Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en til er snart ferdig med en nettbutikk og vi gleder oss veldig mye. Vi har lagt ned MANGE timer, så dette er ikke noe som ble laget på en dag. Vi samarbeider med en leverandør i utlandet, men skal etterhvert ha varelager. 

Vil gjerne høre din erfaring med å drive en nettbutikk på både godt og vondt:) 

Ønsker kun å høre fra deg som faktisk har erfaring. 

Anonymkode: 3caba...c0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke drevet nettbutikk selv, men har hjulpet mange kunder som har nettbutikk. Er ingen utvikler, men har opplevd at det kan forekomme bugs, plugins som må oppdateres, noen ganger blir ikke ordrebekreftelsen sendt eller havner i spam etc. Skikkelig hodepine for meg som ikke har IT-utdanning. Kommer selvfølgelig an på hva slags løsning dere bruker, har hørt at Shopify skal være bra og ikke så komplisert. Bare vær forberedt på at ting må endres (omtrent) hele tiden, det finner man ut etterhvert. Plutselig står teksten på engelsk noen steder eller ting ser helt feil ut på mobil for å nevne noen eksempler.

Men det er veldig gøy å følge med på bestillinger. Hvor mye salg man får ila. en måned. Eller når man sender ut nyhetsbrev og kan tracke alle kjøpene som er gjort gjennom det. Hvis jeg skal gi noen tips så er det å ikke tenke for stort med engang. Sørg for at kunden får en god handleopplevelse først (at checkout fungerer som den skal, ting ikke er forvirrende å klikke på) så kan dere bygge nettbutikken ut og legge til andre funksjoner etterhvert. Lykke til!

Anonymkode: 0176c...0a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har ikke drevet nettbutikk selv, men har hjulpet mange kunder som har nettbutikk. Er ingen utvikler, men har opplevd at det kan forekomme bugs, plugins som må oppdateres, noen ganger blir ikke ordrebekreftelsen sendt eller havner i spam etc. Skikkelig hodepine for meg som ikke har IT-utdanning. Kommer selvfølgelig an på hva slags løsning dere bruker, har hørt at Shopify skal være bra og ikke så komplisert. Bare vær forberedt på at ting må endres (omtrent) hele tiden, det finner man ut etterhvert. Plutselig står teksten på engelsk noen steder eller ting ser helt feil ut på mobil for å nevne noen eksempler.

Men det er veldig gøy å følge med på bestillinger. Hvor mye salg man får ila. en måned. Eller når man sender ut nyhetsbrev og kan tracke alle kjøpene som er gjort gjennom det. Hvis jeg skal gi noen tips så er det å ikke tenke for stort med engang. Sørg for at kunden får en god handleopplevelse først (at checkout fungerer som den skal, ting ikke er forvirrende å klikke på) så kan dere bygge nettbutikken ut og legge til andre funksjoner etterhvert. Lykke til!

Anonymkode: 0176c...0a4

Tusen takk!

Jobber med en som har IT utdannelse, så det hjelper masse. Vi bruker Shopify, en veldig god løsning:) Vi er veldig opptatt av brukeropplevelsen og at ting skal fungere i bakhånd. Nå gjenstår det å få opp gode betalingsløsninger slik som Vipps, Visa ++. Få inn riktig lovverk iht angrerett mm. Vi har ikke tusen produkter, mer nisje:) 

En annen ting min partner jobber med er et annet CRM-system(kundeservicesystem), da det er viktig å ha god oversikt på henvendelser mm. Vi forstår dette er noe som bygges opp over tid mtp kunder. Hovedfokus etter alt er i orden med nettbutikken blir da markedsføring iht målgrupper mm.

Anonymkode: 3caba...c0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...