AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #21 Skrevet 7. mars 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Grønn er toseter/treseter/varebil, kan godt være privatbil. Anonymkode: c3f5b...abb Nei, at de er varebil med grønne skilter betyr at de brukes i firmasammenheng. Derav navnet VAREBIL. Transportbil. Varebiler med grønne skilt skal nemlig ikke brukes som privatbil. Anonymkode: 263ea...87a 1
Knottogtott Skrevet 7. mars 2021 #22 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, at de er varebil med grønne skilter betyr at de brukes i firmasammenheng. Derav navnet VAREBIL. Transportbil. Varebiler med grønne skilt skal nemlig ikke brukes som privatbil. Anonymkode: 263ea...87a Her tar du helt feil! Privatpersoner kan også kjøre biler med grønne skilter. Min far kjører en hvit VW som har grønne skilter 🙂 Les deg opp før du kommer med feil fakta! 21
Isabella Moon Skrevet 7. mars 2021 #23 Skrevet 7. mars 2021 Knottogtott skrev (9 minutter siden): Her tar du helt feil! Privatpersoner kan også kjøre biler med grønne skilter. Min far kjører en hvit VW som har grønne skilter 🙂 Les deg opp før du kommer med feil fakta! Feil fakta 🤣❤️ 4
Knottogtott Skrevet 7. mars 2021 #24 Skrevet 7. mars 2021 Isabella Moon skrev (1 minutt siden): Feil fakta 🤣❤️ Sorry, er i halvsøvne her! Hva var feil der?
Isabella Moon Skrevet 7. mars 2021 #25 Skrevet 7. mars 2021 Knottogtott skrev (Akkurat nå): Sorry, er i halvsøvne her! Hva var feil der? Bare underlig hvordan fakta kan være feil Er det feil så er det ikke fakta Nattinatt 5
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 9. mars 2021 #26 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 2.18): Jeg bor i leilighet alene, jeg er 19. (Huseier, han bruker dette huset som sommerhus og bor ikke her fast). Det er ganske øde her, bare 3 hus rundt dette huset jeg leier leiligheten i og det er eldre folk som bor der og det tredje står tomt. Jeg hørte noe, jeg kvakk litt først så tenkte jeg ikke mer over det siden jeg bor ved havet og skog det bråker mye fra havet. Jeg gikk ut for å røyke og da jeg åpnet døra står det en ukjent høy bil jeg ikke har sett før parkert rett ved vår garasje, helt inntil vår garasje nesten. Det er tilogmed en blindvei her jeg bor på enden. Jeg føler meg redd. Jeg ville ringe min mor men det er alt for sent å ringe henne nå om det ikke er alvorlig? Jeg så en skygge og da jeg skjønte at det var en bil lukket jeg og låste døren fort igjen, og nå sitter jeg her redd. Hva skal jeg gjøre? Hva kan grunnen være for at den bilen står der? Jeg var ute for 1 time siden og røykte og da stod det ingen bilen der heller. 😭 Anonymkode: 5c983...75f Ingen biler er "ukjente". Reg nr på bilen er offentlig. Dvs at du kan søke opp info om hvem bilen er registret på. Klarer ikke helt å forstå hvorfor du blir redd. Det er helt normalt å parkere en bil og gå fra den.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #27 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 11.45): Sånt er greit å tipse politiet om. Man kan ikke bare ta seg til rette på andres eiendommer og parkere der. Inf.ormer eieren av huset også. Anonymkode: 263ea...87a Litt dramatisk? Sikkert noen som besøkte en nabo Anonymkode: 68942...f9d 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #28 Skrevet 9. mars 2021 Lunaris skrev (På 5.3.2021 den 21.54): Neste gang ringer du politiet med en gang, håper alt er bra. Ringer politiet?? Ts sier at hun bor i en leilighet i et bebodd hus med 3 andre naboer. Hvem som helst av dem kan ha fått besøk av noen som parkerte litt snodig. Hun har også "eldre" beboere i samme hus - det kan som vi alle vet resultere i at "fremmede" parkerer både titt og ofte for å drive tilsyn. Ja, noen som driver tilsyn hos eldre har kommunale biler, men ikke alle. Ts: ikke få panikk. Og slutt å røyke. Anonymkode: 9552c...30d 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #29 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 1.38): Nei, at de er varebil med grønne skilter betyr at de brukes i firmasammenheng. Derav navnet VAREBIL. Transportbil. Varebiler med grønne skilt skal nemlig ikke brukes som privatbil. Anonymkode: 263ea...87a Her tar du nok litt feil. Bil med grønne skilter: "For varebiler klasse 2 som betaler veiavgift, men som ikke er for passasjertransport. De kan ha inntil tre sitteplasser, og er primært innrettet på transport av gods, pakker, verktøy, utstyr og lignende. Slike biler betaler en lavere avgift enn de som har skilttype A. og har aldri bakseter. I likhet med type A, har disse skiltene to bokstaver etterfulgt av fem siffer. Hvem som helst kan eie en bil med grønne skilt. Anonymkode: e4dd7...8d6 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #30 Skrevet 9. mars 2021 Lunaris skrev (På 5.3.2021 den 21.54): Neste gang ringer du politiet med en gang, håper alt er bra. Fornuftig å bruke politiets begrensede ressurser på denne fille-tingen. Anonymkode: d0b60...882 3
Oppgitt78 Skrevet 9. mars 2021 #31 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 1.38): Nei, at de er varebil med grønne skilter betyr at de brukes i firmasammenheng. Derav navnet VAREBIL. Transportbil. Varebiler med grønne skilt skal nemlig ikke brukes som privatbil. Anonymkode: 263ea...87a Nå er det vel ikke bare firmaer som kan ha behov for å transportere saker og ting, da..? Jeg har eid «varebil» med grønne skilter de siste 25 årene, som privatperson. 🤯 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #32 Skrevet 9. mars 2021 Politiet? Jeg gjør dette hele tida, spiller pokemon hele døgnet, og setter fra meg bilen der det er lovlig. Anonymkode: 10382...727 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #33 Skrevet 9. mars 2021 On 3/5/2021 at 11:45 AM, AnonymBruker said: Sånt er greit å tipse politiet om. Man kan ikke bare ta seg til rette på andres eiendommer og parkere der. Inf.ormer eieren av huset også. Anonymkode: 263ea...87a Dette skjedde meg en gang, virket veldig merkelig, så jeg sjekket nummeret. Det var politiet selv som sto der, gudene vet hvorfor. Anonymkode: 2a2bc...61f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #34 Skrevet 9. mars 2021 Ringe politiet, fordi det står en bil lovlig parkert (hvis jeg forstår rett)? Og si hva egentlig, "hjelp, det står en bil parkert ved siden av min garasje"? Det virker noe spesielt, hva med å undersøke litt på egenhånd først? Anonymkode: 2a2bc...61f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #35 Skrevet 9. mars 2021 Skummelt. Kan det ha vært en potensiell voldtektsforbryter som sjekket om noen vinduer var åpne? Bor ts i første etasje? Har du sikret deg med feks et balltre du har plassert under sengen for beskyttelse? Vil forøvrig anbefale å strø tegnestifter under vinduet du velger å holde åpent for lufting. Anonymkode: a4d9d...9dd
Cordelia Skrevet 9. mars 2021 #36 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 1.38): Nei, at de er varebil med grønne skilter betyr at de brukes i firmasammenheng. Derav navnet VAREBIL. Transportbil. Varebiler med grønne skilt skal nemlig ikke brukes som privatbil. Anonymkode: 263ea...87a Grønne skilter er begrensing på antall seter og at det er registrert som varebil. Privatpersoner kan fint kjøre biler med grønne skilt, til privat bruk. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #37 Skrevet 9. mars 2021 Hvis det hadde vært en varebil med utenlandsk registreringsnummer så hadde jeg ring politiet tvert, om det er norsk registreringsnummer så kan man sjekke om det stemmer med bilmodell og hvis det ikke stemmer så er sjansen stor for at det er stjålet. Selv om det er begrenset med trafikk over grensen for tiden så kryr det av vinningskriminelle utlendinger som sonderer og stjeler alt de kommer over. Anonymkode: 33f7c...4d7 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #38 Skrevet 9. mars 2021 On 3/7/2021 at 1:38 AM, AnonymBruker said: Nei, at de er varebil med grønne skilter betyr at de brukes i firmasammenheng. Derav navnet VAREBIL. Transportbil. Varebiler med grønne skilt skal nemlig ikke brukes som privatbil. Anonymkode: 263ea...87a Hvor har du dette fra, noe du har tenkt deg til selv? Du tar i hvert fall helt feil. Det kalles VAREBIL grunnet størrelseskrav til rommet bak, og antall seter. Sånn at man kan få VARER inn i den. Privatpersoner kan fint kjøre rundt med VARER, og VAREBILER. Anonymkode: 2a2bc...61f 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #39 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 10.16): Ringer politiet?? Ts sier at hun bor i en leilighet i et bebodd hus med 3 andre naboer. Hvem som helst av dem kan ha fått besøk av noen som parkerte litt snodig. Hun har også "eldre" beboere i samme hus - det kan som vi alle vet resultere i at "fremmede" parkerer både titt og ofte for å drive tilsyn. Ja, noen som driver tilsyn hos eldre har kommunale biler, men ikke alle. Ts: ikke få panikk. Og slutt å røyke. Anonymkode: 9552c...30d Nei, stemmer det, politiet vil jo ikke gjøre noenting. Skaff deg pepperspray, Ts. Anonymkode: ead4a...5fa
Gjest Lunaris Skrevet 10. mars 2021 #40 Skrevet 10. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 10.53): Fornuftig å bruke politiets begrensede ressurser på denne fille-tingen. Anonymkode: d0b60...882 Nei stemmer det... Man får skaffe seg vakthund, pepperspray og balltre (noe «bedre» er vel ikke lov å skrive her) etter å ha tatt et selvforsvarskurs og satt opp sikkerhetskamera... Man må sørge for seg selv og sin sikkerhet. Endret 10. mars 2021 av Lunaris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå