Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen som har opplevd at brevet dere har puttet i rød postkasse faktisk blir tømt ved hver distribusjon.

Anonymkode: 43ff4...9de

Skrevet (endret)

Har aldri opplevd at brevet har blitt tømt, nei... 

Endret av Teatrica
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (9 minutter siden):

Har aldri opplevd at brevet har blitt tømt, nei... 

Jeg mener egentlig at posten blir hentet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg lurer på om det er noen som har opplevd at brevet dere har puttet i rød postkasse faktisk blir tømt hentet ved hver distribusjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg mener egentlig at posten blir hentet.

Jeg skjønte det da - og svaret er at jeg alltid har opplevd at posten har blitt hentet fra de røde kassene...

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal man vite det?

Anonymkode: 308a9...bae

AnonymBruker
Skrevet

Det står jo på postkassene når de blir tømt. Aldri opplevd at de ikke er blitt det. 

Anonymkode: 4407e...5ff

• Liker 2
Skrevet

Er forskjell fra postkasse til postkasse. Kan nok hende at det glipper og at de ikke blir tømt hver dag. Men aldri hørt om en som ikke blir tømt. Da må den jo ha havnet utenfor plukk opp liste. 

Hvis du er i tvil så ring eller send en mail til Posten. :)

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke si at kassa ikke ble tømt, for det ble den jo mest sannsynlig. Men opplevde at et brev jeg sendte fra en rød kasse brukte i overkant av en måned til mottaker. 

Anonymkode: 6990b...6c0

AnonymBruker
Skrevet

De røde postkassene tømmes ved postombæring, som nå er annenhver ukedag. Worst case i en vanlig uke (uten røddager) er at du poster brevet på en torsdag når kassen nettopp er tømt, og at postbudet ikke er der igjen før tirsdagen etter. Fra brevet hentes skal det normalt gå to virkedager før brevet kommer frem, i noen steder uten veiforbindelse kan det la lenger tid.

Dette forutsetter at brevet er korrekt adressert og frankert. Feil på noe av dette (feks feil gatenr eller postnr) kan føre til flere ukers forsinkelse. Det samme dersom mottaker ikke har merket postkassen med det navnet som står på brevet.

Anonymkode: a4f29...d8c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Skal ikke si at kassa ikke ble tømt, for det ble den jo mest sannsynlig. Men opplevde at et brev jeg sendte fra en rød kasse brukte i overkant av en måned til mottaker. 

Anonymkode: 6990b...6c0

Mulig sorteringsroboten til posten tolket adressen feil og brevet først ble sendt til feil distrikt, så sendt tilbake og sortert for hånd før det ble sendt til riktig distrikt.

AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (38 minutter siden):

Mulig sorteringsroboten til posten tolket adressen feil og brevet først ble sendt til feil distrikt, så sendt tilbake og sortert for hånd før det ble sendt til riktig distrikt.

Ok. Jeg ble litt bekrymret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...