Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du det på hjemmekontoret ditt? Hva er din måte å få det til på, når jobben er hjemme?

Anonymkode: 6a07b...3b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pult med 180 flate, god kontorstol, Dell 34´´buet skjerm (fungerer som to skjermer), laptop som brukes som tredje skjerm, kamera, ekstern høyttaler/mikrofon, tastatur og mus - oppsummert akkurat samme utstyr som jeg har på kontoret. Jobber papirløst, så trenger ikke utstyr ut over dette. 

Utover det har jeg et stilrent skap som også fungerer som nøytral bakgrunn i møter. Jeg har en lenestol, som jeg ofte bruker når jeg sitter i telefonen eller er i mer uformelle møter. God solskjerming, og vindu som kan åpnes. Eneste utfordringen er at det raskt blir for varmt der om sommeren, så jeg monterer nok en varmepumpe i vår. 

Rommet brukes kun som kontor, det gjør det enklere å skille jobb og fritid. Har hatt det slik i mange år da jeg alltid har hatt mulighet for hjemmekontor noen timer i uka, men da korona traff utvidet jeg med videokonferanseutstyr og bedre stol.

Anonymkode: 1363a...058

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Behagelige klær, starter dagen med yoga, trening i lunsj og etterpå for å kompensere for manglende aktivitet. Jobber fra, seng eller sofa med masse puter i ryggen, har uansett kun laptop og liker ikke bord og stol. Nøye med å notere oppgaver og tidsfrister for blir mer glemsk hjemme. 

Anonymkode: 24bde...82c

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Lite skrivebord i hjørnet på stua. Stor skjerm, men har kun 1. Deler plass med mannen, så halve tiden sitter en av oss med laptop på fanget i en lenestol. 

Mannen er i møter hele dagen så jeg hører han prate hele.tiden. 

Jeg trenger mye papirer. Går gjennom tunge dokumenter. Scroller så mye jeg kan, men med kun én skjerm er det tungvint, så noe papirer må jeg ha. Klarer aldri dra med meg alt når jeg og mannen bytter plass, så papirene ligger over alt og det er bare rot. 

Mannen jobber papirløst og elsker hjemmekontor. Jeg hater det og sliter med å få struktur på sakene mine. Er ekstra ille akkurat nå etter nyttår, fordi jeg nå som sagt går gjennom tusenvis av sider. 

Har også en printer som nekter å kommunisere med PCen min, så mange av de tusen sidene scroller jeg meg gjennom. 

Henger konstant bakpå, og jobber derfor hver kveld også. 

Vi har også småbarn, og de har fått lengre dager i barnehagen enn vanlig. Dette fordi de forstyrrer den som fortsatt jobber hvis de blir hentet tidlig. Det er fortsatt max 7.5 time altså, men tidligere hadde de 6.5 timers dager, på tross av at vi brukte en time av dagen på bilkjøring. Mannen prøver å starte arbeidsdagen 0630, men får ikke fred før ungene leveres i bhg kl 8. Med konstante møter (fordi alle har hjemmekontor og må ha møte om alt) er han ikke ferdig på jobb før tidligst 1530, da henter han ungene. 

Ikke så veldig positiv opplevelse, med andre ord. 😅

AnonymBruker
Skrevet

En laptop i sofaen. Jobber så lite som mulig, kanskje et sted mellom 2-3 timer i snitt om dagen. Har full stilling, men veldig lett å jukse på timene med hjemmekontor :) 

Anonymkode: 1cacc...737

• Liker 2
Skrevet

Har eget kontor med ekstra skjerm, tastatur og mus. Skrivebord med skrivebordsstol. Har et stort vindu rett frem, så kan se ut og nyte utsikten :) 

Ellers har jeg støydempende hodetelefoner som jeg bruker i møter. Spesielt viktig når datteren har hjemmeskole samtidig som jeg har møter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tilsvarende oppsett som på kontoret betalt av bedriften jeg jobber i, så om jeg er hjemme eller på kontoret spiller egentlig ingen rolle, den eneste utfordringen hjemme er å huske ta pauser..

Anonymkode: ce38e...ed1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

både jeg og samboeren har hatt hjemmekontor siden 12 mars 2020. Første del bodde vi i leilighet som hadde et ekstra rom som vi brukte til gjesterom/kontor. Vi byttet på å bruke dette og på å sitte på spisebordet. Har laptop og en veldig hendig bærbar skjerm som er lett å flytte på/rydde bort (https://www.komplett.no/product/876271/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-16-skjerm-mb169c?

Var nøye med å rydde bort kontorutstyret fra spisebordet, siden det også var oppholdsrommet. I høst flyttet vi til hus og her har vi hvert vårt kontor. Men jeg flytter meg mye rundt. har gjerne møter på kontoret, og sitter der hvis jeg har arbeid hvor jeg må være veldig fokusert eller trenger ekstra skjerm. Ellers så liker jeg å flytte meg litt rundt. har også fått anbefalt å bytte sted å sitte mtp kroppen. har ikke skikkelig kontorstol og skrivebordet er i feil høyde for meg. 

Og på sånne faste infomøter vi har hvor man bare sitter å høre på så elsker jeg å sitte med strikketøy og en kopp kaffe i sofaen samtidig. da klarer jeg å konsentrere meg bedre :P 

Vi har hund da, så starter hver morgen med en gåtur. Det tror jeg er skikkelig bra for kropp og sjel. er sykt deilig med frisk luft før man setter seg ned med mail og jobb.

Anonymkode: a49df...4c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og på sånne faste infomøter vi har hvor man bare sitter å høre på så elsker jeg å sitte med strikketøy og en kopp kaffe i sofaen samtidig. da klarer jeg å konsentrere meg bedre :P 

Anonymkode: a49df...4c4

Jeg tar alltid på meg joggeskoa, og kommer meg ut døra. Går eller løper 1-3 timer hver dag nå når jeg har hjemmekontor, mens jeg er i møter, deltar på kurs, eller snakker med medarbeidere. 

Har jeg møter der jeg må snakke en del, men kamera ikke er så farlig, gjør jeg gjerne husarbeid som ikke lager bråk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tar alltid på meg joggeskoa, og kommer meg ut døra. Går eller løper 1-3 timer hver dag nå når jeg har hjemmekontor, mens jeg er i møter, deltar på kurs, eller snakker med medarbeidere. 

Har jeg møter der jeg må snakke en del, men kamera ikke er så farlig, gjør jeg gjerne husarbeid som ikke lager bråk. 

Hvordan er du ute mens du har møter/kurs? Føregår det ikke va computer? 

AnonymBruker
Skrevet

Står opp, kler på meg og går tur med hunden.

Har innredet gjesterommet med regulerbar pult og god kontorstol. Har en ekstra skjerm og laptop med separat mus og tastatur. Godt lys og ergonomisk fotstøtte. Har eget stativ til laptopen så kameraet kommer i passende høyde.

Anonymkode: 2f475...18b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker Teams på mobilen 

Anonymkode: 64c5a...10c

• Liker 1
Skrevet

Har et gjesterom som også er innredet som eget kontor. Stor pult som har plass det jeg måtte trenge. 
Har to store skjermer som jeg tok med meg fra plassen min på jobb, samt har bærbar pc i docking, i tillegg til tastatur, mus osv. 

Har gamingstol som jeg sitter svært behagelig i. Ellers har jeg også en slik plate som gjør at jeg kan ligge/sitte i stolen uten å måtte strekke meg for mye etter tastatur og mus. 

Hjemmekontoret er i realiteten som om jeg skulle vært på jobb, men egentlig mye bedre, rett og slett fordi her har jeg eget kontor og slipper å sitte i åpent landskap. Deilig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobb-pcen min (laptop) på spisebordet i stua. Ekstern mus jeg fikk fra jobben når jeg begynte. Kjøpte nytt headset på Clas Ohlsson forleden, da kollegene mine sa de hørte meg dårlig i det jeg brukte før. Har en kontorstol fra IKEA som jeg har hatt siden ungdomsskolen, den funker fortsatt.

Ikke så mye mer opplegg enn det som er nødvendig for min del.

Anonymkode: 6e9f6...46b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er under oppussing, grunnet vannlekkasje. Så det er ganske stusselig. Normalt sett er det ryddig. Jeg trenger egentlig bare noen skjermer og en mac. 

Anonymkode: 154c6...039

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Telefonen har akkurat de samme funksjonene som PCen. 

Har en del internasjonale møter der vi er 20-50 stk, og man sier lite, om noe. Har ingenting i mot å skru på kamera, uansett hvor jeg er. Men som regel ligger tlf i lomma gjennom hele turen. 

På kursene er vi gjerne 100+ stykker. Jeg har på presentasjonen på telefonen, og tar en titt om jeg føler jeg må se hva de prater om, blar evt. gjennom presentasjonen i etterkant. 

AnonymBruker
Skrevet

Har laget meg en krok på spisebordet med to skjermer og hele oppsettet.

Anonymkode: d312c...52d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Går eller løper 1-3 timer hver dag nå når jeg har hjemmekontor, mens jeg er i møter, deltar på kurs, eller snakker med medarbeidere. 

Dette hadde jeg irritert meg grønn på. Hvis man har møter eller snakker sammen, så er det ikke greit å gjøre det andpusten bare fordi du vil leve livet på hjemmekontoret. Du er på jobb! 

Anonymkode: 9203e...797

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette hadde jeg irritert meg grønn på. Hvis man har møter eller snakker sammen, så er det ikke greit å gjøre det andpusten bare fordi du vil leve livet på hjemmekontoret. Du er på jobb! 

Anonymkode: 9203e...797

Er da ikke andpusten om jeg skal prate. Blir man det av å gå i normalt tempo bør man virkelig komme seg ut oftere 😅

Uansett, hos oss oppfordres man til slikt av ledelsen i disse dager. De ønsker å gjøre noe aktivt i forhold til å motvirke depresjoner, ryggplager, med mer, når situasjonen er som den er. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker Teams på mobilen 

Anonymkode: 64c5a...10c

Smart. Det skal jeg teste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...