du egt. ikke ville betale pga du ikke fikk produktet, osv. 1
Miss-Grey Skrevet 6. mars 2021 #296 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Godt mulig, men dette er basert på fakta. Yrkesfaglig utdanning er ikke dårlig, som skrevet, men generelt dårligere betalt enn høyere utdanning. Hvis en person forsørger seg selv som 18 åring er det mest sannsynlig pga lære. Fordi som oftest når man studerer har man bare en deltidsjobb hvor man ikke jobber hver dag en gang. Da tjener man greit, men som oftest ikke nok til å betale bosted, klær, mat osv. noe annet hvis personen har tatt lån selvfølgelig. Men da er det jo ikke den personen sine penger. «Alle»kan ta lån. og det å blande inn privatlivet til barna, selv om identitet ikke nevnes, synes hvert fall jeg ikke er relevant. Personen drar frem barna for å sammenligne meg med et barn, altså hennes barn som går på barneskolen. Og for å få frem at hun lærer sine barn å tenke fornuftig, og at jeg tydeligvis aldri har blitt lært opp til å tenke fornuftig. Tolker hvert fall jeg det som. Derfor skrev hvert fall jeg om det med barna. Flere ord og setninger her som er skrevet overdrevet for eksempel det med livshistorien. Flere i denne tråden har lagt altfor mye vekt på de 700kr selv om dette ikke var relevant. 😀 Anonymkode: f443d...15b Ja, men kunne du ikke bare skrevet at du synes sammenligningen mellom deg og barna var en hersketeknikk? Istedenfor å ty til nye hersketeknikker selv? Jeg skjønner at det er kjipt å bli kritisert over 14 sider, men du har tatt det til etteretning og ordnet opp i saken. Det er bra. Men når du uttrykker deg så bastant som du gjør (både i begynnelsen av tråden og i innlegget jeg siterte), kan det fort bli dårlig stemning. Den måten du uttrykker deg på handler kanskje mest om at du føler deg misforstått, men måten du argumenterer på gjør bare at du får flere mot deg. I innlegget ditt skriver du om høyere utdanning og yrkesfagutdanning, og argumenterer med at de som har høyere utdanning (som deg selv) har «fagkunnskap», men at brukeren du trodde hadde yrkesfaglig bakgrunn hadde «livserfaring». Dette er en litt rar påstand - de som tar yrkesfag har også fagkunnskap på sitt felt, og den kunnskapen er det stort behov for. For ordens skyld - jeg har flere universitetsgrader selv. Men da sikringsskapet mitt røk og jeg fikk en vannlekkasje hjalp det meg lite at jeg har lest Foucault eller at jeg har kjennskap til svensk skjønnlitteratur på 1700-tallet... Er veldig glad for at jeg fikk tak i kompetente folk med yrkesfaglig bakgrunn som kunne hjelpe meg! Man kommer langt med litt raushet. Jeg forstår at du opplever at du har fått mye motstand i denne tråden, men måten du formulerer deg på gjør at det virker som om du har litt lite respekt for andre. Det med kebab-bestillingen var en misforståelse, og det er kjipe penger. Men det var måten du formulerte deg på som gjorde at du fikk så mye motstand her inne. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #297 Skrevet 6. mars 2021 Helt tullete reaksjoner på folk i kommentarfeltet her. Restauranten tapte kanskje 100 kroner totalt på dette. Jeg har selv jobbet på restaurant og dette skjer i blant. Aldri tvunget dem til å betale eller anmelde av den grunn! Anonymkode: e3ff0...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #298 Skrevet 6. mars 2021 Kenelz skrev (3 minutter siden): Det er jo greit, men tror det heller var svaret ditt folk reagerte på. Altså at du egt. ikke ville betale pga du ikke fikk produktet, osv. skrev ikke at jeg ikke ville betale. Skrev flere ganger «sier ikke at det ikke er greit å betale». Selvfølgelig synes jeg det var kjipt å skulle betale for det, Men jeg var mer ute etter erfaringer osv. Flere som jobber innen denne bransjen har svart at de selv ville latt det passere. Og da lurte jeg på hva folk tenkte om dette. Jeg forklarte situasjonen til bedriften, og greit nok at de ville ha pengene, men å anmelde for å ikke hente maten pga pengene synes jeg var i overkant mye. Også det med at noen mente bedriften burde vært forståelsesfulle. Noen er det mens andre er det ikke. Og ja jeg betalte fordi det var jeg som ringte feil, men må være lov å spørre hva andre synes uten å få «hat» for det😀 folk må også få ha sin egen mening. Når spørsmålet ikke var om pengene. Hver gang jeg uttalte meg om dette var det noen som skrev i mot, mens når andre uttalte seg, og hadde samme mening som meg, var det ingen som sa noe på det Anonymkode: f443d...15b
Kenelz Skrevet 6. mars 2021 #299 Skrevet 6. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: skrev ikke at jeg ikke ville betale. Skrev flere ganger «sier ikke at det ikke er greit å betale». Selvfølgelig synes jeg det var kjipt å skulle betale for det, Men jeg var mer ute etter erfaringer osv. Flere som jobber innen denne bransjen har svart at de selv ville latt det passere. Og da lurte jeg på hva folk tenkte om dette. Jeg forklarte situasjonen til bedriften, og greit nok at de ville ha pengene, men å anmelde for å ikke hente maten pga pengene synes jeg var i overkant mye. Også det med at noen mente bedriften burde vært forståelsesfulle. Noen er det mens andre er det ikke. Og ja jeg betalte fordi det var jeg som ringte feil, men må være lov å spørre hva andre synes uten å få «hat» for det😀 folk må også få ha sin egen mening. Når spørsmålet ikke var om pengene. Hver gang jeg uttalte meg om dette var det noen som skrev i mot, mens når andre uttalte seg, og hadde samme mening som meg, var det ingen som sa noe på det Anonymkode: f443d...15b Men da personen spurte hva som var problemet med å betale så var ditt første svar: «Problemet er at det ikke er et krav om betaling når kunden ikke har fått produktet» Og det tolker vel mange som at du ikke ville betale av den grunnen?.. 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #300 Skrevet 6. mars 2021 Miss-Grey skrev (2 minutter siden): Ja, men kunne du ikke bare skrevet at du synes sammenligningen mellom deg og barna var en hersketeknikk? Istedenfor å ty til nye hersketeknikker selv? Jeg skjønner at det er kjipt å bli kritisert over 14 sider, men du har tatt det til etteretning og ordnet opp i saken. Det er bra. Men når du uttrykker deg så bastant som du gjør (både i begynnelsen av tråden og i innlegget jeg siterte), kan det fort bli dårlig stemning. Den måten du uttrykker deg på handler kanskje mest om at du føler deg misforstått, men måten du argumenterer på gjør bare at du får flere mot deg. I innlegget ditt skriver du om høyere utdanning og yrkesfagutdanning, og argumenterer med at de som har høyere utdanning (som deg selv) har «fagkunnskap», men at brukeren du trodde hadde yrkesfaglig bakgrunn hadde «livserfaring». Dette er en litt rar påstand - de som tar yrkesfag har også fagkunnskap på sitt felt, og den kunnskapen er det stort behov for. For ordens skyld - jeg har flere universitetsgrader selv. Men da sikringsskapet mitt røk og jeg fikk en vannlekkasje hjalp det meg lite at jeg har lest Foucault eller at jeg har kjennskap til svensk skjønnlitteratur på 1700-tallet... Er veldig glad for at jeg fikk tak i kompetente folk med yrkesfaglig bakgrunn som kunne hjelpe meg! Man kommer langt med litt raushet. Jeg forstår at du opplever at du har fått mye motstand i denne tråden, men måten du formulerer deg på gjør at det virker som om du har litt lite respekt for andre. Det med kebab-bestillingen var en misforståelse, og det er kjipe penger. Men det var måten du formulerte deg på som gjorde at du fikk så mye motstand her inne. Det med utdanningene skrev jeg fordi det var personen jeg skrev det til som begynte å skrive om kunnskap. Jeg vet godt at det er behov for yrkesfaglige utdanninger, og det var derfor jeg skrev «sier ikke at det er dårlig». Men denne personen får det til å høres ut som om at hun hadde mye mer kunnskap enn meg fordi hun forsørget seg selv som 18 åring. Derfor skrev jeg det med høyere utdanning. At du kan ha kunnskap selv om du ikke har like lang livserfaring. Mente selvfølgelig ikke at personen ikke hadde kunnskap. Personen er voksen, og har jobb, så selvfølgelig er dette en oppegående person. Anonymkode: f443d...15b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå