Gå til innhold

Hvor gammel var DU da du prøvde alkohol første gang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av den andre tråden her om en 15-åring som drakk seg full.

Anonymkode: 9fa27...885

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

18 år. Er ikke lov å drikke før man er 18, så jeg ventet til jeg var 18, og hadde med ei rusbrus på pur f midt i uka, for jeg hadde lov.

Anonymkode: 313c0...ef2

Skrevet

Fikk vel lurt til meg en smak her og der når jeg var 14. Første gang jeg var full var jeg 15 :)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Inspirert av den andre tråden her om en 15-åring som drakk seg full.

Anonymkode: 9fa27...885

Prøvde ca 14.

Første gang full 16 ca..

• Liker 4
Skrevet

Var 14 da jeg begynte å drikke alkohol. Det var vanlig der jeg vokste opp. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

7-8 år

Jeg drakk av en flaske rød vin som jeg trodde var saft.

Men det var bare en slurk før mamma tok flaska fra meg.

Jeg var 18 første gang jeg var full. Jeg har ikke drukket meg full siden jeg var 18

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

18

Anonymkode: 226a4...099

Gjest Maxwell
Skrevet

15 år. Var også full første gang som 15 åring. 

AnonymBruker
Skrevet

14 tror jeg (smakte

Første gang jeg drakk ordentlig og ble brisen var jeg 18. Begynte ikke å drikke ordentlig derimot før jeg var 19. Litt stolt av meg må jeg si :) 

Anonymkode: b42e0...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

15-16 😊

Anonymkode: c3bcf...be9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

16

Anonymkode: 38930...259

AnonymBruker
Skrevet

19. Alltid holdt regler og sånt. 

Anonymkode: fb349...090

Skrevet

Jeg fikk en liten sipp brennevin når jeg hadde halsvondt som liten jeg, og små "smaksprøver" på vin fra jeg var i barneskolealder :sjenert:

Full første gang som 14åring.

(Og jeg har et veldig avslappet og lavt konsum som voksen, i tilfelle noen lurte. Det gikk bra) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Drakk mer enn 1 slurk fra mammas vinglass (prøvde det vi fikk tak i..sprit, wine coolers (den tids rusbrus), rødvin og sånt noe som vi stjal fra foreldre eller fikk fra eldre søsken, ble brisen men aldri nok til å bli kjempefull): 14

Ordentlig full, med blackout: 15, men rett før jeg fylte 16

Drakk meg full/var på fest mer jevnlig: 17 og utover

Anonymkode: 75481...293

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Krakilsk said:

Jeg fikk en liten sipp brennevin når jeg hadde halsvondt som liten jeg, og små "smaksprøver" på vin fra jeg var i barneskolealder :sjenert:

Full første gang som 14åring.

(Og jeg har et veldig avslappet og lavt konsum som voksen, i tilfelle noen lurte. Det gikk bra) 

Jeg fikk også smake en slurk vin og øl i blant fra jeg var barn. Kom fra møblert hjem med ressurssterke foreldre. Er veldig fornuftig med alkohol i dag men drukket en del opp igjennom tenår og ung voksen (men absolutt ikke unormalt mye, heller mindre enn mer enn jevnaldrende venner). Så tror ikke akkurat sånt har noe å si, har nok mye mer å si hva og hvor mye foreldrene drikker, hvordan de oppfører seg da og hva de lar barna se av det. 

Anonymkode: 75481...293

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

12. Øl på fest på nyttårsaften. 

Anonymkode: ee0cb...5c5

AnonymBruker
Skrevet

Smakte i smug i det jeg fylte 14 år, var på flatfylla så og si hver helg når jeg var 15. Tragisk... 

Gikk bra læll, heldigvis! 

Anonymkode: 2e8ef...005

Skrevet

14 (konfirmert)

AnonymBruker
Skrevet

14 år, da var jeg full første gang.

Det positive med å lære og drikke tidlig var at mens de fleste andre av 17-18-åringene rundt meg lå spysyke og forfylla rundt på hver fest, hadde jeg lært meg hva jeg tålte (for det meste), og brukte tiden på hooking og moro.

Anonymkode: 6990a...d7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

15 år. Her på bygda( Nord-Norge) var det helt normalt og fullt lovlig å gå på bygdefest fra 15 år.  Har aldri turt å fortelle mine nå voksne sønner dette. Tror ikke mine barn har vært på samme luggeføre som jeg var til tider.

Har hatt mine bekymringer og våkenetter med mine barn, men Gud hjelpe hvordan mine foreldre har hatt det.

Anonymkode: 1e641...abb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...