AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Hei, jeg og noen venninner skulle bestillte mat fra en kebab restaurant. Jeg søkte på nummeret for å ringe å bestille, og vanligvis har telefonen min sånn automatisk på at det nærmeste stedet hvor jeg er kommer frem. Men det skjedde ikke denne gangen av en eller annen grunn, og jeg la ikke merke til det ettersom det alltid pleier å skje automatisk. Så jeg ringte å bestillte kebaber fra denne resturanten. Jeg og venninnene mine går til denne restauranten hvor jeg tror jeg har bestilt mat og ser at det er stengt. Så ringer denne kebab restauranten hvor jeg har bestilt å sier at jeg må komme å hente maten. Da ser jeg at jeg har bestilt kebab fra et sted i Oslo, og jeg bor i Rogaland. Disse stedene hadde det samme navnet så derfor kom nummeret deres frem og ikke det her jeg bor. Derfor merket jeg ikke at det var feil fordi jeg heller ikke visste at det var andre restauranter som hadde det navnet siden det er en lokal kebab restaurant. De truer da med å Politianmelde meg hvis jeg ikke henter maten, og jeg forklarer at det har skjedd en feil og at jeg ikke har mulighet til å hente den siden det er 8 timer unna meg. De blir da sure. Selvfølgelig hadde jeg hentet maten hvis jeg hadde hatt mulighet, men her skjedde det en feil, altså at jeg ringte feil fordi jeg la ikke merke til at dette stedet var i Oslo siden det hadde samme navn som den kebab restauranten som ligger her i Rogaland, og det pleier å komme frem det nærmeste stedet automatisk når man søker. Hva skal jeg gjøre? Saken blir kanskje henlagt hvis han anmelder, men sitter fortsatt igjen med en ekkel følelse. Vil ikke bli anmeldt heller. Altså skal man bli anmeldt for å ringe feil når stedene har samme navn? Hadde det vært i nærheten hadde det ikke vært problem, men det var 8 timer unna også. Skjønner at de bruker tid på å lage maten, men når jeg også forklarer situasjonen for dem slik den er blir de bare sure å skal anmelde. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: f443d...15b 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 5. mars 2021 De anmeldere jo ikke så lenge du betaler. Og du må selvfølgelig betale. Ikke deres problem at du ringte feil nummer. Anonymkode: 8ad3c...2b6 222
Anonymmari Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Sendte de også en melding etterpå med «bevis» på at resturantene har samme navn ved å ta screenshot av nummeret og stedet som kom frem når jeg søkte på navnet, og så en screenshot av den andre kebab restauranter som er her jeg bor som også heter det samme. Med en tekst under at det har skjedd en feil osv. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De anmeldere jo ikke så lenge du betaler. Og du må selvfølgelig betale. Ikke deres problem at du ringte feil nummer. Anonymkode: 8ad3c...2b6 selvfølgelig ikke deres problem, men hvordan kan jeg betale når jeg ikke har mulighet til å komme der heller? Skal ikke vippse til privatpersoner på offentlige restauranter heller da dette går under svart arbeid. Burde også gått an å tatt det på en rolig måte uten å bli sur når jeg forklarer hva som har skjedd til dem AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De anmeldere jo ikke så lenge du betaler. Og du må selvfølgelig betale. Ikke deres problem at du ringte feil nummer. Anonymkode: 8ad3c...
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 5. mars 2021 Du har vel betalt? Hvis du nekter å betalte kan de anmelde. Det er ikke deres problem at du bestiller mat fra andre siden av landet. Anonymkode: fbda9...a3d 102
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 5. mars 2021 Du har bestilt produktet og du må betale for det, uavhengig av om du bestilte feil. De er ikke ansvarlige for å passe på at du har ringt riktig nummer. Anonymkode: 1ab0d...1cc 84
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 5. mars 2021 Slutt å overdriv. De anmelder deg ikke og ikke vær så pysete og bli redd. Bare si at det var feil og at du er villig til å betale. Er ikke verre enn det. Anonymkode: 59760...38b 53
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 5. mars 2021 Så du mener de skal spørre alle som bestiller på tlf om de bor i Oslo eller Rogaland. Det er mange restauranter med samme navn i dette landet, den som ringer og bestiller er selv selvfølgelig ansvarlig for å sjekke at det er riktig sted. Å sende screenshot av stedene heter det samme har jo ingen verdi. Anonymkode: fbda9...a3d 73
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du mener de skal spørre alle som bestiller på tlf om de bor i Oslo eller Rogaland. Det er mange restauranter med samme navn i dette landet, den som ringer og bestiller er selv selvfølgelig ansvarlig for å sjekke at det er riktig sted. Å sende screenshot av stedene heter det samme har jo ingen verdi. Anonymkode: fbda9...a3d Mener ikke at de skal sjekke det nei, mener at det kan skje feil. Ganske sikker på at dette ikke skjer ofte, og engangstilfeller kan skje. Det har kanskje ingen verdi, men det beviser hvertfall at jeg ikke bestillte for å tulle. Da jeg snakket med dem sa de «vet at du bare ringer her for å tulle med oss» osv. derfor ville jeg forklare situasjonen for å vise at det var en misforståelse. Anonymkode: f443d...15b
Populært innlegg aerox Skrevet 5. mars 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 5. mars 2021 Betal for maten du har bestillt så er saken over. Hva er problemet? 🤔 66
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 aerox skrev (2 minutter siden): Betal for maten du har bestillt så er saken over. Hva er problemet? 🤔 Problemet er at det ikke er et krav om betaling hvis kunden ikke har fått produktet. Jeg har ikke fått noe mat og har heller ikke mulighet til å hente. Da har jeg heller ikke mulighet til å betale. Mener ikke at det er rett av meg og ikke å betale, men ganske kjipt å betale for noe man ikke har fått selv om det var jeg som ringte feil. Og Som sagt går det også under svart arbeid dersom jeg vippser dem privat. Anonymkode: f443d...15b 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 Det er ikke unikt at restauranter heter det samme. Jeg søkte nå på «restaurant Milano» som var det første typiske navnet på en italiensk restaurant jeg kom på. jeg fikk opp at det var restauranter som het det i Elverum, Molde, Trondheim, Råholt, Åros, Oslo for å nevne noen av byene som kom opp. Det er ganske vanlig. Det betyr ikke at man slipper å betale hvis man selv bommer. Er vel snakk om maks 200 kroner uansett? Anonymkode: fbda9...a3d 38
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 5. mars 2021 Det maset ditt om svart arbeid er bare en unnskyldning for å ikke betale. Spør om å få kontonummeret til restauranten, du betaler og blir dermed ikke anmeldt. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Problemet er at det ikke er et krav om betaling hvis kunden ikke har fått produktet. Jeg har ikke fått noe mat og har heller ikke mulighet til å hente. Da har jeg heller ikke mulighet til å betale. Mener ikke at det er rett av meg og ikke å betale, men ganske kjipt å betale for noe man ikke har fått selv om det var jeg som ringte feil. Og Som sagt går det også under svart arbeid dersom jeg vippser dem privat. Anonymkode: f443d...15b Anonymkode: 65cd5...86a 107
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke unikt at restauranter heter det samme. Jeg søkte nå på «restaurant Milano» som var det første typiske navnet på en italiensk restaurant jeg kom på. jeg fikk opp at det var restauranter som het det i Elverum, Molde, Trondheim, Råholt, Åros, Oslo for å nevne noen av byene som kom opp. Det er ganske vanlig. Det betyr ikke at man slipper å betale hvis man selv bommer. Er vel snakk om maks 200 kroner uansett? Anonymkode: fbda9...a3d Er ikke snakk om 200kr er snakk om kanskje rundt 700kr. Bestillte for både meg og venninnene mine. Å selvfølgelig når du søker på et typisk navn kommer det mange restauranter. Men denne restauranten er ikke en kjede som har mange restauranter i hele landet. Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det maset ditt om svart arbeid er bare en unnskyldning for å ikke betale. Spør om å få kontonummeret til restauranten, du betaler og blir dermed ikke anmeldt. Anonymkode: 65cd5...86a Ikke så lett når dem heller ikke svarer når jeg prøver å ta kontakt Anonymkode: f443d...15b 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke snakk om 200kr er snakk om kanskje rundt 700kr. Bestillte for både meg og venninnene mine. Å selvfølgelig når du søker på et typisk navn kommer det mange restauranter. Men denne restauranten er ikke en kjede som har mange restauranter i hele landet. Anonymkode: f443d...15b Ingen av disse er i en kjede, det var poenget mitt. Det er vanlig at restauranter har samme navn selvom de ikke har noe med hverandre å gjøre. På samme måte som du opplevde her. Det er fortsatt du som er ansvarlig for å sjekke. Anonymkode: fbda9...a3d 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 Populært innlegg #16 Skrevet 5. mars 2021 Kjøre vene, selvsagt skal du betale TS. At det er kjipt skjønner jeg jo, men det er jo åpenbart ditt ansvar. Anonymkode: 359a4...a8c 85
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #17 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ikke så lett når dem heller ikke svarer når jeg prøver å ta kontakt Anonymkode: f443d...15b De ligger og sover...? Regner med at de svarer telefonen når restauranten er åpen? Du vil bare ikke betale og da fortjener du en anmeldelse. Så flaut... Anonymkode: 65cd5...86a 33
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #18 Skrevet 5. mars 2021 Be om å få en faktura da. Hvis de ikke sender deg det får du bare la det passere. Anonymkode: 916e7...67d 46
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #19 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De ligger og sover...? Regner med at de svarer telefonen når restauranten er åpen? Du vil bare ikke betale og da fortjener du en anmeldelse. Så flaut... Anonymkode: 65cd5...86a Har ikke prøvt å kontakte dem nå midt på natta haha?. Dette skjedde i går Anonymkode: f443d...15b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #20 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke prøvt å kontakte dem nå midt på natta haha?. Dette skjedde i går Anonymkode: f443d...15b Høres MEGET rart ut at de ikke svarer telefonen, da de får bestillinger via telefon? Du ringer på nytt i dag og spør etter kontonummer/ faktura, så betaler du. De er mer interessert i å få 700kr inn, enn å bruke tid på en anmeldelse Fuck, fikk lyst på kebab nå Anonymkode: 65cd5...86a 29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå