AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #1 Skrevet 4. mars 2021 15åringen her må være på rommet sitt etter kl 20.30 når hn er hos far. Da blir siste av småsøsken lagt og ungdommen må være på rommet sitt til lyset skal av kl 21.30. Skal hn bruke ipad må hn bruke hodetelefoner slik at ikke småsøsken hører at det brukes skjerm. Hos oss er hn i stuen til leggetid, har egentlig aldri tenkt på at hn skal sitte på rommet slik at vi voksne får egentid. Anonymkode: 6bd2c...828 2
Populært innlegg Fabienne Skrevet 4. mars 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 4. mars 2021 Det høres ut som et fengsel der man blir låst inn på cella. Uakseptabelt. 90
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #3 Skrevet 4. mars 2021 Selvfølgelig får min ungdom være på stuen sammen med meg. Bare koselig å bruke til sammen med henne. Anonymkode: 4c4aa...aeb 26
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #4 Skrevet 4. mars 2021 Her er stuen åpen for alle, ikke noe stengetid for ungdommen. Men ungdommen velger selv å trekke seg inn på rommet stort sett, om vi ikke gjør noe sammen. Men, det er frivillig. De har og små søsken (4år) på naborommet sitt, forventer kun at de er stille i det minstemann skal sovne, etter det tåles det normalt volum og venner på overnatting som gjerne betyr en del «bråk». Krever ikke hodetelefoner, på lik linje når minstemann ikke trenger det når han står opp tidlig og ungdommen vil sove lenge. Normalt å ta hensyn, men samtidig skal ungdommen få være hjemme på kveldstid uten å sitte musestille på rommet i flere timer. Anonymkode: f24c4...d9b 26
Japp Skrevet 4. mars 2021 #5 Skrevet 4. mars 2021 Så trist 😞 Skjønner ikke at far her ikke velger å tilbringe litt kvalitetstid med 15 åringen etter de minste er i seng. 25
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #6 Skrevet 4. mars 2021 Ufyselig regel. Som om tenåringen ikke er like mye verd som de voksne. I mitt hjem er selvfølgelig stue og kjøkken åpent for alle inntil vi legger oss. Dette med hodetelefoner er greit, man må ta hensyn til de som har lagt seg, men å nekte det nesten voksne barnet å være i fellesarealet? Helt hjerteskjærende. Anonymkode: 4c32b...286 29
Gjest Trynefaktor Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 Jeg må overtale dem til å være i stua med meg/oss. 😅 Sender dem ikke på rommet på kvelden, nei. De er nok der fra før, er veldig glad om de vil være sammen med oss. Har også yngre barn i hus, ikke bare ungdom.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Jeg kan garantere deg at denne 15 åringen vil kutte dere ut av livet når h"n flytter ut, Anonymkode: b04da...a5d 11
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Stuen er fellesareal her i huset. Anonymkode: 929dc...7e3 10
Pupperulla Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 Hun kan oppholde seg i hvilket rom hun vil. Aldri falt meg inn å nekte noen å være i stua eller noe annet sted 5
Ulrikke Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 Denne ungdommen kommer til å velge bort far, rart det ikke har skjedd allerede. Dvs, egentlig er det jo far som har valgt bort 15-åringen... 21
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #12 Skrevet 5. mars 2021 Her «tvinges» tenåringen til å være i stua med oss 😂😂 Hun har småsøsknen i barnehagealder, så enten fredag eller lørdag så er det «filmfestkveld» som hun må være med på før de andre legger seg - - kun så vi faktisk får sett hun litt 😂 Når hun er hjemme så er hun stortsett på rommet sitt med venninner eller i telefonen med venninner, så her er det virkelig en stor glede om hun «gidder» å sitte på stua med meg etter at de små har lagt seg. Skjer once in a blue moon 🤓 Hadde aldri sendt hun vekk ❤️ Anonymkode: dc448...881 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 Nei, dette var utrolig leit å lese. Vi har en 14 åring - og ville aldri sagt hun ikke fikk lov å være i stuen med oss etter at 5-åringen vår har lagt seg. Det er gjerne da vi har ekstra tid til å snakke med eldstemann, og vi ser gjerne en serie sammen- spesielt i helgene. Og at småsøsknene ikke skal høre at det brukes skjerm? Barn må lære seg at ulikheter ikke er det samme som urettferdig. Småsøsknene til 14-åringen vet godt at de må legge seg før fordi de er yngre. At vi ser på tv og skjerm etter leggetid må de tolerere. Anonymkode: bbdad...c1c 3
Pia Sofia Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 Det motsatte er det mest normale, at vi voksne skulle ønske ungdommen ville sitte hos oss, men at de heller vil være p eget rom. Trist! 7
Twister Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 Samme som de over her. Vil veldig gjerne ha 13åringen i stua men innimellom må jeg mase for å få henne hit. 3
Helgeline Skrevet 5. mars 2021 #16 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, dette var utrolig leit å lese. Vi har en 14 åring - og ville aldri sagt hun ikke fikk lov å være i stuen med oss etter at 5-åringen vår har lagt seg. Det er gjerne da vi har ekstra tid til å snakke med eldstemann, og vi ser gjerne en serie sammen- spesielt i helgene. Og at småsøsknene ikke skal høre at det brukes skjerm? Barn må lære seg at ulikheter ikke er det samme som urettferdig. Småsøsknene til 14-åringen vet godt at de må legge seg før fordi de er yngre. At vi ser på tv og skjerm etter leggetid må de tolerere. Anonymkode: bbdad...c1c Har jo litt med hvordan man bor og slike ting å gjøre. Jeg tolerer ikke at store barn bråker og har iPad og telefon på full styrke like etter at minste er lagt. Her sovner ikke han hvis det er mye lyd fra andre rom. Ellers er min erfaring med barn i den alderen at de foretrekker å være på rommet på den tida av døgnet. 1
Gjest Smeltemann Skrevet 5. mars 2021 #17 Skrevet 5. mars 2021 Dette hørtes helt hinsides ut. Barna får være der de vil i huset, er man så gammel som 15 år blir det sene kvelder i helgene.
Wit Skrevet 5. mars 2021 #18 Skrevet 5. mars 2021 Jeg ville aldri nektet datteren min å være i stua om kveldene. Sier som mange over her, at problemet er egentlig motsatt. Vi ser henne nesten aldri. Hun er stort sett på rommet og snakker med venner. Så de få gangene hun har lyst til å sitte i stua sammen med oss er utrolig koselige 1
Gjest O.G. Skrevet 5. mars 2021 #19 Skrevet 5. mars 2021 Faren vil ikke tilbringe tid med særkullsbarnet etter at småungene har lagt seg altså....
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #20 Skrevet 5. mars 2021 Jeg hadde også denne regelen når jeg vokste opp, og har verken tatt skade av det eller kuttet ut kontakt med noen av foreldrene mine 👍 De trengte litt egentid på kveldstid før de skulle legge seg, og det er da forståelig når man har fulltidsjobb og flere barn. Anonymkode: 52e57...401 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå