MissPierce Skrevet 5. mars 2021 #241 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vil tro de ble kastet. Innen du ikke hentet de var de nok så kalde at de ble kastet Anonymkode: 279cf...99e Maten blir sin regel oppbevart i varmeskap til man henter. Har selv flere ganger opplevd at de selger videre mat som enten ikke ble hentet eller at de gjorde en feil ved bestilling som kunden oppdaget 🙈 Ts skal jo betale, men maten gikk ikke i søpla. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #242 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er betalingen som hovedsaklig avgjør om noe er svart arbeid eller ikke. Det er selv salget som er viktig - blir det slått inn på kassen eller ikke. Det skal skje før betaling. Hvis den ansatte får betaling til sin konto og ikke betaler til bedriften er det underslag. Anonymkode: 05906...3d4 Skulle stå ikke betalingen. Anonymkode: 05906...3d4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #243 Skrevet 5. mars 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Problemet er at det ikke er et krav om betaling hvis kunden ikke har fått produktet. Jeg har ikke fått noe mat og har heller ikke mulighet til å hente. Da har jeg heller ikke mulighet til å betale. Mener ikke at det er rett av meg og ikke å betale, men ganske kjipt å betale for noe man ikke har fått selv om det var jeg som ringte feil. Og Som sagt går det også under svart arbeid dersom jeg vippser dem privat. Anonymkode: f443d...15b Hvor vanskelig går det an å være`?! Mange kunder vipser meg på dagligvarebutikken, deretter betaler jeg med mitt private kort. Asså, vil de gjøre underslag finnes det tusenvis av metoder for det, DU hverken bidrar til eller oppfordrer til svartepenger. Du må bare anta at de driver legitt. Ta deg sammen og fiks opp etter deg!! En ting er om det var en porsjon, da hadde de sikkert latt det gå. Men når det bestilles til en hel gjeng! Nei her bør du bare betale og ta lærdom av dine feil. Anonymkode: a41bd...6cf 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #244 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du trenger bare å være 19 år for å studere. Men ja man er voksen når man er 18 år. Synes dette er veldig ungt selv hvert fall når man ser på gjennomsnittsalderen til de som er inne her. Men poenget var at selv om jeg ikke har studert lenge vil jeg tro at det fremdeles er lengre enn den personen jeg skrev det til. Dette fordi jeg ikke synes hun/han kom med noe relevant eller fornuftig. Og det er MIN mening. Om jeg mente det bokstavelig talt eller for tull får du selv tolke😃 Anonymkode: f443d...15b Og du tenker at du kommer med mye fornuftig her i tråden? Anonymkode: 916e7...67d 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #245 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mister troen på menneskeheten etter dette pga bortskjemte millenials. Anonymkode: 5792e...62f Ikke bland oss opp i dette, vi vil ikke ha denne oppførselen. Prøv å send henne til generasjon z. Anonymkode: bb9e2...227 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #246 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og du tenker at du kommer med mye fornuftig her i tråden? Anonymkode: 916e7...67d Når sa jeg at jeg var fornuftig? Jeg sa at den andre personen ikke var fornuftig. Understreket også dette med at det var min mening. Du får ha din mening. Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #247 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 9 hele sider ang feilbestilling?! 😂😂 KG i et nøtteskall. TS har fått beskjed om at hun må betale nå.. men folk gjentar bare det som allerede står der🙄 Anonymkode: c3700...18e Ikke alle som har tid til å lese igjennom 9 sider med div svar før man gir fra seg et svar selv.. 🙈Er det er påbud? Anonymkode: 56891...231 2
Jeffe Skrevet 5. mars 2021 #248 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei, jeg og noen venninner skulle bestillte mat fra en kebab restaurant. Jeg søkte på nummeret for å ringe å bestille, og vanligvis har telefonen min sånn automatisk på at det nærmeste stedet hvor jeg er kommer frem. Men det skjedde ikke denne gangen av en eller annen grunn, og jeg la ikke merke til det ettersom det alltid pleier å skje automatisk. Så jeg ringte å bestillte kebaber fra denne resturanten. Jeg og venninnene mine går til denne restauranten hvor jeg tror jeg har bestilt mat og ser at det er stengt. Så ringer denne kebab restauranten hvor jeg har bestilt å sier at jeg må komme å hente maten. Da ser jeg at jeg har bestilt kebab fra et sted i Oslo, og jeg bor i Rogaland. Disse stedene hadde det samme navnet så derfor kom nummeret deres frem og ikke det her jeg bor. Derfor merket jeg ikke at det var feil fordi jeg heller ikke visste at det var andre restauranter som hadde det navnet siden det er en lokal kebab restaurant. De truer da med å Politianmelde meg hvis jeg ikke henter maten, og jeg forklarer at det har skjedd en feil og at jeg ikke har mulighet til å hente den siden det er 8 timer unna meg. De blir da sure. Selvfølgelig hadde jeg hentet maten hvis jeg hadde hatt mulighet, men her skjedde det en feil, altså at jeg ringte feil fordi jeg la ikke merke til at dette stedet var i Oslo siden det hadde samme navn som den kebab restauranten som ligger her i Rogaland, og det pleier å komme frem det nærmeste stedet automatisk når man søker. Hva skal jeg gjøre? Saken blir kanskje henlagt hvis han anmelder, men sitter fortsatt igjen med en ekkel følelse. Vil ikke bli anmeldt heller. Altså skal man bli anmeldt for å ringe feil når stedene har samme navn? Hadde det vært i nærheten hadde det ikke vært problem, men det var 8 timer unna også. Skjønner at de bruker tid på å lage maten, men når jeg også forklarer situasjonen for dem slik den er blir de bare sure å skal anmelde. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: f443d...15b Er det tog forbindelse? Kunne bedt de legge kebaben på toget så kunne du hentet i morgen 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #249 Skrevet 6. mars 2021 Ifølge ts logikk er det greit å unnlate å betale for ting en har bestilt for en har jo ikke fått produktet.. Bestille blomster til 1000kr men angrer, unnlater å henter og betaler. Har ikke fått blomster.. Bestille legetime men er lat og dukker ikke opp. Nekter å betale fordi har ikke blitt undersøkt. Bestiller hotellrom men til feil Thon hotell, nekter å betale siden en ikke har fått rommet. Etc... Anonymkode: 5792e...62f 10
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #250 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ifølge ts logikk er det greit å unnlate å betale for ting en har bestilt for en har jo ikke fått produktet.. Bestille blomster til 1000kr men angrer, unnlater å henter og betaler. Har ikke fått blomster.. Bestille legetime men er lat og dukker ikke opp. Nekter å betale fordi har ikke blitt undersøkt. Bestiller hotellrom men til feil Thon hotell, nekter å betale siden en ikke har fått rommet. Etc... Anonymkode: 5792e...62f Er ikke alt som kan sammenlignes med hverandre😘 hadde du bestilt blomster fra andre siden av landet, og de ikke kunne sende til deg, kunne du ha forklart situasjonen din til bedriften så hadde de mest sannsynlig godtatt det. Fordi de fleste mennesker har empati. De hadde heller ikke kastet blomstene da andre kan kjøpe dem. Ikke bare sammenlign situasjoner uten å ta med alle faktorene som spiller inn. Du kan heller ikke bestille feil legetime fordi du kan ikke bestille time hos en lege på andre siden av landet uten å gå gjennom prosesser først, så det er en veldig urealistisk situasjon. Hadde kebaben vært her jeg bor hadde det vært annerledes, og da kunne du brukt de eksemplene du kom med. Du har også lang tid som oftest på å avbestille en legetime, og du får beskjed dagen før timen at du ikke må glemme den å at du kan avbestille. Så veldig dårlige eksempler du har tatt😁 Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #251 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke alt som kan sammenlignes med hverandre😘 hadde du bestilt blomster fra andre siden av landet, og de ikke kunne sende til deg, kunne du ha forklart situasjonen din til bedriften så hadde de mest sannsynlig godtatt det. Fordi de fleste mennesker har empati. De hadde heller ikke kastet blomstene da andre kan kjøpe dem. Ikke bare sammenlign situasjoner uten å ta med alle faktorene som spiller inn. Du kan heller ikke bestille feil legetime fordi du kan ikke bestille time hos en lege på andre siden av landet uten å gå gjennom prosesser først, så det er en veldig urealistisk situasjon. Hadde kebaben vært her jeg bor hadde det vært annerledes, og da kunne du brukt de eksemplene du kom med. Du har også lang tid som oftest på å avbestille en legetime, og du får beskjed dagen før timen at du ikke må glemme den å at du kan avbestille. Så veldig dårlige eksempler du har tatt😁 Anonymkode: f443d...15b En legetime er heller ikke et produkt. Det er heller ikke et hotellopphold som også krever godkjenninger og påminnelser. I tillegg er det vanlig å bestille hoteller andre steder enn der du bor, rundt om i landet. Det er det ikke med kebaber eller mat. Så det eksempelet passet heller ikke. Av og til er også hoteller snille med deg om du forklarer at misforståelser har skjedd. 😄 Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #252 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ikke alle som har tid til å lese igjennom 9 sider med div svar før man gir fra seg et svar selv.. 🙈Er det er påbud? Anonymkode: 56891...231 Det er ikke et påbud, men hvorfor gidde å svare når du ikke vet hele situasjonen? Det sier seg selv at nye ting kommer frem under en slik diskusjon og da er det slitsomt å måtte lese det samme om igjen fordi folk ikke gidder å lese Anonymkode: f443d...15b 2
BethB Skrevet 6. mars 2021 #253 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Seriøst TS, jeg tenker at du har godt av en politianmeldelse så lærer du å gjøre opp for deg. At du i tillegg nå midt i coronatida ikke vil betale for det du har bestilt i en sterkt presset bransje hvor mange sliter for å overleve sier en del om deg. Du bryr det tydeligvis ikke om at andre nå må ta konsekvensene for dine handlinger, når du ikke er ærlig og gjør opp for deg. Endret 6. mars 2021 av BethB 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #254 Skrevet 6. mars 2021 BethB skrev (6 minutter siden): Seriøst TS, jeg tenker at du har godt av en politianmeldelse så lærer du å gjøre opp for deg. At du i tillegg nå midt i coronatida ikke vil betale for det du har bestilt i en sterkt presset bransje hvor mange sliter for å overleve sier en del om deg. Du bryr det tydeligvis ikke om at andre nå må ta konsekvensene for dine handlinger, når du ikke er ærlig og gjør opp for deg. Seriøst BethB, hadde du lest hadde du sett at jeg betalte igår😁 Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #255 Skrevet 6. mars 2021 BethB skrev (7 minutter siden): Seriøst TS, jeg tenker at du har godt av en politianmeldelse så lærer du å gjøre opp for deg. At du i tillegg nå midt i coronatida ikke vil betale for det du har bestilt i en sterkt presset bransje hvor mange sliter for å overleve sier en del om deg. Du bryr det tydeligvis ikke om at andre nå må ta konsekvensene for dine handlinger, når du ikke er ærlig og gjør opp for deg. Hadde du også lest hadde du sett at det ikke var et spørsmål om «betale, eller ikke betale?» Anonymkode: f443d...15b
BethB Skrevet 6. mars 2021 #256 Skrevet 6. mars 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Seriøst BethB, hadde du lest hadde du sett at jeg betalte igår😁 Anonymkode: f443d...15b Seriøst AnonymBruker, hvis du blir så overgitt over at folk ikke leser 13 sider så kan du bare oppdatere første innlegget 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #257 Skrevet 6. mars 2021 Synes at man bare skal betale! Hva med å ringe og forklare situasjonen kanskje du kan betale innkjøpspris Anonymkode: ccf9c...3a0
Gjest Airman Skrevet 6. mars 2021 #258 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 5.18): Hei, jeg og noen venninner skulle bestillte mat fra en kebab restaurant. Jeg søkte på nummeret for å ringe å bestille, og vanligvis har telefonen min sånn automatisk på at det nærmeste stedet hvor jeg er kommer frem. Men det skjedde ikke denne gangen av en eller annen grunn, og jeg la ikke merke til det ettersom det alltid pleier å skje automatisk. Så jeg ringte å bestillte kebaber fra denne resturanten. Jeg og venninnene mine går til denne restauranten hvor jeg tror jeg har bestilt mat og ser at det er stengt. Så ringer denne kebab restauranten hvor jeg har bestilt å sier at jeg må komme å hente maten. Da ser jeg at jeg har bestilt kebab fra et sted i Oslo, og jeg bor i Rogaland. Disse stedene hadde det samme navnet så derfor kom nummeret deres frem og ikke det her jeg bor. Derfor merket jeg ikke at det var feil fordi jeg heller ikke visste at det var andre restauranter som hadde det navnet siden det er en lokal kebab restaurant. De truer da med å Politianmelde meg hvis jeg ikke henter maten, og jeg forklarer at det har skjedd en feil og at jeg ikke har mulighet til å hente den siden det er 8 timer unna meg. De blir da sure. Selvfølgelig hadde jeg hentet maten hvis jeg hadde hatt mulighet, men her skjedde det en feil, altså at jeg ringte feil fordi jeg la ikke merke til at dette stedet var i Oslo siden det hadde samme navn som den kebab restauranten som ligger her i Rogaland, og det pleier å komme frem det nærmeste stedet automatisk når man søker. Hva skal jeg gjøre? Saken blir kanskje henlagt hvis han anmelder, men sitter fortsatt igjen med en ekkel følelse. Vil ikke bli anmeldt heller. Altså skal man bli anmeldt for å ringe feil når stedene har samme navn? Hadde det vært i nærheten hadde det ikke vært problem, men det var 8 timer unna også. Skjønner at de bruker tid på å lage maten, men når jeg også forklarer situasjonen for dem slik den er blir de bare sure å skal anmelde. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: f443d...15b Er du sikker på at ikke noen har misbrukt telefonnummeret ditt 🙂
Drizzt Skrevet 6. mars 2021 #259 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Og vi unge går enda på skole for å studere for å bli kunnskapsrike, noe du kanskje også har gjort. Sett deg selv i min posisjon å tenk deg om før du skriver på en nedlatende måte. Ikke nødvendigvis noe frekt, men det er enkelt å se at du føler deg stor og viktig fordi du er eldre enn meg. Selvfølgelig har du mer erfaring. Men dette var ikke en situasjon hvor man måtte ha mye forståelse for penger. Dette handler om etikk og moral, og hvor mye eller lite penger det var har egentlig ingen betydning. Det du har skrevet om penger ser det ut som om at du har kopiert å limt inn fra nettet. I tillegg så var det med svart arbeid bare for å få frem at jeg ikke ville vippse privatperson før bedriften hadde svart på melding å forklart hvordan de ville det skulle foregå. Anonymkode: f443d...15b Da jeg var i din alder, var jeg mye mer ydmyk og visste ting du ikke vet ennå. Jeg har aldri vært i din posisjon fordi jeg hadde mye bedre forståelse og kunnskap om privat økonomi og var tilnærmet selvforsørget siden 18. Jeg føler meg ikke ''stor'' fordi jeg er eldre. Jeg ER eldre enn deg og kan mye mer enn deg om vise ting, det er helt normalt. Man kan ikke forvente at du har like mye erfaring som en etablert, voksen person med familie, barn og en del år i arbeidslivet, men enkelte ting burde du vite på din alder, spesielt hvis du har tilgang til så store beløp som 700kr. Da burde du i det minste vite at du må alltid sjekke at du bestiller fra riktig sted, riktig produkt og at du er kjent med prisen. Du må ikke bestille over evne og du må betale for det du har bestilt. Sånne ting lærer man tidlig i tenårene før man begynner å disponere store beløp med egne penger. Min eldste som går på barneskole kan alt dette og det er ikke slik at barnet har bankkort og kan bestille kebab til 700kr til seg og vennene sine heller. Men privatøkonomiske spørsmål har vært et tema i vår familie og barna læres til å kjenne pengenes verdi og hvordan man bruker penger fornuftig. Når du bestiller noe er det utelukkende ditt ansvar å sjekke at du bestiller riktig produkt fra riktig sted. Det var flere forsøk på å legge skylda på andre enn deg selv, men det er bare du som har skyld i det som skjedde. Det er ikke mobilen sin feil, venninne sin feil eller kebabsjappa sin feil. Det er du som bruker mobilen, du som bestiller på vegne av andre, du som må følge med at ting gjøres riktig. Og det er du som har ansvaret å betale for varene du feilbestilte. Så du spinte hele Vipps-historien før du fikk melding fra bedriften å betale gjennom Vipps? Bare sånn i tilfelle noen skulle foreslo at du betaler regningen med Vipps, så sa du at du ikke vil betale private personer med Vipps fordi det er svartarbeid? Uansett er det viktigste at du har lært fra dette og alltid sjekker hva og hvor du kjøper fra. 5
Drizzt Skrevet 6. mars 2021 #260 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke alt som kan sammenlignes med hverandre😘 hadde du bestilt blomster fra andre siden av landet, og de ikke kunne sende til deg, kunne du ha forklart situasjonen din til bedriften så hadde de mest sannsynlig godtatt det. Fordi de fleste mennesker har empati. De hadde heller ikke kastet blomstene da andre kan kjøpe dem. Ikke bare sammenlign situasjoner uten å ta med alle faktorene som spiller inn. Du kan heller ikke bestille feil legetime fordi du kan ikke bestille time hos en lege på andre siden av landet uten å gå gjennom prosesser først, så det er en veldig urealistisk situasjon. Hadde kebaben vært her jeg bor hadde det vært annerledes, og da kunne du brukt de eksemplene du kom med. Du har også lang tid som oftest på å avbestille en legetime, og du får beskjed dagen før timen at du ikke må glemme den å at du kan avbestille. Så veldig dårlige eksempler du har tatt😁 Anonymkode: f443d...15b Vil du betale noen hundrelapper frakt for at blomstene leveres til deg der du bor? Blomster er ferskvare - det er ikke sikkert de blir solgt i tide til en annen. Du er naiv som tror at folk vil velge å tape penger fordi du bestilte feil. Dette har ingenting med empati å gjøre. Man betaler for det man har feilbestilt og sånn er det. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå